papertiger Skrevet September 8 Skrevet September 8 2 hours ago, Ron Jeremy said: Selv har jeg gått fra 1 bi,l til nå 3, sist ut blir en J05, i BRG. Melk og brød bil, men med litt sjarm og personlighet. Alltid hatt lyst på en Mini Måtte sjekke opp hva J05 var. Det eierskapet kan vi gjerne få høre mer om naboen her med San Remo grønn i4M50 har også en Aceman JCW i BRG stående i oppkjørselen, det er en bil med kule proporsjoner! fupsaker og Ron Jeremy reagerte på dette 2
*MrB* Skrevet September 9 Skrevet September 9 Det er ikke bare BMW som har rotet seg ut i gjørmen på egenhånd nei. De er en fange av systemet. Det globale, politiske spillet har mye å si for at vi står der vi står nå. Måten EU/Tyskland behandler sin (bil)industri vs hvordan Kina behandler sin. Himmelvid forskjell. Tyske bilprodusenter slåss i praksis med én arm bundet bak ryggen. Vedr interiørkvalitet, så synes jeg ikke E36 var dårligere enn Audi 80/90, eller at E46 var dårligere enn 1. gen A4. Senere har kanskje Audi vært hakket foran i den klassen. Men Audi har alltid valgt å være hakket mer…gedigen på interiør, mens BMW har vært solid, funksjonelt og med klar identitet. I dag vil jeg si begge merkene sliter. Ron Jeremy reagerte på dette 1
TorsteinAa Skrevet September 9 Skrevet September 9 58 minutter siden, *MrB* skrev: Det er ikke bare BMW som har rotet seg ut i gjørmen på egenhånd nei. De er en fange av systemet. Det globale, politiske spillet har mye å si for at vi står der vi står nå. Måten EU/Tyskland behandler sin (bil)industri vs hvordan Kina behandler sin. Himmelvid forskjell. Tyske bilprodusenter slåss i praksis med én arm bundet bak ryggen. Vedr interiørkvalitet, så synes jeg ikke E36 var dårligere enn Audi 80/90, eller at E46 var dårligere enn 1. gen A4. Senere har kanskje Audi vært hakket foran i den klassen. Men Audi har alltid valgt å være hakket mer…gedigen på interiør, mens BMW har vært solid, funksjonelt og med klar identitet. I dag vil jeg si begge merkene sliter. Det blir jo interessant å se om Kina kan fortsette denne støtten videre og hvilke produsenter overlever og ikke selv der. https://www.finansavisen.no/motor/2026/09/08/8378802/aggressiv-priskrig-skviser-bilprodusenter-beijing-griper-inn Ron Jeremy reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet Fredag kl. 09:37 Skrevet Fredag kl. 09:37 Jeg er nok ikke helt enig i teksten på bildet, men G50 3-serie er i alle fall klar til å vises om fem dager. Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2
*MrB* Skrevet Fredag kl. 11:17 Skrevet Fredag kl. 11:17 Folk har selvsagt prøvd seg på rendering forlengst. Faktisk ikke helt krise. fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet Fredag kl. 11:25 Skrevet Fredag kl. 11:25 Neida, den er ikke krise i det hele tatt Denne er slik i3 burde vært, hvorfor i3 og denne ikke er lik er vanskelig å skjønne fra et klassisk og estetisk ståsted.
Saltkjelen Skrevet Fredag kl. 11:59 Skrevet Fredag kl. 11:59 Absolutt. Dette er selvfølgelig langt bedre enn NA0 i3, men om den er bedre enn G20 gjenstår å se. Silhuetten og proporsjonene stemmer virkelig her. Min største utfordring er imidlertid å se bilen rett forfra - som mer eller mindre blir 99,9% lik? Marius2002 og fupsaker reagerte på dette 2
Daniel. Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Så dette er altså den nye 3-serien? 🫣 Espen.st reagerte på dette 1
Espen.st Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jaja, bmw har hatt mange fine år med 3-serie. nå er alt over, Rest in piece bmw 3-serie 🫡
Orjan Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Foreløpig vurdering: "Tja".. Endret 2 timer siden av Orjan Marius2002 reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden iX3 får oppgradert interiør nå. iX5 60 kommer i desember BMW Press | 30.09.26 - BMW Høstoppdatering Orjan og fupsaker reagerte på dette 2
papertiger Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 5 minutes ago, Marius2002 said: iX3 får oppgradert interiør nå. iX5 60 kommer i desember BMW Press | 30.09.26 - BMW Høstoppdatering Var ikke rare oppgraderingen i interiøret det på iX3? X3 G45 er vel den som nevnes i første avsnitt. Dette er kanskje vel så viktig, iX3 40 kommer med xDrive for de som ikke trenger 7-800km rekkevidde Dersom de kan prise denne fornuftig så kanskje den kan konkurrere. Another premiere comes in the form of the BMW iX3 40 xDrive (WLTP combined (EnVKV): energy consumption 19.5–16.3 kWh/100 km; CO₂ emissions: 0 g/km; electric range: 515–621 km; CO₂ class: A)1. This electric SUV produces 275 kW/374 hp of power. fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden @papertiger ah, ja du har vel rett. Jeg glemmer litt av at G45 eksisterer 🫢
Saltkjelen Skrevet 56 minutter siden Skrevet 56 minutter siden Det levner i alle fall liten tvil om at G50 3-serie ser vesentlig bedre ut enn NA0 i3. Det er smått utrolig hva riktige proporsjoner gjør med en bil. Ellers kjærkomment å se at BMW gir G45 X3 litt oppmerksomhet. Dette er jo en av få BMWer igjen med et kjent BMW miljø, så at kvaliteten øker her er bare bra for vi/de som skyr Neue Klasse. fupsaker, Ampera og Marius2002 reagerte på dette 3
papertiger Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden 6 minutes ago, Saltkjelen said: Det levner i alle fall liten tvil om at G50 3-serie ser vesentlig bedre ut enn NA0 i3. Det er smått utrolig hva riktige proporsjoner gjør med en bil. Ellers kjærkomment å se at BMW gir G45 X3 litt oppmerksomhet. Dette er jo en av få BMWer igjen med et kjent BMW miljø, så at kvaliteten øker her er bare bra for vi/de som skyr Neue Klasse. Jeg lurer også på om BMW har sneket inn noen bedre materialer på G60/61. Jeg hadde nettopp en 520xd som leiebil i Tyskland et par dager, den hadde blank svart vindusheiserpanel. Men jeg tok på alle materialene innvendig, og selv om det ikke var skinn, så var dashboard øvre og nedre, dørsider osv meget mykt og føltes godt å ta på. Klart, manglende polstring innvendig i dørlommer trekker ned, og midtkonsollen med det blank svarte panelet (samme som G45 har for øvrig) kjennes rart ut når det ikke er knapper, men du føler du presser ned hele plata når du trykker på My Modes (og for øvrig umulig å finne ut hvor du skal trykke uten å kikke ned der det står My Modes - ikke kjekt når du ligger i 180 på Autobahn). I det store og hele føltes bilen mye mer påkostet enn den gjorde da jeg først satte meg i den hos forhandler da den var ny. En kollega påpekte det samme, og bestilte seg nettopp ny G61 i5 e40 xDrive på 7-års fastrentekampanjen som går ut i dag. Ampera og Marius2002 reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå