Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jo, det er riktig. Designstudien over representerer allikevel den kommende M2 i produksjonsform med nedskalerte detaljer, og iht. interne kilder, så er denne designstudien "veldig mye" M2 CSL.

 

Iht. samme kilder, så har for øvrig BMW bestemt seg for en bestemt strategi og retning for BMW M, med fire forskjellige varianter. Vi vil i nær fremtid se standard M, Competition, GTS og CSL på fremtidige M-modeller. Jeg tror dette er et klokt valg for å kunne oppretholde konkurransen til blant annet Mercedes-AMG med vanlige- og S-utgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir _veldig_ imponert om jeg ser såpass stor splitter (areal), diffusor og plating under bak på en produksjonsbil. Og det er jo litt av dette som gir det aktuelle desginet særpreget sitt. Men spennede blir det uansett å se hva de kommer frem til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis så blir det heller ikke snakk om noen hybrid M4/M3 slik enkelte medier har spekulert rundt :)

 

Jeg tror nok ikke du skal ta den seieren for gitt. BMW 3.0 CSL Hommage Concept har en sekssylindret motor med et par elektriske i tillegg, og er visstnok BMW Ms base for de fremtidige modellene. Et av de velkjente BMW insiderne sier også at vi vil se "delelektriske" versjoner av M-modeller med de fordelene det innebærer. Når neste generasjon 5-serie presenteres, så vil vi etter det som hittil er sagt, se tre forskjellige topputgaver. Hittil er det snakk om M5, M550d og 550e. 550e vil få en sekssylindret motor og litt elektrisitet i tillegg. Resultat; over 500hk og presenteres som "M5 light".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok ikke du skal ta den seieren for gitt. BMW 3.0 CSL Hommage Concept har en sekssylindret motor med et par elektriske i tillegg, og er visstnok BMW Ms base for de fremtidige modellene. Et av de velkjente BMW insiderne sier også at vi vil se "delelektriske" versjoner av M-modeller med de fordelene det innebærer. Når neste generasjon 5-serie presenteres, så vil vi etter det som hittil er sagt, se tre forskjellige topputgaver. Hittil er det snakk om M5, M550d og 550e. 550e vil få en sekssylindret motor og litt elektrisitet i tillegg. Resultat; over 500hk og presenteres som "M5 light".

Det er jo ikke lenge siden sjefen for BMW M ga ett interjuv hvor han påpekte at ett sammarbeide mellom BMW M og BMW I er utelukket. Nå finner jeg ikke igjen den linken men det er jo i såfall ikke på denne siden av tiåret det er snakk om noen hybrid M.

Når det gjelder den kommende topputgaven av G30 så går jo de siste ryktene ut på at 550i skal hete M550i. Denne skal ha bensin V8er på 455 hester, jeg vil tro at å ha V8er i topputgaven (under M5) fortsatt er veldig viktig på en del markeder. Er det ikke mer nærliggende å forvente en 540e med samme drivlinje som X5 40e og 740e?

http://www.bmwblog.com/2015/08/29/rumor-next-generation-bmw-550i-to-be-sold-as-m550i/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW M har allerede hentet mye fra BMWi, og den kommende M4 CSL vil blant annet få "e-boost" - helt i tråd med hva som befinner seg under panseret til 3.0 CSL Hommage Concept. 

 

Når det gjelder G30/G31 5-serie, så vil man etter planen få tre hybridvarianter. Den bekreftede modellen er 550e, men jeg tror nok ikke det er usannsynlig at vi kommer til å se både 540e og 530e (jf. 740e/xDrive40e og 330e).

 

M550d vil for øvrig, etter alt å dømme, få hele fire turboer og godt over 400hk når neste generasjon begnynner å rulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW M har allerede hentet mye fra BMWi, og den kommende M4 CSL vil blant annet få "e-boost" - helt i tråd med hva som befinner seg under panseret til 3.0 CSL Hommage Concept. 

 

Når det gjelder G30/G31 5-serie, så vil man etter planen få tre hybridvarianter. Den bekreftede modellen er 550e, men jeg tror nok ikke det er usannsynlig at vi kommer til å se både 540e og 530e (jf. 740e/xDrive40e og 330e).

 

M550d vil for øvrig, etter alt å dømme, få hele fire turboer og godt over 400hk når neste generasjon begnynner å rulle.

E boost er jo ganske langt unna en hybrid drivlinje, men jeg ser hva du mener og jeg tror nok vi kommer til å se flere slike ting som elektriske turboer i fremtiden. Hvis 550e har rekkesekser så kan jo det være en høyst aktuell bil for meg neste gang, hybrider kommer jo veldig gunstig ut i vårt avgiftsystem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig problemet med at f.eks M5 får en elektrisk motor eller to så lenge den planter kreftene ned i bakken hurtigere og blir mer effektiv?... :)

Det er det som kalles fremskritt.

Litt usikker på hvor mye jeg skal legge i min neste bil.

Det er et paradigmeskiftet på gang ifht hybrid.

Tilgangen til I6 blir bare vanskeligere og dyrere for oss entusiaster.

Så spørs det hvor hurtig regjeringen tilpasser seg den nye fremtiden i form av avgifter og intensiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...