fupsaker Skrevet Onsdag kl. 07:40 Skrevet Onsdag kl. 07:40 2 timer siden, *MrB* skrev: veldig OT, men hvor bor du? Spør for en venn. Siden du bor rett vest bor jeg rett øst.
Fredrik 90 Skrevet Onsdag kl. 17:16 Skrevet Onsdag kl. 17:16 https://www.motor1.com/news/775766/bmw-v-8-sales-record/ I fjor så solgte BMW rekordmange elbiler og rekordmange V8ere…samtidig 👍 Det er ganske unikt når man tenker på at en V8 motorisering nå ligger ganske høyt opp i modellrekken, mens før fikk man V8 helt ned på 530i/730i. Dette beviser bare at det går an å fortsette med fossile biler uten at det skal gå ut over salget av elbiler. Saltkjelen og mslello reagerte på dette 2
Saltkjelen Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Det er bekreftet at et av skinnvalgene til G65 X5 blir "Individual Vintage Coffee". Dette drar meg rett i retning av Concept XM - noe som definitivt er er en "höjdare" i mine øyne. Det blir spennende å se om bilen ellers lever opp til forventningene, men G05 har store sko å fylle. Og apropos iX3. BMW fikk inn over 3000 bestillinger på iX3 i løpet av de seks første ukene bare i Tyskland og varsler nå at ordreinngangen er sprengt. Det kommer til å bli lang ventetid på de som nå ikke har bestilt seg iX3. Det interessante er også at det er større etterspørsel etter iX3 fremfor X3. Det kan selvfølgelig ha noe med å gjøre at X3 har en elendig kvalitet på enkelte ting, men det er likevel bemerkelsesverdig. Selv kunne jeg gjerne tatt en iX3 med X3 sitt interiør (til tross for kostnadsbesparelser). https://www.automobilwoche.de/autohersteller/bmw/amw-bmw-neue-klasse-ix3/ https://www.bimmertoday.de/2025/10/17/bmw-ix3-auftrags-eingang-fur-neue-klasse-uber-erwartungen/ sveigis, Marius2002 og Ron Jeremy reagerte på dette 3
Marius2002 Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden @Saltkjelen Ja, jeg ser på iX3NK-gruppen at flere har fått estimert levering opp til Q4 2026. Regner med vi ser 2027-levering om ikke alt for lenge. Mange ble skremt over fullmoms på elbil fra 1. januar 2027 og det blir nok et rush på bestilling for å få biler bestilt og levert før den dato. 🤔
*MrB* Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Ombestemte meg ang visning av IX3 i Bergen. Regnet med det ville være for mange hoder der til at jeg kunne fått vurdert produktet skikkelig. Og det ser jo ut som jeg hadde rett i det: Kampanjepris på 750k i dag, og dermed ca 800k med 2026-moms, og ca 875k med 2027-moms. Gjenstår å se om det er priser som flyr. Marius2002 og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Det er ikke overraskende at iX3 er en suksess, det er tross alt en veldig...veldig bra elbil. Dette er jo den første elbilen som også kunne fungert med mitt bruksmønster, så det argumentet kan jeg ikke bruke som ett motargument lenger. Årsaken til at den utselger X3 nå er nok aller mest nyhetens interesse, på lang sikt så er nok ikke dette tilfellet der ute. Også er det nok ett moment at dagens X3 er tidenes svakeste X3 generasjon med en byggekvalitet og materialkvalitet som er horribelt dårlig. Jeg har klådd litt på X3en og mitt inntrykk er at dette er enda ett steg ned fra G60, og det sier ikke så rent lite.
Saltkjelen Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Tja. Jeg fikk se en G60 5-serie og G45 X3 som Cools drev med når jeg var der nede, og objektivt sett oppfatter jeg egentlig begge bilene som relativt like hva gjelder (manglende) kvalitet og finish. Sett i lys av at X3 egentlig aldri har vært en modell med finesser, opplever jeg faktisk G45 X3 som en langt bedre bil enn G60 5-serie. Jeg tror jeg aldri har sett en helt ny modell få så mye ettermarkedsløsninger som det G60/G61 hittil har fått. Her gjennomgår den ene 5-serien etter den andre justering på både skinnfronten og ambientbelysning på bakdører, ettermontering av "skikkelig B&W" med deksler og soft close dørlåser. Det viser jo at ting er riv ruskende galt når samtlige 5-serier i Russland og Asia blir plukket fra hverandre for å forbedre BMWs elendige 5-serie. Ron Jeremy og papertiger reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå