Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, TRF skrev:

atte hva for noe? Hva er det som "løsner og går seg til" ?

Er det ikke tilfelle at komponenter og mekanikk går seg til etter noen tusen kilometer? Er det ikke derfor man har innkjørings perioder?

Hvis jeg tar feil vær så grei å forklar meg hva som er riktig 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være et problem for BMW at de blir "slått" i en test. Er det sånn at de som handler disse bilene er såpass lite interessert i bil at det bare er tallene som teller? Må jo oppleves som veldig forskjellige biler disse to?

Jeg vurderte å kjøpe M2 da den kom på markedet for et par år siden. Kikket selvfølgelig på effekt, dreiemoment og aksellerasjon, men det var for å veie den opp mot andre alternativer fra BMW, ikke for å sammenligne med tilsvarende biler fra andre merker. Kunne ikke falle meg inn å kjøpe en RS3 eller AMG hva de nå heter i stedet for en M2 bare fordi de eventuelt skulle være sprekere enn M2.

I tillegg til å lage en kjøreglad bil i nye M5, synes jeg at BMW har gjort noe veldig smart med utkoblingsbar firehjulstrekk. Dette gjør bilen enda mer bruksvennlig, tilsynelatende uten å ta vekk noe av de sportslige egenskapene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er der mer viktig at man kan velge om man vil kjøre i firehjulstrekk eller bakhjulstrekk. Kan jo det på Merca også, men kun i Drift Mode opp til en gitt hastighet, på M5en kan du i alle programmer og uten hastighets begrensinger. 

Men vi skulle hatt en Touring av M5en nå, sånnsett så er E63 mer komplett da den tilbys i både sedan og stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Vanlige bilmotorer trenger ikke å kjøres inn, men ytelsesmotorer som M biler har må kjøres inn. Etter noen tusen kilometer så «løsner» ting og går seg til, sier seg selv egentelig. 

De fleste hadde forventet at M5en skulle være raskere, det tror jeg også Carwow hadde forventet (ref tidligere test resultater). Når dette er sagt så er nok ikke dette siste gangen vi ser disse bilene side om side på en rettstrekke. Noe annet er jo det faktum at drosja har flere hester og veldig mye mer dreiemoment. Dette er S utgaven av E63 som er den råeste, vanlig utgave har vel noe mindre effekt. Så vi må kanskje vente til Competition pakka kommer på M5. Den kommer om ikke lenge om vi skal høre på ryktene, med over 620 hk sies det. 

Enn så lenge så får MB entusiastene fryde seg, har fått flere meldinger på Facebook med link til videoen allerede 😉

Så ingen nye biler trengs å kjøre inn? Min E90 hadde innkjøringsperiode på 2000km og det sa BMW selv at burde overholdes. 

Selv firmabilen min hadde innkjøring på 1000km. Og man merket at bilen gikk bedre og bedre innenfor den perioden. Første 100km lukta det godt svidd av eksos osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe «humbug» med effekten i F90 M5, godt at det ikke bare var meg som ante dette. 540 hk på veiva er ikke imponerende tall når man går ut med 600 hk. Iallfall ikke når tallene i M5 alltid har vært høyere enn oppgitt fra fabrikken..

http://www.bmwblog.com/2018/03/26/initial-independent-dyno-runs-show-f90-m5-has-around-450-whp/

Det er vel en grunn at at BMW kommer med en Competition utgave allerede til sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det ikke bare er meg som reagerer på at nyrene på X3 er ALT for store 😉 En annen ting som jeg har bitt meg merke i er at nye X3 er veldig stor, noe som også påpekes i denne testen. Faktisk så er denne nå like stor som E53 X5, ikke dårlig 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...