sveigis Skrevet i går, 12:23 Skrevet i går, 12:23 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: Hva? Kødder du? Det har jeg aldri lagt merke til 😂😅😉 Neida, det er bra at noen også er positive til det nye som kommer. Selv om jeg sliter med det så er det godt at andre kan være positive og skape litt nyanse 😀 Tidene forandrer seg egentlg ikke om man tenker seg litt om . Og kan bruke meg som et eksempel her . @Marius2002 du er like positiv og glad for Neue klasse som jeg var når e60 kom i 2003 😊. @Fredrik 90 du er like negativ for denne som jeg var når e39 kom i 1996 og hatet den som pesten da husker jeg 😅 Så ja alt handler om tid så finner blir man sikkert vant til alt dette og selv om nå enkelte vil være bastante og si aldri ! Men den har vi jo hørt før her inne . Husker når jeg tok det i dette Bimmers universet ,var jo bla e65 grusomt . Alle skulle ha sort skinn alt annet var jo æsj liksom ,hva har skjedd ? Jo forandringer kan man si 😅 Marius2002, Saltkjelen, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4
Fredrik 90 Skrevet i går, 13:54 Skrevet i går, 13:54 1 time siden, sveigis skrev: Og kan bruke meg som et eksempel her . @Marius2002 du er like positiv og glad for Neue klasse som jeg var når e60 kom i 2003 😊. @Fredrik 90 du er like negativ for denne som jeg var når e39 kom i 1996 og hatet den som pesten da husker jeg 😅 Så ja alt handler om tid så finner blir man sikkert vant til alt dette og selv om nå enkelte vil være bastante og si aldri ! Men den har vi jo hørt før her inne . Husker når jeg tok det i dette Bimmers universet ,var jo bla e65 grusomt . Alle skulle ha sort skinn alt annet var jo æsj liksom ,hva har skjedd ? Jo forandringer kan man si 😅 Her er jeg faktisk ikke helt enig med deg Jan. Hvorfor hatet folk E60 og E39 når de kom? Jo det var vel mest pga designet, under skallet og i teknikken så var jo begge disse bilene overlegene sine forgjengere. De endringene vi ser nå hvor man først og fremst kommer med en totalt forandret drivlinje, altså EV vs ICE. Men også hvordan hele bilen fremstår som ett produkt som er skrudd sammen til en vesentlig lavere kostnad enn bilene før den. Det at man ikke lenger har noen innovasjon som gi deg wow faktor eller som legger lista høyere enn alle andre...det gjør at nå er ting helt annerledes enn når E65 og E60 kom. Det er iallfall slik jeg ser det sveigis, Saltkjelen, HenrikSolberg og 1 annen reagerte på dette 4
sveigis Skrevet i går, 14:32 Skrevet i går, 14:32 30 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Her er jeg faktisk ikke helt enig med deg Jan. Hvorfor hatet folk E60 og E39 når de kom? Jo det var vel mest pga designet, under skallet og i teknikken så var jo begge disse bilene overlegene sine forgjengere. De endringene vi ser nå hvor man først og fremst kommer med en totalt forandret drivlinje, altså EV vs ICE. Men også hvordan hele bilen fremstår som ett produkt som er skrudd sammen til en vesentlig lavere kostnad enn bilene før den. Det at man ikke lenger har noen innovasjon som gi deg wow faktor eller som legger lista høyere enn alle andre...det gjør at nå er ting helt annerledes enn når E65 og E60 kom. Det er iallfall slik jeg ser det Joda jeg skal være enig med deg her uten tvil Fredrik og det du nevner her er av faktorer ,er jo sant. Men det er jo ikke alle som ser det sånn som vi gjør her og snakket med et par der jeg er nå pr dd ,som faktisk synes nye Bmwer og utseendet feks faktisk er helt knall .🤪🤪 Skjønn det den som kan . Nei vi kan vel bare være enige at alt var bedre før ja ,hvertfall noe fupsaker reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden I den ene enden så har vi Neue klasse, i den andre enden så går BMW nå ut å bekrefter at de har ingen planer om å fase ut eller å sette en sluttdato for dieselmotorer. https://www.bmwblog.com/2025/02/10/bmw-not-giving-up-diesel-engines/ Dette gleder meg å lese, det betyr av BMW sin fantastiske B57 motor skal leve videre i mange år. 80% av alle X5 som selges i EU har diesel, leste også en annen vei at 55% av alle G60/61 5-serie som selges i EU fortsatt leveres med diesel. Det er så deilig å vite at utenfor Norge er verden fortsatt som før når det kommer til bil 😅
