Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

http://www.bmwblog.com/2016/07/22/bmw-sell-v8-engines-jaguar-land-rover/

Det ser ut som vi nok en gang får se BMW motorer under panseret på Range Rover. Forskjellen denne gang er at det kun dreier seg om en bensin V8er og at avtalen også inkluderer Jaguar. Det blir litt artig med tanke på at Jaguar har blitt en fullverdig konkurrent til BMW ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke 6-serien skal fases ut, og på de vanlige "rykteforumene" (der man normalt har ganske god info) er det heller ikke noe som tyder på det.

Det har derimot vært snakk om at neste generasjon 6-serie ikke kommer som Gran Coupé, men dette ble også avfeid så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at 6-serien skal bli litt mer sportsbil enn en stor Coupe, litt mer som MB SL. Mens 8-serien skal overta som en egen lukus Coupe? Det blir iallfall rått, virkelig en bil BMW mangler i sitt sortiment :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-serien skal fortsette i samme format som den gjør nå. 6-serie Gran Coupe er den mestselgende 6-serien, og fakisk er salgstallene høyere for denne ene modellen enn Coupe og Cabriolet utgjør til sammen. BMWs Mercedes SL konkurrent vil være i form av BMWs Z-serie. 8-serie og 9-serie vil være BMWs high-end modeller i form av Coupe, Gran Coupe, Cabriolet og slike eksklusive nisjeprodukter. Muligens også en Shooting Brake av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bmwblog.com/2016/07/09/new-bmw-g30-5-series-launched-2017-detroit-auto-show/

Ser ut som nye 5-serien først vil få sin offisielle debut under North American International Auto Show medio januar 2017, men vi vil få se bilder av bilen allerede innen "få uker" virker det som. Blir spennende å se dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang artikkelen om 1-serie sedan. 

"Dermed gjør BMW noe de aldri har gjort før - nemlig å tilby en kompakt sports-sedan. Målet er enkelt. De ønsker å tiltrekke nye kundegrupper til kompaktbil-segmentet, som for øvrig er den raskest voksende modellklassen i verden."

Hæ? Godt de ENDELIG kommer med en kompakt sedan da, etter de ruvende e30, e36 og e46... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@[space] helt enig. For sammenligning i lengde:

E34 sedan - 472cm

E90 - 452cm

F30 - 462,4cm

E30 sedan - 445cm/432,6cm (forskjellig på årstall ifølge wiki)

F22 - 443,2cm

Helt klart at 3-serien kryper opp mot der som 5-serien engang var og 2-serien dit :-serien var. Så feks. en 2-serie sedan eller en ny 3-serie compact hadde vært kult :) Jeg vet 2-serie sedan kommer for det kinesiske markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

BMW har registrert 8-serie med modellkode G14/G15, og registrert 825, 830, 835, 840, 845, 850, M850 og M8. Hva de to forskjellige modellkodene innebærer vites ikke, men jeg vil tro det dreier seg om hhv. coupe og cabriolet. Det er befriende å se at BMW endelig satser på litt luksus og øvre modellsjikt igjen (ref. X7, 8- og 9-serie)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

BMW har latt noe pressefolk kjøre kamuflerte G30 og her er bilde (fra youtube) av interiøret.

Jeg ligger iallefall rattet, og ser at knappen for varme i rattet nå er midt på isteden for gjemt bakom. Ser ut som pedalene er gjort litt finsligere også.

a80c501edb8c57977169bb23996b7a63.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...