Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Denne så jeg ikke komme, helt ærlig...

Slutt: 2023 blir siste salgsår av C-Klasse og E-Klasse i Norge (tv2.no)

Vi får jo håpe at BMW ikke gjør det samme, her har de jo en kjempemulighet til å tilegne seg bla drosjemarkedet med 5-serie. Men det er vel kanskje nettopp derfor Mercedes velger å trekke disse modellen ut av Norge, i disse segmentene så har de jo blitt totalt dominert av BMW de senere årene.

Men det er jo dette som er problemet med den elbilpolitikken som føres i Norge, vi blir ett bilmessig ingenmannsland dominert av kjipe og kjønnsløse elbiler.. Med disse modellene så går jo de mest populære AMG modellene ut også, den norske bilfloraen blir ett fattigere sted fremover..

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker at det er litt uklokt med tanke på den modellstrategien MB har valgt. Merkevarene C-klasse og E-klasse står sterkt, og jeg tror kundene egentlig helst vil ha disse bilene med elektrisk drivlinje fremfor EQ, som er designmessig langt svakere etter min mening. BMW har valgt mer riktig sånn sett, med felles modellserie (stort sett) for ICE og EV, selv om jeg synes de designmessig ligger milevis bak MB om dagen. Inkludert EQ.

E-klasse er for øvrig nesten utradert fra taxibransjen i de store byene allerede, så kan egentlig ikke se at 5-serie er bilen til å ta det hegemoniet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, *MrB* skrev:

Mistenker at det er litt uklokt med tanke på den modellstrategien MB har valgt. Merkevarene C-klasse og E-klasse står sterkt, og jeg tror kundene egentlig helst vil ha disse bilene med elektrisk drivlinje fremfor EQ, som er designmessig langt svakere etter min mening. BMW har valgt mer riktig sånn sett, med felles modellserie (stort sett) for ICE og EV, selv om jeg synes de designmessig ligger milevis bak MB om dagen. Inkludert EQ.

E-klasse er for øvrig nesten utradert fra taxibransjen i de store byene allerede, så kan egentlig ikke se at 5-serie er bilen til å ta det hegemoniet der.

Ja dette er egentlig veldig uklokt, hadde de ennå hatt ett elektrisk alternativ i C og E klassen så hadde iallfall ikke kundene blitt frarøvet muligheten til å kjøpe en bra modeller. For man kan si hva man vil om EQ serien, men pene eller spesielt bra biler blir de aldri. Ikke mulighet for stasjonsvogn heller, men det er vel kanskje jeg som ikke følger med og har sett at dette segmentet er dødt i Norge. Ja bortsett fra BMW og Volvo da, de selger fortsatt stasjonsvogn. 

Jeg tror nok at 5-serien er trygg i Norge i og med at i5 kommer, men jeg håper da ikke de fjerner fossilmodellene med M5 i spissen. Mulig 520d utgår men jeg har da inntrykket at det fortsatt finnes folk som kjøper 5-serie med stor fossilmotor. For meg personlig har det ikke så mye å si, jeg importerer bilene fra utlandet uansett. Men for andre så er det jo litt dumt..

Synes fortsatt jeg ser mye E klasse som taxi jeg, selv om den helt klart ikke på langt nær er like populær som før med lampe på taket. Men senest på fredag tok jeg drosje i Oslo, da traff jeg godt på valg av vil. Dumpa inn i baksetet på en nesten ny E400d All-Terrain, det var en deilig bil for å si det mildt. Såpass at jeg gikk på Finn, Mobile.de og Bytbil.se for å sjekke prisnivå 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90Det er en del E-klasser igjen, men det fylles lite på. De fleste som går fortsatt har en del år på baken. Min far er taxieier i Bergen, og har kjørt E-klasse i over 20 år. Men ikke nå lenger. Bergen taxi har forøvrig et «krav» om at nye biler tilknyttet sentralen skal være EV. Det er tungt å komme seg inn der om du kommer med en diesel-E nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G05 LCI tror jeg rett og slett blir perfekt - selv om bilen i seg selv allerede er det. Herlig å se det som kan se ut som sidemarkeringslys foran også. Dette gjør det jo superenkelt å få orange lys for oss som liker det. :)

Ellers et nærbilde av baklysene:
2060293842_Skjermbilde2023-01-23kl_10_05_41.thumb.png.5111282cc1fc41ddcfd06e2855a65293.png

Ellers er det tydelig at BMW har som hensikt å oppdatere dagens G05 X5 til å være i tråd med kommende G60/G61 5-serie. Blir garantert likt lysdesign på X5/5-serie nå.

1566661786_Skjermbilde2023-01-23kl_10_09_06.png.250996975e7305afb5bf506ec4a8608b.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 5.2.2023 den 11.13, Saltkjelen skrev:

Enda et bilde av X5 LCI. Ja, vi ser nok en vri av BMWs lysvaremerke med lys formet som ><. Har på følelsen av at BMW er fryktelig usikker på sin egen identitet om dagen.

 

Skjermbilde 2023-02-05 kl. 11.09.48.png

Blir sikkert lys i grillen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...