Saltkjelen Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Nå skal jeg ikke forsvare føreren av Audien, men jeg har svært lite til overs for de som tar loven i egne hender og som sanksjonerer overfor de medtrafikantene det gjelder. Det er politiet som kan og skal straffe disse. For alt man vet kan føreren av den aktuelle bilen hatt et akuttilfelle i baksetet, og da er det særs uheldig at medtrafikanter hindrer dette. axept, FredrikE24, flobben og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexZandero Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Nå skal jeg ikke forsvare føreren av Audien, men jeg har svært lite til overs for de som tar loven i egne hender og som sanksjonerer overfor den medtrafikanten det gjelder. Det er politiet som kan og skal straffe disse. For alt man vet kan føreren av den aktuelle bilen hatt et akuttilfelle i baksetet, og da er det særs uheldig at medtrafikanter hindrer dette. -Ta loven i egne hender og straffe medtraffikanten? Håper virkelig at du kødder nå. -Akkuttilfelle i baksetet Så hvorfor hadde han ikke på med varselblink, blinking med fjernlys "dette er et nødstilfelle", signaliserte med hånden at vennligst flytt deg. 0/3 ble gjort. -Jeg hindret medtraffikanten Seriøst har du lest noe som helst av det som ble skrevet på forrige side? nå blir jeg skuffet over deg her. Kommer det ikke tydelig fram at selv der jeg skulle ønske selv at jeg kunne sluppet han forbi var det ikke mulig? han kjørte så nærme på pur f**n og det vet du, istedet spiller du dum? vinkler og drar inn ting som overhodet ikke var tilfellet engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Da vil jeg spørre om hvorfor foreldrene er så uansvarlige at de lar ungen oppholde seg på E18 hvor det er fire felt og 110 sone... Ingen som har sagt at det er der det kappkjøres neste gang. Som flere sier så påstår ikke jeg å være perfekt bak rattet, (hvem er??) og at jeg ligger i fartsgrensen pluss moms, og gjør feil av og til. Men jeg mener det er forskjell på å ligge 10-15 km/t over fartsgrensen og å la seg provosere slik at man går inn for å "parkere" andre trafikanter. Om man gjør dette med voldsom manøvrering for å "lure" vedkommende i en annen retning eller dra på ettertrykkelig forbi dem spiller ikke så stor rolle, men det faktumet at man lar seg bli såpass terget at man gjør det i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Nei, jeg "kødder" ikke. Jeg leste hele historien, og synes igrunn den bare var tåpelig. Nytern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexZandero Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Ingen som har sagt at det er der det kappkjøres neste gang. Som flere sier så påstår ikke jeg å være perfekt bak rattet, (hvem er??) og at jeg ligger i fartsgrensen pluss moms, og gjør feil av og til. Men jeg mener det er forskjell på å ligge 10-15 km/t over fartsgrensen og å la seg provosere slik at man går inn for å "parkere" andre trafikanter. Om man gjør dette med voldsom manøvrering for å "lure" vedkommende i en annen retning eller dra på ettertrykkelig forbi dem spiller ikke så stor rolle, men det faktumet at man lar seg bli såpass terget at man gjør det i det hele tatt. Men du som har både E30 M3, Audi S4 2,7 biturbo og 328i du er helt feilfri selvsagt 10-15 km/t over fartsgrensa.. HAH!! det var dagens. Nei slik du framstår er jeg den verste, og du er feilfri, du har aldri prøvd å dra bilen(e) litt for å ha det litt morro i dette ene livet vi er gitt. Detta her blir for dumt. Aldri trodd at en off-topic tråd skulle havne så off-topic her på bimmers. Over og ut. R4F431 RAFAEL reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Alex: Jeg tror at folk har et problem med hvordan du ser på situasjonen i etterkant. Du gjorde ikke noe supergalt som burde provosere oppegående medtrafikanter. For meg er det enkelt å se at en ekstra runde i rundkjøringen hadde vært desidert den beste løsningen når noen har ligget for nærme meg i et par minutter. Da hadde ikke resten av situasjonen skjedd. Det er selvfølgelig ingen som kan se i framtiden og vite hva som kommer til å skje, men man kan tilegne seg kunnskap fra situasjoner som allerede har skjedd. Dette føler jeg at du ikke har fått helt til. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 hvorfor kan ikke di som ikke var der bare holde igjen iblant? hver gang det fortelles om noe sånt hagler det med piss over hele tråden. Eg forsvarer ingen av personene, men eg veit heller ikke noe om hvordan trafikken var, hvilken fart, føre, ingenting. Derfor holder eg kjeft om selve saken, slik mange andre burde gjøre, dobbeltmoral er en gjenganger på bimmers. Vedder på at de som skriker høyest har gjort lignende selv, kanskje til og med verre, ikke at det forsvarer at andre gjør det, men kan vi ikke bare la det gå for engangsskyld.. uten å lage stor sak om det. