fupsaker Skrevet Oktober 15 Skrevet Oktober 15 2 timer siden, *MrB* skrev: veldig OT, men hvor bor du? Spør for en venn. Siden du bor rett vest bor jeg rett øst.
Fredrik 90 Skrevet Oktober 15 Skrevet Oktober 15 https://www.motor1.com/news/775766/bmw-v-8-sales-record/ I fjor så solgte BMW rekordmange elbiler og rekordmange V8ere…samtidig 👍 Det er ganske unikt når man tenker på at en V8 motorisering nå ligger ganske høyt opp i modellrekken, mens før fikk man V8 helt ned på 530i/730i. Dette beviser bare at det går an å fortsette med fossile biler uten at det skal gå ut over salget av elbiler. Saltkjelen, mslello og fupsaker reagerte på dette 3
Saltkjelen Skrevet Oktober 18 Skrevet Oktober 18 Det er bekreftet at et av skinnvalgene til G65 X5 blir "Individual Vintage Coffee". Dette drar meg rett i retning av Concept XM - noe som definitivt er er en "höjdare" i mine øyne. Det blir spennende å se om bilen ellers lever opp til forventningene, men G05 har store sko å fylle. Og apropos iX3. BMW fikk inn over 3000 bestillinger på iX3 i løpet av de seks første ukene bare i Tyskland og varsler nå at ordreinngangen er sprengt. Det kommer til å bli lang ventetid på de som nå ikke har bestilt seg iX3. Det interessante er også at det er større etterspørsel etter iX3 fremfor X3. Det kan selvfølgelig ha noe med å gjøre at X3 har en elendig kvalitet på enkelte ting, men det er likevel bemerkelsesverdig. Selv kunne jeg gjerne tatt en iX3 med X3 sitt interiør (til tross for kostnadsbesparelser). https://www.automobilwoche.de/autohersteller/bmw/amw-bmw-neue-klasse-ix3/ https://www.bimmertoday.de/2025/10/17/bmw-ix3-auftrags-eingang-fur-neue-klasse-uber-erwartungen/ Ron Jeremy, sveigis, fupsaker og 3 andre reagerte på dette 6
Marius2002 Skrevet Oktober 18 Skrevet Oktober 18 @Saltkjelen Ja, jeg ser på iX3NK-gruppen at flere har fått estimert levering opp til Q4 2026. Regner med vi ser 2027-levering om ikke alt for lenge. Mange ble skremt over fullmoms på elbil fra 1. januar 2027 og det blir nok et rush på bestilling for å få biler bestilt og levert før den dato. 🤔 fupsaker reagerte på dette 1
*MrB* Skrevet Oktober 18 Skrevet Oktober 18 Ombestemte meg ang visning av IX3 i Bergen. Regnet med det ville være for mange hoder der til at jeg kunne fått vurdert produktet skikkelig. Og det ser jo ut som jeg hadde rett i det: Kampanjepris på 750k i dag, og dermed ca 800k med 2026-moms, og ca 875k med 2027-moms. Gjenstår å se om det er priser som flyr. fupsaker, Ron Jeremy og Marius2002 reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet Oktober 18 Skrevet Oktober 18 Det er ikke overraskende at iX3 er en suksess, det er tross alt en veldig...veldig bra elbil. Dette er jo den første elbilen som også kunne fungert med mitt bruksmønster, så det argumentet kan jeg ikke bruke som ett motargument lenger. Årsaken til at den utselger X3 nå er nok aller mest nyhetens interesse, på lang sikt så er nok ikke dette tilfellet der ute. Også er det nok ett moment at dagens X3 er tidenes svakeste X3 generasjon med en byggekvalitet og materialkvalitet som er horribelt dårlig. Jeg har klådd litt på X3en og mitt inntrykk er at dette er enda ett steg ned fra G60, og det sier ikke så rent lite.