Ingvaldsen Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden 4 timer siden, sveigis skrev: du er like negativ for denne som jeg var når e39 kom i 1996 og hatet den som pesten da husker jeg 😅 heldigvis kom m-sport og facelift, uten dette så har den nok vært like hatet den dag idag. fupsaker, BMWE39turbo og sveigis reagerte på dette 2 1
sveigis Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 27 minutter siden, Ingvaldsen skrev: heldigvis kom m-sport og facelift, uten dette så har den nok vært like hatet den dag idag. Du sier det jeg akkurat tenkte @Ingvaldsen helt til det herrens år 2003.😊 Hva skjedde da ? Jeg hadde kjøpt hus og var på handlesenter i Grimstad ,da stod der en flett ny 530 d m sport Touring på utsiden ,da ble alt hatet lagt bort og jeg kunne se på de som fine ,nei ikke fine men jækla fine husker jeg 😊 Heldigvis nå så er jeg her at all velholdt e39 er nydelige biler og så gode og kjøre da 🥰
Fredrik 90 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden (endret) 3 timer siden, Ingvaldsen skrev: heldigvis kom m-sport og facelift, uten dette så har den nok vært like hatet den dag idag. Også har du meg da, som når jeg skulle ha meg E39 egentlig kun hadde to krav. Kraftig bensinmotor og preface, særlig siste var ett absolutt krav. Ikke at jeg ikke liker facelift E39, hadde bare lyst på 90 talls looken som preface E39 med oransje blinklys har. Men at E39 sitt design hadde vært hatet i dag hvis ikke det var for facelift er nok mer din egen mening enn den gemene hop. Dette kan nok helles sies om E65, ikke E39. Til det er forskjellen mellom face og preface for liten, og til det er det for mange som mener at E39 på generelt grunnlag er en av tidenes peneste BMW modeller 😀 Endret 19 timer siden av Fredrik 90 Werther og laffe reagerte på dette 2
Ingvaldsen Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 2 timer siden, sveigis skrev: Du sier det jeg akkurat tenkte @Ingvaldsen helt til det herrens år 2003.😊 Hva skjedde da ? Jeg hadde kjøpt hus og var på handlesenter i Grimstad ,da stod der en flett ny 530 d m sport Touring på utsiden ,da ble alt hatet lagt bort og jeg kunne se på de som fine ,nei ikke fine men jækla fine husker jeg 😊 Heldigvis nå så er jeg her at all velholdt e39 er nydelige biler og så gode og kjøre da 🥰 jeg hatet også e39 jevnt over når jeg var 18 år og skulle ha min første bil, e39 hadde nok vært optimalt da men siden de eneste forholdet jeg hadde til e39 var naboens 96 mod 520i helt standard så var det noe av det tristeste jeg visste om. litt inn i eierskapet av e46 så fikk jeg opp annonsen av en e39 facelift sedan msport og da var det noe som endret seg... snart er det 10 år siden jeg kjøpte min første e39 og jeg har hatt e39 siden med unntak av nesten 2 år. 11 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Men at E39 sitt design hadde vært hatet i dag hvis ikke det var for facelift er nok mer din egen mening enn den gemene hop. pris og etterspørsel sier noe helt annet. sveigis, fupsaker og Ron Jeremy reagerte på dette 3
sveigis Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 21 minutter siden, Fredrik 90 skrev: og til det er det for mange som mener at E39 på generelt grunnlag er en av tidenes peneste BMW modeller 😀 Ser hva du skriver her og skjønn det den som kan .😊 Godt vi er forskjellige angående dette heldigvis. Men den diskusjonen her kan vi vel ikke ta her da tråden omhandler andre ting.😊 Så folkens fortsett med de tingene det handler om her 🥳🥳 Lars S og Fredrik 90 reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 16 minutter siden, Ingvaldsen skrev: pris og etterspørsel sier noe helt annet. Ja men det er jo ikke akkurat unikt for E39. Da kan man jo i såfall si det om hver eneste BMW modell, eller egentlig bilmodell generelt. Facelift vil alltid være å foretrekke som regel pga bedre og oppdaterte motorer, teknikk osv. Det er ingen som sier at E39 er en av tidenes fineste BMW modeller, bortsett fra preface…den er det ingen som liker. Det er jo det samme som med E38, alle skal ha facelift men forskjellen er egentlig kun to små kurver under hver frontlykt.
Werther Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 3 hours ago, sveigis said: Ser hva du skriver her og skjønn det den som kan .😊 Godt vi er forskjellige angående dette heldigvis. Du må slutte å røyke cannabis når du surfer bimmers, sveigis. E39 var gamechanger. Greit nok, E34 var mye mer bøs når det kommer til design, greit nok, men E39 er kongen av 90-tallet, selv 30 år etter lansering. Den ruster like godt som E34, men steike hvor godt den står seg i 2025. E39 var også den første modellen som gjorde steptronic-girkasse mainstream allerede fra høsten 1996. Faren til en kamerat av meg bruktimporterte en 1996 523iA m/steptronic til Norge i 1998, og han kjørte den flere turer gjennom Europa. Han kjøpte den på 80 000km, kjørte den til 345 000km før jeg kjøpte den av han. Fantastisk bil. Du får kose deg med bilder av Vectra A istedenfor siden BMW er så jævla kjipt. sveigis reagerte på dette 1
mslello Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Mer Neue klasse. Jeg har jo også vært positiv så langt. Nå kommer det jo en del drypp om teknologien. Mye spennende men dette er jeg spent på. Forskjellige motorer fram og bak: For the NK portfolio, BMW has engineered an upgraded excited synchronous motor (EESM) for the rear axle. At the front, an asynchronous motor (ASM) will be mounted in electric cars with xDrive. However, there are no plans to launch single-motor, front-wheel-drive models. While the EESM at the back will house the transmission, the ASM has not been developed with a built-in gearbox. Neue Klasse cars with the ASM will always have at least one EESM at the rear axle, making the cars AWD. Det begynner å gå rykter om at denne ASM motoren på fremakslingen ikke kan levere 4 hjulstrekk når man rygger?? https://www.elbil24.no/nyheter/bmw-med-opptil-fire-elmotorer/82723627 Da ramler entusiasmen en del for min del iallfall. Jeg har en gårdplass som gjør det veldig praktisk 4 hjulstrekk i alle retninger. i4'n har jo vært helt på rå på å manøvrere på alle underlag.. uglefossen, fupsaker, Ron Jeremy og 1 annen reagerte på dette 4
sveigis Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 6 timer siden, Werther skrev: Du må slutte å røyke cannabis når du surfer bimmers, sveigis. E39 var gamechanger. Greit nok, E34 var mye mer bøs når det kommer til design, greit nok, men E39 er kongen av 90-tallet, selv 30 år etter lansering. Den ruster like godt som E34, men steike hvor godt den står seg i 2025. E39 var også den første modellen som gjorde steptronic-girkasse mainstream allerede fra høsten 1996. Faren til en kamerat av meg bruktimporterte en 1996 523iA m/steptronic til Norge i 1998, og han kjørte den flere turer gjennom Europa. Han kjøpte den på 80 000km, kjørte den til 345 000km før jeg kjøpte den av han. Fantastisk bil. Du får kose deg med bilder av Vectra A istedenfor siden BMW er så jævla kjipt. Haha nei ,aldri røykt noe sånt heldigvis .😅 Nei vi får heller være enige om å være uenige uansett hvor mye e39 var gamechanger i sin tid @Werther . Bmw har aldri vært kjipt i mitt tilfelle ,snarere tvert imot . Fredrik 90 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå