Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

56 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ja, men hvorfor kaller de det for M340i? Skal det ikke komme M3? Er det ikke bare en 340i med M-Sport? Forklar 🤷‍♂️

M340i er en M Performance modell. Dette er en serie som ikke skal være så rå og sportslige som M modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Ja, men hvorfor kaller de det for M340i? Skal det ikke komme M3? Er det ikke bare en 340i med M-Sport? Forklar 🤷‍♂️

 

23 minutter siden, E.H.D skrev:

M340i er en M Performance modell. Dette er en serie som ikke skal være så rå og sportslige som M modellene.

Som E.H.D skriver over her, er det en M-light modell. Akkurat slik som M550i, M550D osv. Er vel mer eller mindre slutt på disse "topp" modellene uten M-benevnelsen. Før fikk du jo f.eks. 550i, 335i, 135i osv. Uten M-benevnelsen i navnet.

BMW har produsert disse M-light modellene i noen år nå :) 

Endret av Kolstad Jr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er veldig hyggelig å se at iNEXT faktisk ser bra ut på vedlagte spionbilder. Et foreløpig stort løft ift. konseptversjonen.
BMW-iNEXT-Winter-Testing-Sweden-1-of-4-8
BMW-iNEXT-Winter-Testing-Sweden-4-of-4-8

Ellers er det trist å se at i4 "Gran Coupe" blir en "Gran Turismo". Kan de virkelig ikke lage en real firedørs sedan, med lav takprofil, ingen tredje vindusrad eller ikke som hatcback? Dette er like skuffende som dagens 4-serie GC, som i bunn og grunn er en 3-serie GT. BMW kan bedre, se på 6-serie GC og tildels 8-serie GC.

8b5dd5ac-bmw-i4-ev-8.jpg
dad676ed-bmw-i4-ev-11.jpgAudi-e-tron-GT-vs-BMW-i-Vision-Dynamics-

Det kan da virkelig ikke være så vanskelig å avslutte bakdørene på skikkelig BMW-vis, med Hofmeisterkincken som en del av døren og ikke et tredje vindu i karosseriet. I mine øyne er det i hvert fall liten tvil om hva som er det peneste.
BMW-6-Series-Gran-Coupe-Rear-Door-detail
325248-bmw-serie-4-gran-coupe.jpg?itok=E

Til slutt må jeg si at 7-serie LCI virkelig ser ut som et flaggskip. Jeg liker den faceliftede utgaven mer og mer!
2019-BMW-745e-02-830x553.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen vel, å si at F36 i bunn og grunn er en F34 blir litt som å si at en F06 i bunn og grunn er en F10. 
BMW - The BMW 6 Series Gran Coupe: An Overpriced 5 Series? #blogpost - Blog
Dersom du har prøvd både F36 og F34 vil du oppdage at det er vesentlige forskjeller mellom disse, både i sittestilling, kjøreegenskaper og interiør (utforming av baksete, bakseteplass) osv. Det de har til felles er vel hatchbacken.
Det kosmetiske kommer selvfølgelig an på øyet som ser - jeg har ingen vanskeligheter med å differensiere vår safirsorte F36 fra svigers' safirsorte F34 på noen som helst måte. For de uinnvidde er dette vanskeligere har vi opplevd, men de hadde igjen hatt like store problemer med å skille bilene på bildet over. 

For min del hadde jeg helst sett for meg at i4 (Vision Concept) på bildet ditt ovenfor kom slik den framstår der. Den ser skikkelig lekker og futuristisk ut. Slik den framstår på spionbildene kan jeg være enig i at det er litt for mye GT, spesielt mangelen på den tydelige Hofmeisterkincken bidrar nok til det. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verken kjørt F34 eller F36, men mener likevel at modellene er alt for like hverandre. Skal man lage en Gran Coupe synes jeg det er håpløst å lage denne som praktisk når det finnes et tilsvarende alternativ fra før i form av Gran Turismo (som i bunn og grunn er et sportsligere alternativ til stasjonvogn igjen). Gran Coupe har vel som hensikt å være en litt mer eksklusiv utgave enn normalversjonene, og der synes jeg F36 faller igjennom. F36 var planlagt som en skikkelig 4-dørs Coupe, men ble endret i siste liten til en GT-inspirert GC. F06 gjør jobben slik den skal sett i forhold til F10.

Dette er i mine øyne en langt mer elegant og riktig løsning for en GC. Ingen praktisk hensyn er tatt, foruten at bakdørene forenkler adkomsten til baksetene.
546cc23beaf26_-_003_bmw_4seriesgc_render
546cc23fdbfa8_-_001_bmw_4seriesgc_render

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom F36 hadde blitt som du viser, hadde det uten tvil vært et par tre hakk lekrere enn den er i dag - den taklinjen og sidevinduet bak som en del av døren gjør sitt. Når det er sagt framstår F36 som mye mer linjelekker, lav og bred enn både F34 og F31. F31 er praktisk, F34 er plassmester og praktisk, F36 har trange døråpninger bak, men et lettlastet bagasjerom. Jeg vil faktisk driste meg til å påpeke at de dørene som er manipulert inn på det røde bildet der hadde vært mer pratisk enn de som er i dag, da åpningen der går helt tilbake og tar med seg det lille vinduet bak når en åpner døren. 

Når det er sagt synes jeg godt 4-serien på generell basis kunne vært mer differensiert fra 3-serien innvendig i selve utformingen av framseter, instrumentene og senterkonsoll/iDrive/klima osv, den er for lik.

Men vi får bare være det politiske korrekte "enige om å være uenige" om noe :)

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes spionbildene av iNext ser lovende ut på proposjonene, synes også det er posetivt at det er en SUV mellom X5 og X7 i størrelse. Ellers så ser det jo ut som om det er spionbildene av neste 3-serie GT vi ser under der, hva er det som sier at dette er i4? 

Ellers så synes iallfall jeg ar 4-serie Gran Coupe er en utrolig lekker bil, selv om den har ett tredje vindu og stor bakluke. Ser ikke noe galt i om i4 også kommer slik, da vil det være en pen bil som i tillegg er praktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, papertiger skrev:

Dersom F36 hadde blitt som du viser, hadde det uten tvil vært et par tre hakk lekrere enn den er i dag - den taklinjen og sidevinduet bak som en del av døren gjør sitt. Når det er sagt framstår F36 som mye mer linjelekker, lav og bred enn både F34 og F31. F31 er praktisk, F34 er plassmester og praktisk, F36 har trange døråpninger bak, men et lettlastet bagasjerom. Jeg vil faktisk driste meg til å påpeke at de dørene som er manipulert inn på det røde bildet der hadde vært mer pratisk enn de som er i dag, da åpningen der går helt tilbake og tar med seg det lille vinduet bak når en åpner døren. 

Når det er sagt synes jeg godt 4-serien på generell basis kunne vært mer differensiert fra 3-serien innvendig i selve utformingen av framseter, instrumentene og senterkonsoll/iDrive/klima osv, den er for lik.

Men vi får bare være det politiske korrekte "enige om å være uenige" om noe :)

Vi er nok ikke helt uenig, og misforstå meg rett - 4GC er en fin bil, men den lever ikke helt opp til konseptet i mine øyne. Ellers er jeg helt enig i at dørene på billedmanipulasjonen sannsynligvis er mer praktisk enn dagens løsning som er nokså klønete.

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Ellers så ser det jo ut som om det er spionbildene av neste 3-serie GT vi ser under der, hva er det som sier at dette er i4? 

Jeg er helt enig, og håper egentlig at dette er den nye 3-serie GT (eller 4-serie GT som den sannsynligvis vil bli hetende, ref. 5GT vs 6GT), men det står "electric vehicle" på bilen, så det er jo nærliggende å tro at dette er i4 (4-serie Gran Coupe). Dog er det selvfølgelig bare antagelser hittil, men det er vel så vidt jeg husker uttalt at i4 ikke vil bli i nærheten av konseptutgaven - noe som er fryktelig synd om så er tilfellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du sier det så stemmer vel det at 3GT/4GT utgår helt. Håper bare 4GC da blir en Gran Coupe og ikke en Gran Coupe-branded Gran Turismo, men det spørs vel.

Sjekket opp i noen kommentarer fra BMW-insideren Scott, og han bekrefter at dagens 6GT er den siste GT fra BMW. Artig å se at han skriver X8 også vil bli en high-end X2, dvs. en "kort SUV med lav takhøyde" og ikke Coupe-form som X4/X6. Mon tro om dette betyr at neste gen X4/X6 også vil bli en forstørret X2 eller om de beholder den særegne SUV-profilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...