Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Nå skal ikke jeg være 0-100 fokusert, for det er normalt ikke av meg interesse, men i3s er nesten et halvt sekund raskere 0-100, 6,9 vs 7,3 og har økt toppfart til 160km/t. At de nye i3 ved lansering øker garantitiden på batteri fra 8år/100000km til 8år/160000km er veldig bra. Garantien kommer overraskende men positivt nok med tilbakevirkende kraft til i3 registrert etter 1. januar 2017. Jeg har skikkelig sans for i3, den vokser mer og mer på meg. En slik liten elbil skal skille seg ut, noe i3 gjør. Og med i3s-stylingen ble den litt bøllete også, stort pluss. :D

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avventer til rekkevidden øker litt mer, slik at den blir et reelt alternativ til bil to, samtidig er jeg så "glad" når jeg låner mine foreldres i3, at jeg hellet bruker den enn min 330i.. Er litt redd for at en elbil endrer mitt behov for bil og bare blir et transportmiddel.. Hvilket det ikke er i dag. :D

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Gorg skrev:

i3s var tøff!

i3 er en morsom liten bil, som ser litt spesiell ut, men dette var en forbedring! :) 

Interiøret i i3 er helt nydelig, IMO. Kunne godt tenkt meg en slik som 2.bil.

Noe nytt om 3/4 serie el-bilen?

Såvidt jeg ser er det ingen nyere nyheter enn fra mai i år om at 4GT kommer som helelektrisk i 2020 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, E.H.D skrev:

Å du hendelse, komme til å ha mareritt om det i natt. :shock:

attachment.php?attachmentid=1686475&d=15

Det var ikke pent.. 

Heldigvis concept.. hvis det er det da. 

Altfor mye rette linjer, altfor svære nyrer.. Ser ikke så ille ut fra siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg synes den var ok jeg. Utformingen på nyrene var ikke greit, samt at de er ett og ikke to, som BMW skal ha. Lyktene(designkonseptet) er jo i nye 8-serie og nye Z4, så disse kan bli realitet.

Få fikset nyrene(de var rett stygg) og litt bedre frontparti generelt så er vi i mål til et stort monster av en X7. Dagens X5 er jo stor, X7 må være huuuge. Felgene synes jeg var knalltøff, dyp konkav :D

Sett også bilder bakfra, her må litt gjøres også, noe rart med de luftegreiene på siden. Lyspartiet er greit, fikk litt 7-serie-feeling.

Teller jeg 3 seterader, basert på nakkestøttene? 7-seter?

 

mo530hp7qpbbadss23f0.jpg.9fbf44b028a5e7a932bb23658dfd439d.jpg

zsgrhil2apfnrpmtsmpk.jpg.7476252aeecae5be14d69b0738485c95.jpgwdebcxbaifv02grnh6hw.jpg.68ca67833bdbd86c2e26235c7b7fc602.jpg

Edit:

Ser ut til at det blir glasstak.

bmw-x7-teaser.jpg.f237ad1a41fdb7d7100a3c171a076cd8.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Proposjonene ifra siden minner om en amerikansk fullsize SUV ala Escalade, ikke greit på en BMW. Interiør og hekken var forsåvidt greit nok, godt å se at IDrive skjermen er på vei ned i dashbordet igjen 😀

Hehe, jeg tenkte am. suv jeg også, high five for den. Jeg er forsåvidt enig i at det ikke er greit i BMW utgave, men når dagens X5 er stor og X7 skal være større og ha god plass og være 7-seter, så blir det vanskelig å gjøre om en stor bil til å bli mindre. De kunne droppet det hele og sagt det ikke er noe for BMW, noe de burde. Enn sålenge er det ikke slik og da synes jeg bilen etter forholdene er ok. Men nyrene(som sagt, de var stygg), litt i front og litt bak må endres. Jeg likte heller ikke de krom-detaljene på siden som går helt bak og fullføres av luftegreiene bak. Men små endringer gjør store forskjeller. Felgene satt som et skudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Proposjonene ifra siden minner om en amerikansk fullsize SUV ala Escalade, ikke greit på en BMW. Interiør og hekken var forsåvidt greit nok, godt å se at IDrive skjermen er på vei ned i dashbordet igjen 😀

I USA, som denne modellen først og fremst er myntet på, er X5 karakterisert som en "midsize luxery crossover". X7 vil naturligvis være større og nettopp konkurrere mot Mercedes-Benz GLS (som i USA karakteriseres som en "fullsize luxery crossover") og bl.a Cadillac Escalade. 

BMW's salg av X5 i USA har ikke vært tilfredstillende og såvidt jeg forstår er forklaringen at den ikke er stor nok for amerikanerne. De foretrekker fullsize modellene i dette segmentet. Dette er også forklaringen på at VW Atlas ble utviklet... Touareg var ganske enkelt ikke stor nok for amerikanerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... så ille er X7 kanskje ikke, men det er klart at den er designet for å imponere en bestemt kundegruppe som ellers ville ha kjøpt f.eks Cadillac Escalade. Derfor er det mye bling på bilen i form av krom, svulstige kurver/linjer og store skinnende felger.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...