Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ofte på finn.no annonser av biler står det, "bilen er ny i Norge", "Norsk bil" osv.

Skal det liksom være et pluss at en bil er solgt ny i Norge, Med verdens mest salta veier?

Norsk garanti der det er relevant, og muligens litt mindre km juks her til lands enn om den hadde blitt importert fra det store utland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk garanti der det er relevant, og muligens litt mindre km juks her til lands enn om den hadde blitt importert fra det store utland :)

Er km juks her til lands også! Det med garanti er greit og forståelig. Men jeg tenkte mere på eldre biler og at folk ofte skriver det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste her på dette forumet (eller tilsvarende forum) er nok mer interessert og mer bevisst enn de fleste når de kjøper bil. For de litt mer uerfarne så føles nok begrepet "norsk bil" litt mer trygt.

Endret av tambur4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis...

Ja, var sånn det begynte. Fikk 30-40 mail om noen som prøvde å få tilgang. Fra IP-adresser over hele verden. Så da mista jeg påloggingen min og fikk ikke logget på igjen...

Byttet passord og alt virket OK i ca 15 min.. Fikk samme beskjed i spill at kontoen var i bruk en annen plass og jeg ble logget ut. Hadde fått mail om at en med IP adresse fra Nederland hadde "successfully changed password" på kontoen. Så da måtte jeg "LOCK"'e kontoen..

[emoji17]

Irriterende..

Sent fra min LG-D802 via Tapatalk

Jeg hadde plutselig 3-4 meldinger i innboksen om at noen har prøvd å spørre etter nytt passord for min Steam bruker. Har en gang tidligere opplevd at noen fra India har prøvd å komme seg inn på brukeren også..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterpakke eller ikke, får også hot climate pakke for varme sommere. Men det har ikke de Norske bilene!

Det med km juks i Tyskland er sikkert sant det, men samme gjelder Norge...

Mye lettere (og tryggere) å sjekke opp historikk på en norsk bil, er veldig vanskelig å snike seg unna juks om bilen alltid har gått i Norge og vært registrert.

På importbiler er det litt verre, det kan være stemplet i hytt og gevær med falske stempler, falske fakturaer og det er vel ikke bare bare å ringe ADAC(?) for å spørre om km stand ved EU kontroller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stor forskjell på åssen man får oppdatert til windows 10 merker jeg,

på en packard bell jeg har her så kom det opp at nå kan du oppdatere, valgte da ja, og da lastet den ned med en gang og sa fra når det var ferdig lastet ned noen dager etterpå. så holder på å oppdatere den nå :)

på hp'n så kom det samme, men der måtte jeg reservere en versjon og får beskjed når jeg kan laste det ned, kan ta noen måneder sto det.

jaja, får da ivaffall finni ut om det er no tess på packard bell'n først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min PC var bugget på reservasjonen. Bare slettet filene i ene mappen til Windows Update og gikk til Windows Update igjen, så sto det at Windows var klar til å laste ned/installere. Gikk veldig kjapt :) 

C:\Windows\SoftwareDistribution\Download  

Slett alt i "download" mappen og sjekk Windows Update. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal jeg prøve! Har lyst å reinstallere windows på laptopen, men har slettet partisjonen med backup fra asus. Så hadde jo vært like greit å oppgradere! :D

om ikke så synger denne dataen på siste vers.. :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...