Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Glemte en ting. 
Det vil bli tre lukkede visninger i Oktober av iX3. 

De mest attraktive fargene hittil var: Sort, Blå & Grå.

Personlig syns jeg den kledde best sort eller blå.

@papertiger

Har du landet på noe konkret?

Skrevet
6 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jeg frykter litt at Neue Klasse blir litt generisk og kjedelig ettersom det er begrenset hvor varierende designspråket kan være når man er såpass låst, men en Z4 ala dette i NK-drakt ville jeg virkelig sett frem til. Denne var skikkelig snadder!

2027-BMW-Z4-Neue-Klasse-Roadster-Luca-Se

Den Z4en der var faktisk stilig, eneste bilen Neue klasse designet passer på. Ellers så er jeg enig i at dette designet er alt for generisk og kjedelig, synes heller ikke dette designet etterlater seg noe eksklusivt preg. Det passer jo for så vidt godt til dagens kvalitet i BMW produktene…blir mer billig kinabil enn premium for min del. Men design er noe jeg vektlegger veldig tungt med valg av bil, åpenbart mange som ikke gjør det. Derfor så blir det nok Benz på meg neste gang, hvis ikke jeg får tak i en sent produsert G31 LCI fra Buchloe 😉

Skrevet
5 hours ago, Ron Jeremy said:

Glemte en ting. 
Det vil bli tre lukkede visninger i Oktober av iX3. 

De mest attraktive fargene hittil var: Sort, Blå & Grå.

Personlig syns jeg den kledde best sort eller blå.

@papertiger

Har du landet på noe konkret?

Takk for heads up! Har sendt mail til selger om mulighet for å delta på visning om det blir visning hos Bavaria Vest (eller Hedin Automotive som Bavaria bytter navn til fra 19.-20. september).

Jeg sveiper mellom å digge den blå og å synes den blir for lys sammenlignet med f.eks Tanzanite Blue og Mediterranean Blue som vi har på bilen vår nå, en farge jeg tror hadde passa bilen ganske bra. Samtidig synes jeg konseptbilen var veldig vellykket satt opp med felger og farge, så jeg heller mot å ha Space Silver med 22” M felger og Castanea interiør med multifunksjonsseter som førstevalg.

Men har definitivt ikke landa på noe, bare snuser. Vi kunne godt tenkt oss en X3-type størrelse bil neste gang, selv om jeg liker femmer aller best. Men med de prisene 7-8 år gamle G31 holder om dagen synes jeg det er grovt å betale en halv mill + for en bil du snart ikke får motor og drivverksforsikring på engang, for å sette det litt på spissen. 

image.thumb.png.46501ee6b8af5e455c0d478e5353b507.png

BMW iX3 Space Silver Looks Out Of This World In New Photos

1 hour ago, Fredrik 90 said:

…Men design er noe jeg vektlegger veldig tungt med valg av bil, åpenbart mange som ikke gjør det.

Tenkte jeg skulle la den passere forrige gang du kom med samme uttalelsen for noen sider tilbake, men nå hopper jeg uti det og biter rett på agnet du la ut :) 

Design er høyst subjektivt, og hvordan design oppfattes er jo åpenbart “in the eye of the beholder”.
Det du sier blir det samme som å si at “jeg bryr meg så mye om design og kvalitet at jeg gikk selvsagt for en Stressless i ekte skinn, men hadde jeg ikke brydd meg om slikt kunne jeg gått for en Peel Chair i Hallingdal ullstoff, den er så enkel at den ser rett og slett billig ut”. 

Og med det undergraver du ikke bare andres subjektive meninger rundt design, men også dine egne meninger rundt dette temaet.

Skrevet
På 12.9.2025 den 23.38, papertiger skrev:

Design er høyst subjektivt, og hvordan design oppfattes er jo åpenbart “in the eye of the beholder”.

Det du sier blir det samme som å si at “jeg bryr meg så mye om design og kvalitet at jeg gikk selvsagt for en Stressless i ekte skinn, men hadde jeg ikke brydd meg om slikt kunne jeg gått for en Peel Chair i Hallingdal ullstoff, den er så enkel at den ser rett og slett billig ut”. 

Og med det undergraver du ikke bare andres subjektive meninger rundt design, men også dine egne meninger rundt dette temaet.

Undergraver mine egne meninger? For noe tull! 

Det er så enkelt som at alle har noen punkter for hva som er viktigst ved valg av bil. Dette avhenger fra person til person, for mange er pris det viktigste. Salget av nye elbiler med heller tvilsom kvalitet er ett godt eksempel for dette. For min del er drivlinje viktigst (er jo her samtlige elbiler faller fra fordi jeg vil ha motor med minimum seks sylindre), så kommer design, etterfulgt av opplevd kvalitet med pris på kanskje siste plass. Så handler det om å finne en totalpakke som tikker alle disse boksene på best mulig måte. For deg er det en iX3, for andre en Toyota RAV4 eller for meg denne gang en X5 45e. 

Dette handler ikke om å undergrave noe som helst, folk må seriøst slutte å ta alt som ett angrep. Det er mange som ikke bryr seg om design i det hele tatt, bilen skal løse ett behov til en pris som er til å leve med Det er ikke godt nok for meg,  bilen skal føles riktig i drivlinjen og se ordentlig ut. 

Ta G61 550e f eks, sto lenge å studerte den på en lokal bilmesse i deg. 

IMG_4293.thumb.jpeg.ee3a88ba02e8512bf5b6df2a814831be.jpeg

Den leverer på drivlinje som er viktigst, men den leverer bare halvveis på design. Kanskje det mest spiselige av BMW lansert etter 2023, men ikke i nærheten av pre 2022 design. Men den faller også igjennom på kvalitet, men ikke på pris fordi man får mye motor, rekkevidde og bil for pengene…iallfall på bruktmarkedet om noen år. Da blir det en bil jeg veldig gjerne vil like, men jeg får det ikke til fordi den faller igjennom på vesentlige punkter. 

Skrevet

På langt nær perfekt, men det begynner å dras i en retning jeg kan like. Mon tro om kineserne kommer med en skjerm bak rattet slik de gjør til Tesla Model 3? I så fall hadde det jo også vært interessant å se om det kom ettermarkedsløsning for iDrive-kontroller også, men spørs om noe slikt lar seg gjøre på et lukket BMW system.

547251693_10234523033610107_2080120893607443622_n.thumb.jpg.d9ecde8a53c0ec9a6192bec5c5276194.jpg

Skrevet (endret)
On 9/14/2025 at 12:08 AM, Fredrik 90 said:

Det er så enkelt som at alle har noen punkter for hva som er viktigst ved valg av bil. Dette avhenger fra person til person, for mange er pris det viktigste. Salget av nye elbiler med heller tvilsom kvalitet er ett godt eksempel for dette. For min del er drivlinje viktigst (er jo her samtlige elbiler faller fra fordi jeg vil ha motor med minimum seks sylindre), så kommer design, etterfulgt av opplevd kvalitet med pris på kanskje siste plass. Så handler det om å finne en totalpakke som tikker alle disse boksene på best mulig måte.

100% enig med deg. 

Dette handler ikke om å undergrave noe som helst, folk må seriøst slutte å ta alt som ett angrep. Det er mange som ikke bryr seg om design i det hele tatt, bilen skal løse ett behov til en pris som er til å leve med Det er ikke godt nok for meg,  bilen skal føles riktig i drivlinjen og se ordentlig ut. 

Når du tillegger folk meninger/egenskaper basert på hvordan en selv oppfatter/meninger en selv har, så gjør en det.
Jeg bryr meg mer om design og opplevd kvalitet enn drivlinje. Derfor faller f.eks. Tesla Y gjennom for meg selv om drivlinjen er utrolig bra. Mens en annen kan ha samme prioritet og velge Tesla Y på grunn - ikke på tross av - at de ser ut som de gjør. Det er det jeg mener med at folk kan oppfatte ett/samme design totalt forskjellig, der noen synes iX ser helt forj***lig ut, kan andre synes den ser vanvittig tøff ut. Hva er rett og hva er galt? Det kommer igjen an på hvilke øyne som ser. Altså det blir feil å tillegge folk egenskaper som tilsier at de ikke bryr seg om design - for kanskje er det nettopp derfor noen kommer til å velge iX3 foran GLC. Mens andre av samme grunn velger motsatt. 

Ta G61 550e f eks, sto lenge å studerte den på en lokal bilmesse i deg. 

IMG_4293.thumb.jpeg.ee3a88ba02e8512bf5b6df2a814831be.jpeg

Den leverer på drivlinje som er viktigst, men den leverer bare halvveis på design. Kanskje det mest spiselige av BMW lansert etter 2023, men ikke i nærheten av pre 2022 design. Men den faller også igjennom på kvalitet, men ikke på pris fordi man får mye motor, rekkevidde og bil for pengene…iallfall på bruktmarkedet om noen år. Da blir det en bil jeg veldig gjerne vil like, men jeg får det ikke til fordi den faller igjennom på vesentlige punkter

Igjen, 100% enig. Faller for meg også gjennom på design og på opplevd kvalitet, selv om drivlinje fremstår bra. Det er rett og slett for mange kostnadskutt som synes til at jeg kan la det passere på en 5er - som skal være spitzenklasse BMW. 

Endret av papertiger
Skrevet (endret)
2 hours ago, Saltkjelen said:

På langt nær perfekt, men det begynner å dras i en retning jeg kan like. Mon tro om kineserne kommer med en skjerm bak rattet slik de gjør til Tesla Model 3? I så fall hadde det jo også vært interessant å se om det kom ettermarkedsløsning for iDrive-kontroller også, men spørs om noe slikt lar seg gjøre på et lukket BMW system.

547251693_10234523033610107_2080120893607443622_n.thumb.jpg.d9ecde8a53c0ec9a6192bec5c5276194.jpg

Hvor kommer dette bildet fra? Retusjert? Den fargen er akkurat hva jeg etterlyser i NA5. Og skjermen foran rattet, hva er det?

Endret av papertiger
Skrevet

Fikk sett iX3 live i dag på BMW Welt, så den "lukkede" forvisningen dere blir fristet med av deres selgere er egentlig ikke så "lukket". Her står den på utstiling 😂

IMG_4336.thumb.jpeg.ba71b9ef7277c91101859cc70f79a7fd.jpeg

IMG_4335.thumb.jpeg.5cc225b2be94984dd0eca2187ecf7583.jpeg

Det jeg kan si annet enn det jeg har sagt tidligere er at den ser litt bedre ut live enn på bilder. Proporsjonene er litt bedre enn fryktet også, bortsett fra sett rett forfra.

Ellers så var jeg ikke klar over at man fikk G26 430d, så denne i parkeringsgarasjen. Deilig sak med helt perfekt motorisering 😎 Alt som er elektrisk hjemme er fossilt her i Tyskland😅

IMG_4362.thumb.jpeg.0730362079e96b23f62d551456aa88de.jpeg

Skrevet
6 minutes ago, Fredrik 90 said:

Ellers så var jeg ikke klar over at man fikk G26 430d, så denne i parkeringsgarasjen. Deilig sak med helt perfekt motorisering 😎 Alt som er elektrisk hjemme er fossilt her i Tyskland😅

Nesten 300hk og 400(!) kg lettere enn i4. Går 100mil på en tank gjør den sikkert også. Hadde vært en no-brainer om den ikke hadde vært skattet ihjel her hjemme. 

Skrevet

De fleste nyere BMW’er har mye mer tilstedeværelse enn på pressebilder, godt å høre det var slikt med denne også @Fredrik 90

Om så er det fristende å spørre deg.

Nå vet jeg ikke hvordan lyset var i dette lokalet, men siden jeg vurderer denne bilen i denne blåfargen.
Hva syns du om denne fargen?

Frykter den er litt flat ved siden av de mer klassiske blåfargene fra BMW..?

Skrevet

Bra proporsjonene såg bra ut live. Tja, den er jo lansert, så ingenting er hemmelig her. Men den har i utgangspunktet ikke funnet veien til Norge enda, så det er vel litt der det ligger. 
Jeg syntes også blåfargen fremstå like lys som i lanseringen i spotlyset, men langt lysere enn på pressebildene. Mistenker at den kan få et lyst skjær i sollys, den fremstår litt flat som nevnes over her. Sølvfargen synes jeg fremhevet bilen mye mer. 

Skrevet
22 timer siden, *MrB* skrev:

Nesten 300hk og 400(!) kg lettere enn i4. Går 100mil på en tank gjør den sikkert også. Hadde vært en no-brainer om den ikke hadde vært skattet ihjel her hjemme. 

Det blir nok en no brainer for Tyskerene også. 430d xDrive koster fra 66 000,- EUR mens i4 M60 koster fra 72 000,- EUR. Lite i4 her nede, mye G26 men de aller fleste har eksosrør.

10 timer siden, Ron Jeremy skrev:

De fleste nyere BMW’er har mye mer tilstedeværelse enn på pressebilder, godt å høre det var slikt med denne også @Fredrik 90

Om så er det fristende å spørre deg.

Nå vet jeg ikke hvordan lyset var i dette lokalet, men siden jeg vurderer denne bilen i denne blåfargen.
Hva syns du om denne fargen?

Frykter den er litt flat ved siden av de mer klassiske blåfargene fra BMW..?

Den sto rett ved en vindus fasade hvor ettermiddags solen skinte inn, det var mye naturlig lys. 

Akkurat denne fargekombinasjonen synes jeg faktisk var litt delikat. Fargen er helt klar lekker mot helt lyst skinn og ruter som er helt klare. Dette med sorte høyglans lister synes jeg passet fint på en bil med såpass futuristisk design. 

Skrevet

Det drar seg til mot lansering av G65 X5 og den neste generasjonen der BMW skal minne om "the Russian dolls" - likt produkt i forskjellige størrelser. Det kan jo bli bra, men det kan også bli kjedelig for de av oss som har likt variasjonen i E-serie fra Bangle og frem til i dag.

1539702739047?e=2147483647&v=beta&t=igRR

G65 X5
BMW%20X5%20(6).jpg?w=1398&h=575&fit=clip

Det ryktes - og ser ut til - at splitt bakluke forsvinner. I velkjent BMW stil skal absolutt alt som har med BMW å gjøre forsvinne. Det går en linje i det som markeres som "A" under, men om splitt bakluken går her, får man en uforholdsmessig liten øvre del til åpning og høy lastekant på lemmen.
attachment.php?attachmentid=3824779&stc=
attachment.php?attachmentid=3824780&stc=

Kamuflert iX3 til sammenligning:
attachment.php?attachmentid=3824840&stc=

Skrevet

Ser ut som skjulte dørhåndtak blir en kortvarig greie iallfall. Evt forbeholdt 3 serie og X3 nedover..

image.png.edcd3cfa77700ad475fecab54aa9074c.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...