Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133


Anbefalte innlegg

Jeg velger heller å si gratulerer med fornuftig kjøp Fredrik😊

Dette var artig .

Og for meg som som forguder e6x er det ekstra stas .

Ja denne gleder jeg meg til å se og snarest .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med det som må kunne sies er en family racer?  Sikler fælt på den 130i din,  kunne tenkt meg noe tilsvarende selv i bil parken :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, E39_Cato skrev:

Gratulerer med dårlig impulskontroll og morsomt kjøp! Gøy å se de i noe som ikke lukter rart og ryker sort :P 

Takk for det 😀 Ja denne gangen hadde jeg dårlig impulskontroll, pleier å være motsatt. Diesel i disse bilene er helt topp det så lenge det er M57, mer driftssikkert også. Men det er noe eget med V8 i disse bilene. 

21 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer med morsomt kjøp - igjen! Virker som det går mye troll i ord hos deg hva bil angår :D ser ut som en fin spec på denne bilen, kan jeg spørre hva en må ut med for noe slikt, ferdig på norske skilt? 

Takker for det 👍 Den er faktisk ikke så godt utstyrt denne her, har ikke HUD, Panorama, Dynamic Drive eller stor navi. Mao mindre som kan gå i stykker 😅

Det som er med denne er jo at den er en 2005 modell, så den er ikke avgiftsfri før neste år. Tipper denne kommer på rundt 100 000,- ferdig på skilt i år, venter jeg til neste år sparer jeg 22 000,-. Det blir lenge å kjøpe på svenske skilter, er jo egentlig ikke lov i mer en 30 dager heller. Men den grensa har blitt tøyd før, men ikke så mye som ett halvt år 😂

21 timer siden, Carlsius skrev:

Gratulerer med kanonbil! Fantastisk drag og lydbilde i den motoren, og når du sier at motoren er tør og ikke lekker olje- ja da er den i mekanisk bra stand😅 Sjelden vare med N62 uten oljelekkasje, men det er en nydelig motor. Hadde den vært sølvgrå eller en annen farge enn sort hadde jeg kjøpt den av deg. Ikke fordi jeg trenger en bil til men alle trenger en V8 kledd i alt det nydelige E61 tilbyr

Takk for det 😀 Ja N62 er en vanvittig fin motor når alt fungerer, silkemyk men sterk. Tøft lydbilde når du pisker den litt. Dette er faktisk min andre N62 uten oljelekkasjer, hadde en E60 545i for noen år siden også. Men den "plystrer" litt ved pådrag fra lave turtall så jeg tror jeg skal se over CCV, dette er jo en gjenganger på disse. Men ja, alle skulle hatt en slik bil i løpet av livet. Utrolig gode biler på alle måter 😀

14 timer siden, sveigis skrev:

Jeg velger heller å si gratulerer med fornuftig kjøp Fredrik😊

Dette var artig .

Og for meg som som forguder e6x er det ekstra stas .

Ja denne gleder jeg meg til å se og snarest .😊

Takk for det Jan 😀

Men dette her er også litt din skyld faktisk. Jeg hadde jo egentlig tenkt meg amerikaner igjen, kikka en del på 03-04 Lincoln Town Car men fant liksom aldri noe å ha. Men så for noen uker siden så kom jo du bort til meg for å se på X5en, du kom i din E61 med komfortseter. Du husker sikkert at jeg satt meg inn på passasjersiden og ble sittende der en stund, jeg ble litt stille og kort. Der ble gnisten tent på E60/61 igjen, jeg søkte ikke aktivt men begynte å følge med på markedet. Også ramlet jeg over den jeg har nå i ett ekstra svakt øyeblikk 😂

Så nå føler jeg at jeg hermer litt etter deg. Du kjøper blå E87, jeg kjøper blå E87. Du kjøper sort E61, jeg kjøper sort E61. Noen som forresten selger en blå E28…anyone? 😂😅 

9 timer siden, fxslin skrev:

Gratulerer med det som må kunne sies er en family racer?  Sikler fælt på den 130i din,  kunne tenkt meg noe tilsvarende selv i bil parken :-D

Takk for det 👍 Noen racer er det vel ikke, men den sparker godt ifra. Dette var jo før bilene ble alvorlig tunge slik som i dag så 333 hk er faktisk mer en nok 😀

130en er fantastisk, en hysterisk morsom bil å kjøre som også er praktisk. Dette er en humørspreder på fire hjul, å ta denne ut kl 07 00 på en solfylt søndagsmorgen er rett og slett terapi. Kjøre helt alene på landeveier, jobbe seg igjennom girene og høre den potente rekkesekseren synge. 

E87 130i har havnet i skyggen av E82 135i, det er en meget undervurdert bil som jeg tror får klassikerstatus rett rundt hjørnet. Tenk de trødde en rekkesekser på treliter ned i en vanlig 1-serie uten å krydre den med 38 M merker og pops and bang eksos. 

…….

Har forøvrig gjort min første endring på bilen. Jeg kan ikke noe for det med eldre BMW med krom lister og sota vinduer gir meg veldig Litauen vibber 😅 Så nå har jeg endret til "Avdelingsoverlege på 65 år som har eid bilen siden ny" vibber 😂 Noen synes sikkert jeg er gal men jeg digger den cleane looken.

IMG_1159.thumb.jpeg.3998a7901a8eb368c69aa3ae9e7e8851.jpeg

IMG_1160.thumb.jpeg.78add8128d7db5ed13cfd2c12743e406.jpeg

Noe annet artig er at nøkkelskapet mitt inneholder nå 3 tiår med BMW nøkler. Her kan man følge utviklingen til BMW nøkkelen fra tidlig 90 tallet og opp til i dag 😉 Her går det i alt av gammel og ny BMW 😂

IMG_1161.thumb.jpeg.56dd4864436837d36bf8974f1da23a1c.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, awt skrev:

Disse bilkjøpene dine står det jaggu meg respekt av. :)

...men tror du må gjøre noe på garasjefronten etterhvert. 😛

Jeg har vel alltid hatt en dragning til relativt vanlige biler men med ganske uvanlige motoriseringer (ser bort ifra 520i og X5 45e, disse eier jeg av andre årsaker) Men sånn som 130i eller 545i men også Alpina B10 4,6 er helt i min gate. Jeg er en motormann, det som bor under panseret er det som fasinerer meg. Hadde aldri i verden vurdert en E87 hvis ikke det var for motoriseringen i 130i. Som dere også har lagt merke til så har jeg aldri biler med under seks sylindre, der kommer fascinasjonen for motor og teknikken inn igjen. Er nok derfor jeg sliter så med den kraftige elbil vegringen, det er liksom bare ikke bil i mine øyne.

Garasje ja, jeg får tre biler inn i garasjen jeg har nå. Vi har en plan om å bygge en dobbel carport på andre siden av huset. Problemet er bare at der står båten når den står i vinteropplag. Å ha en 30 foter stående i ett båtopplag koster 30-40 000 kr så det er jeg ikke interessert i når den står gratis hjemme 😂

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en vask av B10en i dag 👍 Jeg skal være litt ærlig å si at etter at jeg tok den ut av vinterlagring så har følelsene for den vært litt på hell. Men hadde den på en lengre tur i dag og da var vi venner igjen, da kom godfølelsen tilbake 😀 

IMG_1174.thumb.jpeg.3818ef7cb124b456476908dcfd5de35c.jpeg

IMG_1175.thumb.jpeg.f71d6ea7a7e214e1fa56509ab33b992e.jpeg

IMG_1176.thumb.jpeg.27e521be4e3cd52573e34562b33fe15f.jpeg

Også slo det meg at jeg faktisk har to V8 wagons nå, har faktisk ikke tenkt på det 😂😂 Må bestille ett 545i merke til E61, her skal det flashes at man kjører V8 😅 Ellers så har E61 vist seg å være bedre en fryktet kosmetisk, hjalp med en grundig vask og litt tlc 😀

IMG_1177.thumb.jpeg.27ac8ef943cb307ffb5d65853b3cbe05.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...