Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, ogee1 skrev:

Mulig at det er dette som gjør utslaget for min del og fører til at X3en blir byttet i en elbil (I3s).

Helt enig! En i3s frister skikkelig som et supplement til 7-serien, og det er befriende å se at den har beholdt "automatiske" blinklys- og vindusviskerhendler. Så får en bare håpe at BMW har innsett at de nye "mekaniske" er håpløst dårlige og et skikkelig steg bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i3s er definitivt tøff, svært overrasket over at rekkevidden/batteriet er uendret. Er dette likevel stipulert samtidig som Mini kommer med sin elbil tidlig neste år? Isåfall burde nesten LCI vært utsatt til Samsung sitt nye batteri var tilgjengelig.

Vår 16´ i3 har vi vært utrolig fornøyd med, akillesen er rekkevidde på vinterstid og klimatisering, noe man selvsagt bruker flittig, da blir det hyppig lading/kort rekkevidde.

Så spørsmålet nå blir om vi skal vente det ut til en eventuell 40 mil kommer, om den så gjør, eller om i3s er det beste man kan få fra denne modellen? Hva tenker folket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at i3 nå selger meget bra (spesielt i Tyskland) og at den elektriske Mini modellen fint kan markedsføres parallelt ved siden av i3. Jeg tror derfor at BMW kommer til å videreutvikle i3 frem til de har en annen elektrisk modell i det samme prissegmentet (les: den nye elektriske X3 blir mye dyrere). Det som evt. kan forstyrre dette bildet er hvis BMW's fabrikk i Leipzig (der de bygger i3) trenger kapasiteten til noen andre av de nyere elektriske modellene... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Jeremy skrev:

i3s er definitivt tøff, svært overrasket over at rekkevidden/batteriet er uendret. Er dette likevel stipulert samtidig som Mini kommer med sin elbil tidlig neste år? Isåfall burde nesten LCI vært utsatt til Samsung sitt nye batteri var tilgjengelig.

Vår 16´ i3 har vi vært utrolig fornøyd med, akillesen er rekkevidde på vinterstid og klimatisering, noe man selvsagt bruker flittig, da blir det hyppig lading/kort rekkevidde.

Så spørsmålet nå blir om vi skal vente det ut til en eventuell 40 mil kommer, om den så gjør, eller om i3s er det beste man kan få fra denne modellen? Hva tenker folket?

Hva med en i3 Maraton edition? En i3S med tilsvarende utstyr regner jeg med er endel dyrere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vet ikke helt om jeg synes dette ble så mye bedre. Det blir litt som å sminke en gris, bilen var fæl å se på og ser egentelig ikke noe mindre fæl ut nå.

Jeg hadde nok satt "elbilpengene" mine i en E-Golf, den ser i det minste normal ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Tja, vet ikke helt om jeg synes dette ble så mye bedre. Det blir litt som å sminke en gris, bilen var fæl å se på og ser egentelig ikke noe mindre fæl ut nå.

Jeg hadde nok satt "elbilpengene" mine i en E-Golf, den ser i det minste normal ut. 

Noen ganger tror jeg enkelte hadde sett at du hadde lagt fra deg de blåhvite F10 brillene av og til Fredrik :wink:

i3 er en banebrytende og svært gjennomført model, noe som ikke kan sies om alt som kommer fra BMW for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men BMW burde ha designet i3 mer normal iom. at det er nettopp dette som var Elon Musk' ganske geniale trekk med Model S (uten sammenligning forøvrig). Når dette er nevnt har jeg alltid likt i3 og som du skriver er den vesentlig mer avansert konstruert enn man umiddelbart legger merke til. BMW gjør sjelden noe halvgjort... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Noen ganger tror jeg enkelte hadde sett at du hadde lagt fra deg de blåhvite F10 brillene av og til Fredrik :wink:

i3 er en banebrytende og svært gjennomført model, noe som ikke kan sies om alt som kommer fra BMW for tiden...

Så var vi der igjen at vi har forskjellige meninger, trodde jeg nevnte dette over her? Jeg beklager om dere med I3 føler dere støtt, men det må da være såpass takhøyde her at man kan være uenige om en bil sitt design. Så kanskje det heller er noen blåhvite I3 briller som skal av, det er ikke alle som deler deres syn på disse bilene. Vær så grei å ikke skli inn i samme fanboy kategori som Tesla folket. 

I3 er en fantastisk konstruksjon, kanskje den mest gjennomførte elbilen på markedet. Det er derimot bilens design som overhodet ikke tiltaler meg, dessverre. :) 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Fredrik90, den grei teknisk og sikkert å kjøre, men er verken tøff eller pen. Klarer liksom ikke å legge godvilja til med i3, synest den ser ut som en innavla toyota uansett hvor mye jeg prøver å like den.

igjen er det vell ikke så farlig for min del hvordan en elbil ser ut, den dagen jeg kjøper en så blir det helt uparalellt med bilinteressen. Elbil vil for meg være ett fremkostmiddel, ikke noe jeg har noe interesse av utenom praktiske behov.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...