Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Interessant diskusjon ang. religion her. Selv har jeg et åpen sinn angående dette og synes det er utrolig interessant å snakke med folk som brenner for dette selv om jeg er uenig i mye av det  de mener.  Har jevnlig besøk av Jehovas Vitne og synes de også er interessanne å diskutere med men har samtidig gitt klar beskjed at jeg aldri blir en av de og det respekterer de. 

Jeg har lest mye om emnet, alt fra Erich von Däniken til Bibelen til Illustrert Vitenskap og finner mye av stoffet fasinerende. Når det gjelder Kristendommen vs vitenskapen så er det slett ikke slik at de to har motstridende meninger om hele dette emnet, tvert imot så er det mange vitenskapsmenn som mener at Big Bang og dannelsen av liv etter dette er for fantastisk til å kunne være tilfeldig. Dette har bl.a med det som skjedde sekunder og minutter etter Big Bang som dannet grunnlaget for liv. Det er ikke småtteri som måtte klaffe her. NRK sendte noen programmer om dette ifjor engang. "Gud og vitenskapen"  

Vitenskapen er også full av teorier og synsing som ikke kan bevises men det virker til å være en trend i tiden å latterliggjøre de som tror på noe spm minner om kristendom. I mange tilfeller tror jeg dette blir mer som et ekkokammer, bare en gjentakelse av noe som noen andre har sagt. Det er ihvertfall min erfaring i flere tilfeller, når jeg har spurt videre fordi jeg liker å diskutere emnet så har det vært lite kjøtt på beinet. 

Selv tror jeg på noe mellom Gud og vitenskapen eller en kombinasjon av disse 2 kanskje :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant diskusjon ang. religion her. Selv har jeg et åpen sinn angående dette og synes det er utrolig interessant å snakke med folk som brenner for dette selv om jeg er uenig i mye av det  de mener.  Har jevnlig besøk av Jehovas Vitne og synes de også er interessanne å diskutere med men har samtidig gitt klar beskjed at jeg aldri blir en av de og det respekterer de. 

Jeg har lest mye om emnet, alt fra Erich von Däniken til Bibelen til Illustrert Vitenskap og finner mye av stoffet fasinerende. Når det gjelder Kristendommen vs vitenskapen så er det slett ikke slik at de to har motstridende meninger om hele dette emnet, tvert imot så er det mange vitenskapsmenn som mener at Big Bang og dannelsen av liv etter dette er for fantastisk til å kunne være tilfeldig. Dette har bl.a med det som skjedde sekunder og minutter etter Big Bang som dannet grunnlaget for liv. Det er ikke småtteri som måtte klaffe her. NRK sendte noen programmer om dette ifjor engang. "Gud og vitenskapen"  

Vitenskapen er også full av teorier og synsing som ikke kan bevises men det virker til å være en trend i tiden å latterliggjøre de som tror på noe spm minner om kristendom. I mange tilfeller tror jeg dette blir mer som et ekkokammer, bare en gjentakelse av noe som noen andre har sagt. Det er ihvertfall min erfaring i flere tilfeller, når jeg har spurt videre fordi jeg liker å diskutere emnet så har det vært lite kjøtt på beinet. 

Selv tror jeg på noe mellom Gud og vitenskapen eller en kombinasjon av disse 2 kanskje :)

Live and let live. :)

Another BM' bites the dust, ouch!

http://www.youtube.com/watch?v=N9l5G0hR9zQ

Endret av noekult
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var utfor sesongens første sladderelaterte ulykke i går (ny rekord tror jeg)...

To polakker i en Peugeot 206 hadde fått kontra på en isete grusvei og havnet godt nedi en dyp grøft. Var cm fra å tre bilen inn i en haug tømmerstokker...Jeg hadde slepetau, men intet egnet sted å feste det. Så en kar i Octavia fikk dratt opp puggen til slutt.

Alltid litt gøy med biler som har satt seg fast i snøfonner og lignende, så jeg håper det blir en snørik vinter med mye sladding og action.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det mye lekkert må jeg si, hadde vært en aldri så liten drøm å få komme dit å ta en titt :) Mye skjulte skatter og one off biler der ser jeg. Har spesielt sansen for E32 767IL med V16 motor, sykt at BMW faktisk vurderte å produsere en slik bil på slutten av 80 tallet. Forståelig nok så ble det med prototypen, men den viser klart og tydelig hva BMW sine konstruktører er kapable til bare de får fritt nok spillerom.

post-47692-0-79425700-1447712457_thumb.j

Også er jo dette en litt spesiel E34 525I...om det er pent vet jeg ikke men det er iallfall en av BMW sine berømte Art Cars ;)

post-47692-0-66187100-1447712533_thumb.j

E28 524td som taxi, de var faktisk ganske populære som drosje i Tyskland :)

post-47692-0-56623300-1447712592_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut vi skulle pusse opp et rom i andre etasjen idag. Startet med å rive et skap som har blitt bygd inn og rev gulvet. Vel der kom fram en gammel Alf-tapet og under parketten var det gulvbelegg med glitter på. Skikkelig retro!

Skal rive takpanelet i morgen, er slett tak under som skal sparkles og pusses og så må jeg male hele rommet. Til slutt kommer gulvet som blir likt som vi har lagt i resten av huset, Pergo Modern Grey Oak. Farge på veggene er vi litt usikker på, men malingen blir Jotun Lady Balance. Mulig vi går for noe som S0500-N Klassisk Hvit, eller bare S0502-Y Bomull(samme som ferdigmalte lister).

attachicon.gifimage.jpeg

attachicon.gifimage.jpeg

Vel for å fortsette på dette innlegget, fikk revet paneltaket idag og sparklet/pusset det som var under, og Alf-tapeten røyk. Fikk også på første strøk på vegger. Ble fargen Demring fra Jotun. :)

Blir visst nye lister over hele også.

post-43083-0-55117000-1447712597_thumb.j

post-43083-0-44027500-1447712609_thumb.j

Så synes jeg det alltid er morsomt å tegne under ting som skal dekkes til (gamle vegger, gulv osv.)

Det er bare noe sært jeg alltid gjør, a bit mental.

post-43083-0-09577200-1447712619_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...