Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Auto, Motor und Sport anses som ett av verdens ledene bilmagasin. De kårer årlig de beste bilene i sin klasse. De spør leserne sine og journalistene om hvilke biler de synes er best. I år som i de siste 30 årene så er det er det 5-serie som vinner i kategorien øvre middelklasse. Faktisk, så er det 5-serie som har vunnet dette hvert eneste år siden 1988. Bortsett ifra 1991, 2001 og 2017 da siste E-klassen vant velfortjent. Da er det verd å merke seg at i 2016 så vant F10 selv om E klassen da var ny og var med i konkurransen.

https://www.auto-motor-und-sport.de/news/best-cars-2018-obere-mittelklasse-bmw-5er-siegt-8643755.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av dere som frykter endringer i grilldesignet hos BMW, går nå en mørk fremtid i møte. Det mindre pene, mørke partiet mellom grillene på blant annet G3x var en snikinnføring av den nye grillen som nå henger sammen. 8-serie og X7 er en av de første modellene ut med dette, men hakk i hel følger F87 M2 CS (som jeg har avbildet ovenfor), G20 3-serie og G22 4-serie. Det har blitt sagt at dagens 3- og 4-serie er alt for like med hverandre, og for å differensiere modellene fra hverandre er det blant annet grilldesignet som endres radikalt. For de av dere som elsker harepus, må den nye 4-serien falle i smak. Det blir spennende å se hvor skiltet skal plasseres, men jeg vil tro at disse grillene er en ny snikinnføring av grillen vi har sett fra Vision Dynamics (og hvor skiltet plasseres naturlig midt i grillen). BMW har åpenbart falt for Audis grill og designløsninger med "copy paste" fra år til år. Og dermed var en ny, årelang tradisjon igjen brutt hos BMW... Fint, eller hva? :D 

"G20 3-serie-ish"
attachment.php?attachmentid=1757838&stc=

"G22 4-serie-ish"
attachment.php?attachmentid=1758783&stc=

Vision Dynamics
BMW-i-Vision-Dynamics-13.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

For de av dere som frykter endringer i grilldesignet hos BMW, går nå en mørk fremtid i møte. Det mindre pene, mørke partiet mellom grillene på blant annet G3x var en snikinnføring av den nye grillen som nå henger sammen. 8-serie og X7 er en av de første modellene ut med dette, men hakk i hel følger F87 M2 CS (som jeg har avbildet ovenfor), G20 3-serie og G22 4-serie. Det har blitt sagt at dagens 3- og 4-serie er alt for like med hverandre, og for å differensiere modellene fra hverandre er det blant annet grilldesignet som endres radikalt. For de av dere som elsker harepus, må den nye 4-serien falle i smak. Det blir spennende å se hvor skiltet skal plasseres, men jeg vil tro at disse grillene er en ny snikinnføring av grillen vi har sett fra Vision Dynamics (og hvor skiltet plasseres naturlig midt i grillen). BMW har åpenbart falt for Audis grill og designløsninger med "copy paste" fra år til år. Og dermed var en ny, årelang tradisjon igjen brutt hos BMW... Fint, eller hva? :D 

"G20 3-serie-ish"
attachment.php?attachmentid=1757838&stc=

"G22 4-serie-ish"
attachment.php?attachmentid=1758783&stc=

Vision Dynamics
BMW-i-Vision-Dynamics-13.jpg

Bytte pærer på en G22 kan bli spennende. Er jo helt stengt av fra baksiden,må vel ut med lampen for å bytte pære.

Forøvrig syns jeg grillen ser helt jævlig ut,men det kan jo hende at det ikke blir slutt resultatet.Det får bare tiden vise😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, bmw cab skrev:

Bytte pærer på en G22 kan bli spennende. Er jo helt stengt av fra baksiden,må vel ut med lampen for å bytte pære.

Forøvrig syns jeg grillen ser helt jævlig ut,men det kan jo hende at det ikke blir slutt resultatet.Det får bare tiden vise😊

Det er nok Hommage CSL som er avbildet her, men det er brukt som illustrasjon for hvordan grillen til G22 4-serie vil bli. Uansett er nok (i det minste bør) pærebytte ikke-eksisterende på G2x, med mindre BMW ikke kjører på med halogen-fetisjen sin her også. :) 

1 time siden, Kjennern skrev:

Litt tidlig med 1 april vel? 😂

Hehe, dessverre nei. BMW prøver åpenbart å være for kreative for tiden. For noen fungerer det kanskje, men for majoriteten av entusiastene er det nok noen sinner som settes i kok med alt det de driver med. De har i hvert fall ikke sjanse til å ta igjen Mercedes med "dette".  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Fredrik said:

Jeg synes faktisk at dette ser veldig lovende ut... :)

 

De kan fint gjøre den bilen der 1000 ganger råere/grommere/feitere osv , en hva den videoen viser. Føles ut som noe fra Korea nesten.. sikkert en rå kjøre maskin men trist utvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... det er viktig å ta i betraktning at bilen stadig er kamuflert. Vi ser ikke ordentlig linjene og detaljene på bilen. Jeg tror at 8-serien får en mektig og grandios fremtoning ikke ulik slik E31 (8-serien i perioden 1990-1999) også hadde da den kom på markedet. Legg merke til hvor langt panseret er i forhold til bilens proporsjoner - vi snakker skikkelig klassisk Grand Tourer (GT) her og det er uten tvil plass til V12 motoren. Legg også merke til den brede utbyggingen over bakhjulene - skikkelig "padde" a la 911 Turbo rett bakfra... 8)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Noe av det klokeste jeg har hørt fra BMW i senere tid.

http://www.bmwblog.com/2018/01/29/bmw-group-design-chief-going-clean-things/ 

Så bra! Det er det som må til idag, man kan ikke surfe på en bølge i all evighet. Fornuftig utsagn, rett og slett. Vi får håpe de starter med å få tilbake den riktige blinklyshendelen. :D 

Jeg har troa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredrik skrev:

 vi snakker skikkelig klassisk Grand Tourer (GT) her og det er uten tvil plass til V12 motoren. 8)

Nei Jeg tror ikke det blir aktuelt med V12 i 8 serien. Mye av grunnen er at det vil bli problemer med vektfordeling. En V12 motor vil veie for mye og gjøre den nye 8 serien for tung foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Marius2002 skrev:

Så bra! Det er det som må til idag, man kan ikke surfe på en bølge i all evighet. Fornuftig utsagn, rett og slett. Vi får håpe de starter med å få tilbake den riktige blinklyshendelen. :D 

Jeg har troa!

Ja, positiv lesning det der. Det med hendlene får vi virkelig håpe de gjør noe med snart. Ikke nok med at den pimpede G30en ser ut som en pimpa Avensis, men det er ekstra trist når du føler det er en Avensis på hendlene også. "Heldigvis" bruker G1x nå samme hendler som G3x, hvilket vil innebære at en retrofit av pre-07/2017 hendler fra G1x sannsynligvis kan finne veien til G30 også.

2 timer siden, t06afre skrev:

Nei Jeg tror ikke det blir aktuelt med V12 i 8 serien. Mye av grunnen er at det vil bli problemer med vektfordeling. En V12 motor vil veie for mye og gjøre den nye 8 serien for tung foran.

Skal 8-serie konkurrere i high-end markedet, er det en absolutt nødvendighet at V12-motoren fra 7-serie også finner veien hit, hvilket jeg også tror mht. motoriseringen i 7-serie og kommende X7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...