Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

E38 ble designet for det europeiske markedet, G11 er designet for det Kinesiske og amerikanske markdet. Så enkelt er det! 

Men det er jo litt rart også da, hver gang BMW kommer med noe nytt så kommer folk drassende med en eldre modell.."Se her hvor bra den var før". Når nye 3-serien ble lansert i høst så maste folk om E46 og hvor fantastisk den var. BMW sin utviklings sjef Klaus Fröhlich ble faktisk så lei at han klart ga beskjed at han ikke ville høre mer prat om E46 før folk hadde prøvd den nye 3-serien (som har vist seg å være fantastisk å kjøre). Samme skjer nå med 7-serien, alle maser om at alt var bedre i E38. Så nå forventer jeg at tusenvis går ut og kjøper seg en brukt E38, for dette er jo en bedre bil...ikke sant 😀 

Jeg er selvsagt helt enig, E46 var kanskje den beste 3-serien (selv om den ruster i stykker) og E38 er nok definnetivt blant de mest vellykkede 7-seriene (E32 er etter min mening den beste, tenk at den er 33 år gammel). Jeg synes alt var bedre før, derfor kjører jeg E34 nesten hver dag, den beste 5-serien igjennom tidene 👍 I dag lager BMW kun biler, flotte biler dog 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amcar postet dette for noen timer siden! :) Ser meget lovende ut. 
Veldig spennende mtp at det sender oss direkte til 99-modeller og eldre. Dvs. at man de neste 2-3 årene vil få en god del biler som facelift av E46 M3 og E39 M5 under regelen. Ikke feil for dem som kjører lite eller synes det er litt for dyrt å importere enda. 

avgift.jpg

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2019 den 12.29, Saltkjelen skrev:

Og da var det tid for avduking. Synes dette ser bra ut! Dette oser mye mer flaggskip enn G1x pre-LCI. Bare få på plass riktige hendler nå, så snakker vi! :D 

https://www.youtube.com/watch?v=G799FGa4zrI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0NRDKk-CYh4wFfskVT9i7b--SMmOZErNQrLxOPxeftQY91suEabeiqHwE

P90333060_highRes.jpg?w=1324&h=651&fit=c

P90333063_highRes.jpg?w=1877&h=726&fit=c

P90333069_highRes.jpg?w=1877&h=726&fit=c

Åsså hva i H holder van Hooydonk på med? Linjene er fine, alt er fint og stilig, så kommer nyrene som får meg til å tro jeg har mistet sansen for proporsjoner men nei. Det er slik. Rent geometrisk og designmessig er nyrene totalt ut av alle proporsjoner og savner både rot i fortid og nåtid. X5 er ikke så ille i virkeligheten men X7 og nye 7....gzass. 

Endret av quandt1960
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Marius2002 skrev:

E38 er ikke en bedre bil idag , men det var en bedre bil i forhold til resten av markedet den gang den ble lansert. :) Om du skjønner...

Det er jeg helt enig i. Men jeg synes også at generelt sett så er 7-serien det beste valget i dag også. Ikke så prangende som en S klasse (før nå), men vel så luksuriøs og med en hel del mer teknologi tilgjengelig. 7-serien må vel også være den eneste bilen i industrien som leveres med fire, seks, åtte og tolv sylindre i en og samme karosseri 😀

9 timer siden, Thundercoil skrev:

Amcar postet dette for noen timer siden! :) Ser meget lovende ut. 
Veldig spennende mtp at det sender oss direkte til 99-modeller og eldre. Dvs. at man de neste 2-3 årene vil få en god del biler som facelift av E46 M3 og E39 M5 under regelen. Ikke feil for dem som kjører lite eller synes det er litt for dyrt å importere enda. 

avgift.jpg

Dette er i såfall fantastisk gode nyheter, da er plutselig 1994 modellen min veteran 👍 Noe annet som er posetivt er at dette åpner opp for import av vært spennede biler fra 90 tallet til en gunstig pris. Alt fra diverse Alpina modeller som enda ikke har tatt av i pris til E36 M3 og E39 M5. Jeg håper også at de da følger opp med bruksfradrag på biler som ikke er 20 år gamle. Det vil si 95 % fradrag på en 2001 modell f eks.

1 time siden, ahj skrev:

Men den kom IKKE de siste 10 årene :P 

Nei men det var vel en av de mest omfattende faceliftene BMW har gjort. Var i den forbindelse jeg synes det var riktig å også nevne E65.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det er jeg helt enig i. Men jeg synes også at generelt sett så er 7-serien det beste valget i dag også. Ikke så prangende som en S klasse (før nå)....

Nei men det var vel en av de mest omfattende faceliftene BMW har gjort. Var i den forbindelse jeg synes det var riktig å også nevne E65.

Nemlig... 7-serien har alltid vært det beste valget frem til nå siden Mercedes-Benz hadde W126 på programmet og dette gjelder også BMW E65 selv om designet var under enhver kritikk da den kom på markedet. Selv om modellen var et teknisk underverk solgte den svært dårlig og BMW hadde i praksis intet valg. De måtte hurtigst mulig gjennomføre en omfattende facelift for å gjøre den mer attraktiv.

Litt mer om dette her ... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tanke om at 90 talls bilene står for tur vedrørende pris stigning :)

En fin cruiser ville vært en strøken e38 740ia facelift msport. 

Av mange årsaker kan jeg ikke på noen måte skjønne eller tro at e65 skal bli ettertraktet i fremtiden. De gis snart bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Fredrik skrev:

Nemlig... 7-serien har alltid vært det beste valget frem til nå siden Mercedes-Benz hadde W126 på programmet og dette gjelder også BMW E65 selv om designet var under enhver kritikk da den kom på markedet. Selv om modellen var et teknisk underverk solgte den svært dårlig og BMW hadde i praksis intet valg. De måtte hurtigst mulig gjennomføre en omfattende facelift for å gjøre den mer attraktiv.

Litt mer om dette her ... :)

Men det vel ikke helt riktig at E65 solgte dårlig og at dette var grunnen til at den ble facelifta. E65 var derimot en stor salgs suksess for BMW, særlig i USA. I 2002 og 2003 så solgte E65 over 20 000 biler i USA og det er de beste salgstallene for 7ern der borte noensinne. Dette var altså før faceliften. Også i Europa så solgte de første årgangene av E65 svært bra, men de klarte aldri å slå salgsrekorden til E38. Så det var ikke sviktende salg som var grunnen til den drastiske faceliften på E65. Det var nok heller den massive kritikken for designet 😉

http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/bmw/bmw-7-series/

http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/bmw/bmw-7-series/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 Se litt på antall MB S-klasser som ble solgt (altså i USA) i den samme perioden. På dette tidspunktet var W220 4-5 år gammel og var på vei til å bli skiftet ut knapt 2 år senere. BMW burde ha solgt mange flere 7-serier i denne perioden så det er ikke merkelig at faceliften kom så fort det overhode var mulig å få den på markedet.

Enda mer interessant er det å se på salget i USA av disse bilene i nyere tid. Ta f.eks de to siste årene (2017 og 2018). Det totale salget er mer enn halvert for G11 i relasjon til selv E65, mens salget av den to år eldre W222 stadig er nogenlunde respektabelt (dog litt ned i forhold til W220). La oss håpe at den nye faceliften for G11 faller i smak og/eller at X7 tar over litt av markedet fra bl.a Mercedes-Benz.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...