Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Mnja, den gjennomsnittlige BMW-forhandler her til lands har nok neppe modeller som 6-serie cab, Z4, 7-serie, 5-serie GT, M-biler og andre "ukurrante" modeller tilgjengelig til enhver tid heller, så tror ikke det er tilfelle.

Du har nok rett.. Begynner å kreve store lokaler hvis man skal ha alle modeller tilgjengelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jæger Sentrum har også som regel en del av de mer ukurante modellene på utstilling, er jo tross alt viktig for merkevarebyggingen å ha biler stående som folk kan drømme seg litt bort i, og ikke bare grå F31 320d.

 

Grunnen til at 525d selger mye bedre enn 325d er nok så enkel som at mange vil ha 525d for å ikke kjøre innstegsmodellen, mens 320d er nok for å sende tilsvarende signal med 3-serien.

 

DAB+ burde ellers absolutt være standard ja, og på neste bil er det et absolutt krav for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mange forhandlere i Oslo syd/øst sliter med å selge unna dyrerer utstillingsbiler/demobiler. Så vil tro at etter å ha brent inne med en eller to sånne går det en stund til man tar ut noe annet "ukurant". 

 

Men BMW Norge stiller nok noen krav til sine forhandlere også om hva de skal ha, så det påvirker nok litt det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bavaria her solgte iallfall sin M4 veldig fort, mens de har fortsatt en M135i og en M550d stående som jeg tror kommer til å stå en stund til... De har ett par brukte M550d stående også mener jeg, de selger mye gromt for tiden her :)

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om alle har fått seg med seg men BMW øker nå effekten på M6 Competition Package fra 575 hk til 600 hk, ett mektig tall. Motoren er den samme 4,4 liters V8ern men nå produserer den 700 nm, ytelsene er satt til 0-100 på 3,8 sek, 0-200 på 11,6 sek og toppfarten er 305 km/t. Er ikke dette nok så får du Alpina B6 BiTurbo som yter samme 600 hester men har 800 nm, hvilket gir en toppfart på 330 km/t. Gran Coupe utgaven av denne er med dette verdens raskeste serieproduserte sedan hva toppfart angår. Gran Coupe utgaven av nye Competition Package er med dette også verdens raskeste sedan hvis vi ser bort ifra akkurat 0-100, både ved 0-200 og 0-250 er det ingen annen bil med fire dører som sprinter fortere :P

Så BMW i godt samarbeide med Alpina opprettholder sin snart 40 år lange tradisjon, å lage de raskeste "familiebilene" i verden. Godt å se at BMW M har fått litt horn i panna igjen ;)

post-47692-0-35973300-1437229352_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende. :) Dessverre er det nok en uoppnåelig drøm for de aller fleste av oss.. I hvertfall de første 5-10 årene. :)

 

...jeg for min del fant ut i dag at 6-serie Gran Coupé (og forsåvidt de to andre også) ikke leveres med hengerfeste i det hele tatt, så der fikk "drømmen" min seg en knekk.  :-s

 

Kanskje gammelt nytt, men jeg har tatt dette som en selvfølge, og kan egentlig ikke helt forstå hvorfor den ikke leveres med dette.

 

(Man får riktignok ettermonteringshengerfeste fra BMW, men disse leveres kun til biler uten M-pakke, trekker "lite", samt at det kan bli problemer med godkjenning.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er ikke alltid man har behov for eller ønsker flere biler. I tillegg kan det være greit å ha mulighet til å dra campingvogn med "hovedbilen" i familien om man ønsker det.

Tenker da på de mer vanlige modellene som 640i og 640d, som absolutt kan være et fint alternativ til en påkostet 5-serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Den ser spennende ut, skikkelig lommeracer det der ;) Jeg er lurer på hvordan denne kommer til å havne i pris i Norge, med mye bruk av lettvektsmaterialer (som i M4) er det stor sjanse for at dette kan bli en M bil til under millionen. En ting er iallfall sikkert, denne kommer BMW entusiaster i hele verden til å kaste seg over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt totalt for 1M Coupe da den kom og har en (hemmelig for kona) plan om å kjøpe en når E87'en er moden for utskifting om noen år. Lurer på om M2 kan måle seg med den, eller om den vil føles større og mer kontrollert ut enn 1M Coupe? Jeg synes alle bilene begynner å bli så store. Selv F20 føles som en stor bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...