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 All den tid man legger ut slike historier ut på offentlig forum, så er det naturlig å motta både positive og negative reaksjoner på hendelsen. Dette er et tema som engasjerer mange, og derfor får det en slik oppslutning som over. Ønsker man ikke kommentarer, bør man heller ikke legge det ut. E.C., Fredrik, Dweezil og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 (endret) Men du som har både E30 M3, Audi S4 2,7 biturbo og 328i du er helt feilfri selvsagt 10-15 km/t over fartsgrensa.. HAH!! det var dagens. Nei slik du framstår er jeg den verste, og du er feilfri, du har aldri prøvd å dra bilen(e) litt for å ha det litt morro i dette ene livet vi er gitt. Detta her blir for dumt. Aldri trodd at en off-topic tråd skulle havne så off-topic her på bimmers. Over og ut. Slutt å klag på at andre ikke leser postene dine før de kommenterer å fei for din egen dør først. Det står svart på hvitt at jeg IKKE er perfekt bak rattet! Plukk opp telefonen å ring til politiet neste gang du ser at jeg kjører på en sånn måte at det er til umiddelbar fare for andre i trafikken. Jeg forventer ikke å bli oppringt med det første. Jeg har kjørt veeldig mange km per år i forbindelse med at jeg har pendlet til min tidligere jobb som var en godt stykke hjemmefra, og jeg har vært av veien to ganger, begge gangene på samme plass opp gårdsveien her da jeg ikke kom opp å sklei ned igjen. Førerkortet har heller ikke en eneste anmerkning på de 7 årene jeg har hatt lappen, så vil ikke si at jeg er noen værsting i trafikken. Men hadde jeg lagt ut historier om kappkjøring osv hadde jeg selvfølgelig forventet reaksjoner mot meg. Dette er ikke mopedportalen med påfølgende umoden oppførsel, men et forum hvor mange av brukerne er fornuftige folk med noen år og følgende erfaringer på baken. Edit: Oppdaterte signaturen da jeg har solgt S4en. Ikke fordi, den hadde 340hk når jeg hadde den for to år siden, men det er ikke dermed sagt at den ikke funker under 100 km/t. Edit2: Jeg trekker meg forøvrig tilbake, da jeg tror det går klart om hva jeg mener Endret November 12, 2015 av Larsinnj noekult og Torek reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Sliten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Sliten But still going strong Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 oh yeah lurer på hvilken motor det er i den hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 (endret) Apropos Chromecast Audio så har jeg i et par dager testet løsningen på mitt ganske oldschool stereoanlegg som består av 2 stk. originale Sonus Faber Minima FM2 høyttalere, 1 stk. NAD C352 og en iPad Mini med fast forbindelse. Sonus Faber høyttalerne er har et veldig bra, men gammeldags lydbilde (klart og med høy klasse, men kanskje litt innestengt i forhold til mer moderne alternativer). NAD'en spiller absolutt pent og stabilt (klasse a) opp til middels høyde og imponerer ved at den fint klarer å trekke Sonusene som er relativt tungdrevet. iPad'en brukes til Spotify Premium med 160-320 kbit kvalitet på låtene. Chromecast Audi har Wi-Fi forbindelse og det er derfor ikke tap av lydkvalitet frem til enheten. Man kan bruke en hybrid TOSLINK optisk kabel fra Chromecasten til forsterkeren, men jeg bruker en alminnelig minijack til phono kabel. Allikevel får lydbildet et signifikant løft ved bruk av Chromecasten. Lydbildet er mye mer åpent og klart... mye mer moderne. Spesielt det siste er interessant iom. at Google markedsfører Chromecasten som en god løsning for de av oss som har et litt eldre stereoanlegg. Selv album og låter på Spotify som ikke er remastered høres mye bedre ut og det er en åpenbaring (iallefall på mitt anlegg). Anbefales!... Chromecasten er den lille enheten på ca. 5 cm i diameter helt til høyre på bildet. Den blir ganske varm så jeg har lagt den over en glassbrikke. Endret November 12, 2015 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 oh yeah lurer på hvilken motor det er i den hehe. Det er nok en M50 med 850 000 km bak seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 12, 2015 Share Skrevet November 12, 2015 Det er nok en M50 med 850 000 km bak seg Ser ut til å være en 525i brukt som trafikk politibil i Tunisia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg