Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Så at BMW AG har sendt ut en PDF fil med tilbakekalling av N47 motorene. E9X, E8X og E6X.

Sikkert gammelt nytt for mange, men er senest en uke siden jeg sist hørte om E91 med registerhavari, så greit å nevne for de som ikke har fått det med seg.

Her er posten jeg så med link til filen i:

"aktiv tilbakekalling på alle N47 dieselmotorer BMW produserte mellom 2007 og 2009.

Dersom du eier en bil med denne motoren og ikke har gjort det alt, bør du ta kontakt med et autorisert BMW-verksted for å få sjekket om det er slakk i registerkjedet.

Feilen går på at strammerhjulet til registerkjedet er underdimmensjonert og knekker. Noe som igjen fører til at hele motoren blir ødelagt.

Strammerhjulet, samt kjedet dersom det har strukket seg, blir byttet av BMW uten kostnad for deg dersom det må utbedres."

Info fra BMW kan sees her:

https://drive.google.com/file/d/0B52kNOwSMHMVNGRJWUo4NE8wanc/view

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge insider, vil neste generasjon komme som AWD og RWD i Europa. "xDrive only" gjelder kun for det amerikanske markedet. Ellers er det trist å lese at det ser ut til at det ikke blir en V10 Twin Turbo allikevel i neste generasjon M5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, det amerikanske markedet! De fikk jo E60 M5 med manuelt av alle ting... Og nå skal de få M5 med kun xDrive? Ikke lett å bli klok.

PS. Ville ikke sjokkert meg om neste M5 kom i "V6 twin turbo" utgave... Og neste igjen med rekkefirer...

De får faktisk F10 M5 med manuell også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så akkurat nå at M2 har kommet inn i den norske BMW konfiguratoren. Med en grunnpris på 935 800,-

Kikket på disse tallene igår, mener den var lavere, 860 ish?

Får en fin M2 til like over 900k.

Ellers morsomt å se avgiftene til 225xe doble seg, til svimlende 8000.-.

Komisk.

Og endelig er DAB standard. :-)

Endret av Lasseh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så akkurat nå at M2 har kommet inn i den norske BMW konfiguratoren. Med en grunnpris på 935 800,-

Kikket på disse tallene igår, mener den var lavere, 860 ish?

Får en fin M2 til like over 900k.

Ellers morsomt å se avgiftene til 225xe doble seg, til svimlende 8000.-.

Komisk.

Og endelig er DAB standard. :-)

Har dere noen linker til disse prisene? Jeg sliter med å finne norske M2 priser på BMW.no

Edit: Fant prisen du snakket om ahj, men finner ikke noen pris som sier noe om 860 000 kr. Er dette etter avgiftsreduksjonen over nyttår kanskje?

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bmw.no/no/no/newvehicles/h5vco/content_h5vco.html

Trykk så på BMW M2 Coupe og prisen på 935.800 kommer opp. Etter det er det bare å legge på ønsket utstyr.

Dette er samme pris jeg fikk vite av min BMW forhandler før den var på BMW sin hjemmeside. Med andre ord, den kommer til å bli mye rimeligere over nyttår med de nye avgiftene.

BMW/Jaeger i Bergen har bestilt en slik bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen linker til disse prisene? Jeg sliter med å finne norske M2 priser på BMW.no

Edit: Fant prisen du snakket om ahj, men finner ikke noen pris som sier noe om 860 000 kr. Er dette etter avgiftsreduksjonen over nyttår kanskje?

Vi gikk gjennom de nye prisene etter justeringen fra statsbudsjettet 2016.

Jeg husker ikke alle tallene, så 860k for M2 kan være feil. Var brennsikker på at han sa man kunne få en fin M2 for 930-950k.

Vi diskuterte primært 225xe, F48 salgstall og var innom veldig mye annet, så mulig jeg roter med det overnevnte. Vet hvertfall han hadde bestilt 2, hvorav den ene var LBB og var solgt.

Kommer uansett ikke før Mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvilken avgiftlette M235I får og at M2 vil koste 935 000 kr med dagens avgift så er det nok ikke så langt unna 860 000 etter nyttår :) Det er faktisk veldig bra for en fullblods M bil her i Norge, billigere enn hva 1M kostet for noen år tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...