Saltkjelen Skrevet Oktober 18 Skrevet Oktober 18 Tja. Jeg fikk se en G60 5-serie og G45 X3 som Cools drev med når jeg var der nede, og objektivt sett oppfatter jeg egentlig begge bilene som relativt like hva gjelder (manglende) kvalitet og finish. Sett i lys av at X3 egentlig aldri har vært en modell med finesser, opplever jeg faktisk G45 X3 som en langt bedre bil enn G60 5-serie. Jeg tror jeg aldri har sett en helt ny modell få så mye ettermarkedsløsninger som det G60/G61 hittil har fått. Her gjennomgår den ene 5-serien etter den andre justering på både skinnfronten og ambientbelysning på bakdører, ettermontering av "skikkelig B&W" med deksler og soft close dørlåser. Det viser jo at ting er riv ruskende galt når samtlige 5-serier i Russland og Asia blir plukket fra hverandre for å forbedre BMWs elendige 5-serie. papertiger, mslello, mr.pingu og 5 andre reagerte på dette 8
Saltkjelen Skrevet Oktober 25 Skrevet Oktober 25 Jeg undrer litt på hvordan X5 rent faktisk vil skille seg fra iX3 nå som de får et veldig ensformig designuttrykk. De maskuline skjermbredderne fra alle de tidligere X5 generasjonene ser også ut til å bli historie, dessverre. mr.pingu, Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet Oktober 27 Skrevet Oktober 27 Det jeg frykter er at nye X5 bare skal bli en større iX3. Da vil den ikke føles som en X5 skal i mine øyne. Jeg synes det går en fin rød tråd igjennom alle X5 generasjonene fra E53 til G05 i dag. Brytes denne så vil ikke ikke bilen føles som en X5, og da forsvinner litt av poenget for min del. Jeg har aldri vært noen stor X5 entusiast ut over at jeg liker modellen og synes den er god på å gi den rette BMW følelsen. Den har for meg alltid vært målestokken i denne klassen og hvis BMW gjør grunnleggende endringer på dette konseptet så er jeg usikker på om den vil klare å begeistre meg slik de tidligere generasjoner har gjort. Saltkjelen reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet i går, 13:37 Skrevet i går, 13:37 Det ser ut som BMW økser modeller hardt om dagen og havner litt tilbake til 2000-tallet med antallet modeller ref. at det ikke ligger an til en ny 4GC, 4-serie cab, Z4, 6-serie eller 8-serie. Insiderne hos BMW forteller at planen og modellene de var kjent med fredag ettermiddag før de tar helg kan se helt annerledes ut når de kommer på jobb på mandagen. Neste genereasjon X4 blir kun elektrisk, men det fine er at man får tilbake en silhuett nærmere det originale X4-konseptet og ikke pukkelryggkonseptet med G02 X4. Dog er jeg ikke helt fornøyd med at de elektriske bilene i NK-drakt får betydelig kortere panser, og hadde helst sett at BMW fortsatte med "power of choice" der man kunne velge identisk bil med forskjellige drivlinjer. G70 LCI som dessverre får iDrive X og Panoramic View uten en eneste fysisk knapp. Bilen får sikkert også et funky ratt ingen, absolutt ingen ønsker i en luksusbil. Jeg har faktisk troen på at G70 LCI rydder opp utseendet, men jeg er heller skeptisk til hva som skjer på innsiden. fupsaker, mslello, Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4
Marius2002 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden @Saltkjelen Ja, den nye iX4 har en fin siluett. Jeg ser de har flyttet bremselyset ned til spoileren kontra å ha det i bakruten som tidligere. Kanskje det er begge deler for alt jeg vet, men ja. Usikker hva jeg synes om det pr. idag. Ellers ble det bekreftet av Oliver Zipse i går at BMW i3 NK blir satt i produksjon andre halvdel av neste år. Ergo er det nok snart tid for at den blir vist. Lenke: Oliver Zipse statement .pdf - 05.11.25 Sitat The next NEUE KLASSE model, which we teased at the IAA, is preparing for launch: the new BMW i3. With the eighth generation of the 3 series, we will bring the NEUE KLASSE and its technology clusters into the core of the BMW brand. Production of the i3 will get underway at our main plant in Munich in the second half of next year. Other locations in our international production network will follow with production of 3 Series variants. Throughout 2026, we will show how the NEUE KLASSE technologies will be integrated into further models, such as the 7 Series and the X5. By 2027, we will put 40 new models and model updates with NEUE KLASSE technology and design language on the road worldwide. Ron Jeremy og mslello reagerte på dette 2
mslello Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 2 timer siden, Marius2002 skrev: Ellers ble det bekreftet av Oliver Zipse i går at BMW i3 NK blir satt i produksjon andre halvdel av neste år. Ergo er det nok snart tid for at den blir vist. Lenke: Oliver Zipse statement .pdf - 05.11.25 Har de ikke fått med seg at vi får full moms i 2027, de må jo få levert noen NK i3 til Norge før det 😆 fupsaker, Marius2002 og Ron Jeremy reagerte på dette 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå