Fredrik 90 Skrevet November 19, 2015 Share Skrevet November 19, 2015 Utrolig upraktisk om denne går av i hytt og gevær, om du for eksempel har sladda borti noe, eller kjørt i fylla for den som driver med det, og helst ikke ønsker at bilen melder i fra da. Tror det skal litt mer til en det for å utløse dette, sitter nok noen sensorer rundt forbi som registrert støt slik som med airbager. Jeg har SOS knapp og har trykt på denne mange ganger Rekner med gamle biler ( 05 ) ikke funker i Norge med dette? Tror ikke dette fungerte på min E90 325d heller, trykka aldri på den men den var jo ifra den tiden dette ikke var operativt i Norge. På F10en derimot tror jeg dette skal virke, tørr naturligvis ikke prøve Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet November 19, 2015 Share Skrevet November 19, 2015 Jeg har SOS knapp og har trykt på denne mange ganger Rekner med gamle biler ( 05 ) ikke funker i Norge med dette? Du må holde knappen inne i noen sekunder. Da ringer bilen 112. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Brukte en enkel Windowstelefon noen uker i sommer. Gikk overraskende greit. Morsom måte å konfigurere appene på hjemskjermen. Vurderer sterkt (99% sikker) Lumina 950/950XL som jobbtlf nå, valgets kval ang. størrelse. Håper kameraet blir markedets råeste da det er det jeg har meast bruk for ved siden av e-post på en tlf. Noen som har link til noen tester? Ja Windows på mobilen frister veldig.. Men det er dette med app-utvalget som holder meg tilbake. De sier jo nå at android apper skal kunne kjøres på windows 10 når det er blitt "released" (Kan tenke meg begynnelsen av Desember). Jeg så flere hadde klart å installere Android APK's på sine win10-phones uten mye arbeid. Dog er det ting som Snapchat mangel som plager meg litt, da dette er en ganske underholdende app Det ligger et par reviews ute vis du googler litt, alle er positive utenom til det med app-valget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Jepp... BMW ConnectedDrive er et helt suverent system som alene nesten er nok til å velge BMW fremfor andre bilmerker... Er vel en del andre bilmerker som har hatt samme funksjonalitet en stund. Jeg har dette på min Volvo V70. Viktigste funksjonaliteten er at varmeren kan startes over tlf. Det andre som kart over hvor bilen står, status på om det er låst, status på en serviceinformasjon osv, er ok å ha tilgang til, men nesten aldri brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=67521619&year_to=1990&ref=fas Denne likte jeg. tambur4, Marius2002 og sandersander reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Okay, så Lumia 950XL er utelukket pga apputvalg osv (Takk, noekult). Nå stål valget mellom Sony Z5 Premium og Huawei Nexus 6P. What to choose? Nexus er billigere, "identisk" maskinvare og egentlig mer enn god nok. Z5 Premium har litt gimmicker som "4k-skjerm" og vanntett. Hater å måtte velge mellom to goder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Jeg har hvertfall Sony Z3, og er veldig fornøyd! Så langt beste mobilen jeg har hatt. Med tanke på at Z5P er enda et hakk opp så hadde jeg uten tvil gått for den. Husk derimot at vanntettheten ikke er så bra som det virker.. Saltvann og klorvann er fy-fy, så blir ikke mye bruksområder igjen. Husker ikke med Z5, men Z3 er hvertfall sensitiv mot vann på skjermen, så hvis du får vann på den (i dusjen for eksempel) så begynner den å trykke på alt mulig. Og går nesten ikke å bruke fingerene på skjermen når den først er våt. Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 (endret) Bytta for litt siden til Z5 compact, hatt Z1 i flere år. Knallfornøyd, første gang jeg kan si at jeg rett igjennom er strålendes fornøgd med en telefon (xperia serien generelt). Var derimot deilig å bytte til compact modell Endret November 20, 2015 av HSD Julianv reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Er vel en del andre bilmerker som har hatt samme funksjonalitet en stund. Jeg har dette på min Volvo V70. Viktigste funksjonaliteten er at varmeren kan startes over tlf. Det andre som kart over hvor bilen står, status på om det er låst, status på en serviceinformasjon osv, er ok å ha tilgang til, men nesten aldri brukt. Sikkert, uten at jeg har den helt store erfaringen med andre systemer enn BMW's ConnectedDrive. Det er jo et integrert system som kan mange ting, men jeg er skikkelig imponert over spesielt navigasjonsdelen i ConnectedDrive og tilbakemeldingene man får enten det gjelder alternative veier for å spare tid, mulige steder for en varm kopp kaffe eller enkel tilkobling til Spotify er helt... og da mener jeg helt suverent. Dette systemet tok oss igjennom et ferieplaget Europa i sommer uten at vi brukte mer enn 10 minutter i kø. Det gikk på kryss og tvers på motorveiene nedover Frankrike før og etter Lyon, men totalt uten antydning til køer (og de var garantert der). Tilsvarende også hele veien tilbake fra Cannes til Flensburg på grensen mellom Danmark og Tyskland... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Du må holde knappen inne i noen sekunder. Da ringer bilen 112. Ringer denne da fra min tlf? ( oppkoblet med BT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Nei, det er eget SIM-kort i bilen. Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Sikkert, uten at jeg har den helt store erfaringen med andre systemer enn BMW's ConnectedDrive. Det er jo et integrert system som kan mange ting, men jeg er skikkelig imponert over spesielt navigasjonsdelen i ConnectedDrive og tilbakemeldingene man får enten det gjelder alternative veier for å spare tid, mulige steder for en varm kopp kaffe eller enkel tilkobling til Spotify er helt... og da mener jeg helt suverent. Dette systemet tok oss igjennom et ferieplaget Europa i sommer uten at vi brukte mer enn 10 minutter i kø. Det gikk på kryss og tvers på motorveiene nedover Frankrike før og etter Lyon, men totalt uten antydning til køer (og de var garantert der). Tilsvarende også hele veien tilbake fra Cannes til Flensburg på grensen mellom Danmark og Tyskland... Gleder meg til apple car play og lignende løsninger blir tilgjengelig. Slik som spotify er integrert i BMW i dag er det tungvindt å bruke. Skal du en kort tur gidder du ikke å ta ut telefonen og plugge i kabel, så åpne appen på telefonen. Som ofte også ikke funker første gang og du må åpne en to tre ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 (endret) Okay, så Lumia 950XL er utelukket pga apputvalg osv (Takk, noekult). Nå stål valget mellom Sony Z5 Premium og Huawei Nexus 6P. What to choose? Nexus er billigere, "identisk" maskinvare og egentlig mer enn god nok. Z5 Premium har litt gimmicker som "4k-skjerm" og vanntett. Hater å måtte velge mellom to goder Bruker iPhone/mac privat så da bekymrer jeg meg ikke for apper . Med windows på jobb så tenker jeg at PC/telefon med windows er en grei kombo, derfor vurderer jeg sterkt Lumina 950. Blir kanskje slitsomt å dra rundt på 2 telefoner, men jeg vil ikke ha firmatelefon både som jobb-/privattelefon. Endret November 20, 2015 av fish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Gleder meg til apple car play og lignende løsninger blir tilgjengelig. Slik som spotify er integrert i BMW i dag er det tungvindt å bruke. Skal du en kort tur gidder du ikke å ta ut telefonen og plugge i kabel, så åpne appen på telefonen. Som ofte også ikke funker første gang og du må åpne en to tre ganger. Vi hadde ingen problemer med tilkoblingen til bl.a Spotify, men telefonen (iPhone 5C) var hele tiden tilkoblet via kabel fordi jeg også brukte Sygic navigasjonsappen. Det er nok litt mer knotete hvis man skal plugge det hele opp på nytt hver gang man skal kjøre en tur. Apple Carplay er en fin løsning på denne utfordringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 20, 2015 Share Skrevet November 20, 2015 Okay, så Lumia 950XL er utelukket pga apputvalg osv (Takk, noekult). Nå stål valget mellom Sony Z5 Premium og Huawei Nexus 6P. What to choose? Nexus er billigere, "identisk" maskinvare og egentlig mer enn god nok. Z5 Premium har litt gimmicker som "4k-skjerm" og vanntett. Hater å måtte velge mellom to goder Hva slags apper mangler du da? Jeg hadde Nokia Lumia 1520 en periode før de klikka, manglet egentlig ingen apper jeg asså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg