Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Interessant modell for de som er i markedet for en slik bil. BMW forvirrer stadig med modellbetegnelsene sine, og er dette muligens første forsmak på at x´en skal inn som en del av betegnelsen igjen (525xd, 325xi osv.)? Litt synd å se at den ikke har xDrive som de øvrige modellene, men om det fungerer like godt er det jo av uten betydning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

X4 M40i offisielt lansert.

 

355hk, med samme motor som i kommende M2 (N55B30T0).

 

 

P90199564_highRes.jpg

 

Ikke så veldig mye som skiller seg ut fra eksisterende modeller, men jeg synes det er spesielt at dette er første gang X4 får samme ratt som så og si alle andre BMW-modeller med M-pakke har vært utstyrt med de siste årene. Jeg antar de "vanlige" modellene fortsatt har det superkjipe rattet.

 

2016-bmw-x4-m40i-leaked-images-20.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW M4 GTS Coupe

m4.jpg&h=672&w=1460&zc=1

 

 

:) Da var den offisielt lansert.

Første serieproduserte gatebil med vanninnsprøytning. 16% mer hk og 10% mer nm enn vanlig M4.

7:28 (!) på ringen sier en god del om understellet. Samme tid som Ferrari 458 Italia og Mclaren MP4-12C. Eller raskere enn Porsche Carrera GT klarte i sin tid (7:28.71).

Men bare 700 skal lages på verdensbasis. Så her blir det litt som forrige GTS, nok en spesial M-bil med lavt produksjonsantall og høy pris.

 

Pris sammenligning opp mot noen andre biler i England.

£34k   M235I

£57k   M4 

£100k 991 GT3  (7:25 på ringen)

£122k M4 GTS 

£126k Mclaren 540C 

£131k 991 GT3 RS (7:20 på ringen)

 

Rå bil å se til ihvertfall.

Endret av bimmerR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meningen at denne bilen skal sammenlignes med nøytrale E46 M3 CSL, det er det nemlig F82 M4 CSL som skal gjøre innen "nær fremtid".

 

Ellers, imponerende bil, og deilig å se at BMW har skjønt at halogen ikke hører hjemme i 2015 på et slikt kaliber. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke en sammenligning, men ett eksempel på en "spesiell utgave" som jeg (og sikkert flere) følte at stemte rett ut av boksen mtp design. Det føler jeg ikke hetl med denne, og jeg tror det er noe med bakskjermer, felger, høyde og spoiler som ikke ser helt ritkig ut imine øyne.

 

Og dette kommer fra en som synes at e46 m3 GTR strassenversion så bra ut, så jeg tror ikke jeg har en umulig høy standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult bil rent teknisk, ikke så sikker på at jeg liker utseendet sånn umiddelbart (som man gjorde med e46 m3 csl i sin tid).

Og er det bare meg eller var den videoen ganske.. dårlig?

 

Helt enig! Teknisk ser den ut til å være en meget bra bil, men hvorfor montere på en så stygg vinge..? Heller ikke begeistret over felgene og frontleppen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har de siste dagene dukket opp noen spionbilder av en kommende BMW SUV i Rage Rover Evoque-stil. Hvorvidt dette er snakk om kommende X2 eller "X Cite" vites ikke, men den skal bygges på samme UKL-platform som F48 X1. Modellen får kodenavn F47.

Interne kilder sier at dette er et helt nytt konsept, og det dreier seg her om en "urban crossover", så slikt sett tror jeg ikke dette er snakk om kommende X2. I følge samme kilde, så vil kommende X-modeller bli levert i tre varianter, hhv. standard, praktisk og sportslig - litt som Range Rovers portefølje.

 

BMW%20X2%20004.jpg

BMW%20X2%20009.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...