Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Frode D skrev:

Syns det ligna mer på en M6 enn M8 :-k Får ikke linjene til å stemme med 8-serie her..

Forskjellen er nok at bilen i bildet er en produksjonsklar modell og er kraftig tonet ned i forhold til konseptbilen. For meg ser det ut til at fronten (spesielt) ikke stuper så brått ned og er høyere enn konseptet.

EDIT:
Her er bilder som viser M8. Man ser tydelig at fronten og grillen er tonet kraftig ned og er blitt en del høyere enn konseptbilen. Ellers synes jeg det er gledelig å se at lyktene ikke møter grillen lenger. Det fungerer fint på F3x og G3x, men kanskje ikke alt.

Ellers håper jeg BMW blir like nøye med finish, materialvalg og designløsninger på produksjonsbilen som de har gjort med konseptet. 

attachment.php?attachmentid=1629452&d=14
 

attachment.php?attachmentid=1629451&d=14

 

attachment.php?attachmentid=1629450&d=14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Forskjellen er nok at bilen i bildet er en produksjonsklar modell og er kraftig tonet ned i forhold til konseptbilen. For meg ser det ut til at fronten (spesielt) ikke stuper så brått ned og er høyere enn konseptet.

EDIT:
Her er bilder som viser M8. Man ser tydelig at fronten og grillen er tonet kraftig ned og er blitt en del høyere enn konseptbilen. Ellers synes jeg det er gledelig å se at lyktene ikke møter grillen lenger. Det fungerer fint på F3x og G3x, men kanskje ikke alt.

Ellers håper jeg BMW blir like nøye med finish, materialvalg og designløsninger på produksjonsbilen som de har gjort med konseptet. 

- Fjernet bilder -
 

Ser man det ja, det lover jo bra :D

Gleder meg til å se den skikkelig. Får håpe dette er en reell utfordrer til R8, det har Bmw manglet lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir nok ingen konkurrent til Audi R8 (Ferrari, Lamborghini etc.), men Mercedes S-klase Coupé (div. Aston Martin etc.). Altså en ordentlig Gran Turismo (ikke BMW 3/5 "GT"). BMW i8 (neste generasjon blir å få som helelektrisk) er det nærmeste man kommer Audi R8 og den type superbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge fryktet at 8 serien blir mer enn en "litt større" etterfølger til 6 serien, og ikke en fullverdig S Coupe konkurrent. Er det noen som vet de fysiske målene på nye 8 serien?

M8 blir rå, jeg har i likehet med dere andre også lagt merke til at nyrene ser mindre ut. For meg ser det ut som at de få elementene med konseptbilen jeg ikke likte blir rettet opp i på produksjons modellen. Håper bare BMW kjenner sin besøkelsestid og lemper en V12 i stede for en V8 nedi motorromet på M8. Skal de først konkurre med S coupe og Aston Martin så må de gå "all inn". For vi har jo sett i historien at hver gang BMW går "all inn" så stilles konkurrentene i ett dårlig lys :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Håper bare BMW kjenner sin besøkelsestid og lemper en V12 i stede for en V8 nedi motorromet på M8. Skal de først konkurre med S coupe og Aston Martin så må de gå "all inn". For vi har jo sett i historien at hver gang BMW går "all inn" så stilles konkurrentene i ett dårlig lys :) 

Helt enig. 

Skuffet om ikke det er ytelser på motoren på lik linje som M760i, eventuelt bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes stadig at dette ser veldig bra ut og umiddelbart ser det også ut som om mange av de interessante designelementene (eksteriøret) også er viderført fra konseptmodellen. Lysene er stadig ganske smale og om de ikke når helt ut til grillen er det like før (dette ser man på det første bildet). Den interessante "knekken" på grillen er der og det er også foldene på panseret selv om de er mindre dramatiske. Sidene på bilen mangler den store lufteslissen og konkave form, men dette kan BMW også ha skjult for å gjøre den offisielle introduksjonen mer spennende (jeg håper det). Glasshuset og hvor dette er plassert i forhold til resten av bilen virker å være nogenlunde identisk som på konseptmodellen, men den kraftige skulderen ved C-søylen er tonet ned (dessverre). Hekken er det vanskelig å mene noe om fordi maskeringen er omfattende, men umiddelbart virker fire fete eksosrør i min verden mye mer potent enn to store åpninger som på konseptmodellen. Jeg håper derfor at det er slik produksjonsmodellen blir... :)

Hvis BMW ønsker at M8 skal bli mer en sportsbil enn en klassisk Grand Touring er det V8 som gjelder og ikke en V12. V12 motoren er tung og dette vil påvirke vektbalansen i negativ retning.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/27/2017 at 17.17, Fredrik skrev:

Hvis BMW ønsker at M8 skal bli mer en sportsbil enn en klassisk Grand Touring er det V8 som gjelder og ikke en V12. V12 motoren er tung og dette vil påvirke vektbalansen i negativ retning.

La oss håpe de beveger seg i retning av sportsbil heller enn Grand Touring. Og etter å nylig ha kjørt M550i er jeg ikke særlig bekymret for ytelsene; V8-motoren er en ganske potent sak... og det er sikkert mulig å ta ut mer krefter enn BMW har gjort i M550i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke BMW nok å velge i for de sportsbil hungrige? Jeg tenker på M2 og M4 i forskjellige versjoner, nå også snart nye Z4. 

Jeg mener at BMW bør ha noe å tilby i grand tourer segmentet. Her har ikke 6 serien nådd helt opp, da den alltid har vært en "to dørs 5-serie". Det jeg håper på er at 8 serien blir en luksuscruiser som også kan kjøressportslig. Nok en sportsbil i porteføljen trenger ikke BMW, tipper svært få av de som kjøpte M6 kjøpte den fordi de ville ha en sportsbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spionbiler av den nye X4. Jeg vet ikke om dette er et forsøk på å forvandle konseptet til en slags "Shooting Brake" eller kopi av Mercedes sine GLC/E Coupé, men dette fremstår som alt annet enn vellykket i mine øyne. Coupé/fastback taklinjen fra dagens modeller (X4 og X6) ser da vesentlig bedre ut enn dette. Triste saker..

BMW%20X4%20Road%206.jpg

BMW-Concept-X4-side.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 30.5.2017 at 0.00, Saltkjelen skrev:

Spionbiler av den nye X4. Jeg vet ikke om dette er et forsøk på å forvandle konseptet til en slags "Shooting Brake" eller kopi av Mercedes sine GLC/E Coupé, men dette fremstår som alt annet enn vellykket i mine øyne. Coupé/fastback taklinjen fra dagens modeller (X4 og X6) ser da vesentlig bedre ut enn dette. Triste saker..

BMW%20X4%20Road%206.jpg

BMW-Concept-X4-side.jpg

Kan ikke være en større modell enn X6, da? Uansett ser dagens modeller av X4 (om det er spionbilder av den) meget bedre ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...