RemyNG Skrevet Januar 9 Forfatter Share Skrevet Januar 9 1 time siden, sveigis skrev: Ja med en e53 så føler man alltid det er noe å gjøre Remy 😅,men godt du havner i mål nå snart . Så må jeg si at det er bra flere forbarmer seg over disse . En ting er sikkert at når de er i orden så er det makeløse biler . Synd det er så mye unødvendig som ryker på de ,da tenker jeg selvsagt ikke på slitedeler her .😊 Ja bare kjipt at det blir mye om gangen når man først oppdager ting eller kanskje leiter etter feil 😅. Men glad jeg egentlig på en måte tar alt på en gang sånn at man får nokså feilfri bil hold en stund. Ja har vært en fantastisk bil og kjøre i både komfort og fremkommelighet. Har ligget godt på veien forbi en haug av biler i en snøfull dag med endel utfordringer for mange. Ja her har det nok vært endel sånn unødvendig og ikke slitedel som har måtte byttes. Samt mye slitedel. Er hvertfall en ting som er sikkert at nå har man hvertfall gått over det meste. Så da kan man bruke mer tid på oppgraderinger som er kjekt og ha. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Mars 11 Forfatter Share Skrevet Mars 11 (endret) Stille i gården eller hektisk hvis man kan heller si det sånn. Hadde en tur/event i starten av februar nedover i Europa i forbindelse med Carbage Run 2024 der turen gikk fra Belgia som start og videre mot alpene så til Spania til Pyreneene. Turen gikk med en sponset Volvo xc90 som trengte endel kjærlighet før startskuddet da den har stått under ett tre i 3 år. Det var rundt 400biler samt 1000 deltakere som var med på dette de fleste var fra Nederland, Tyskland samt Danmark og vi var vel eneste representantene fra Norge. Løpet går igjennom en masse småveier, landsbyer og fjelloverganger i forskjellige etapper der man start en plass og avsluttes i ett annet land. Dag 1 gikk fra WEX centeret i Belgia med kjøring gjennom Luxembourg, Frankrike og avsluttes i Basel. Dag 2 gikk fra Basel. Gjennom Sveits til Torino, Italia. Dag 3 gikk fra Torino, Italia til Montpellier, Frankrike Dag 4 gikk fra Montpellier gjennom Andorra og ned til Lleida, Spania Dag 5 gikk fra Lleida,Spania til Toulouse, Frankrike. Oppå på der igjen hadde vi turen fra Oslo ned til Belgia for oppstart. Samt turen fra Toulouse tilbake til Moss. Det merkes at man blir bortskjemt i F11 comfort seter når man har sittet i en eldre volvo med utslitt sete. Ryggen og ræva var ikke helt fornøyd med den turen. en fantastisk tur som skal prøves igjen spesielt når turene går plasser man ikke hadde funnet på å kjøre siden man ikke kjører med GPS med kun vei anvisning. Bilen oppførte forsåvidt helt greit under turen selv om de fleste ikke hadde noe håp for at vi skulle klare den turen samt turen hjem. Vi hadde vel kun en stopp ser ene dyse tetningen lakk men da hadde heldigvis @Djwik tenkt litt fram og tatt med seg dette som ekstra. Og underveis fant vi også ut at begge demperne bak hadde tatt kvelden, sprekk i turbohuset så vi mista trykk og vi hadde ikke lenger awd men kun fwd. Men er vel sånn det skal være når verdien på bilen ikke være mer enn 1000€. Vel hjemme etter 7500km så var det klargjøring av F11n for jeg skal tydeligvis på enda en tur. Men nordover til Kirkenes, var jo der sist år rett etter jeg kjøpte bilen men nå skal den få seg en tur til. Så da får man ta en liten service før man reiser. Toppdeksel pakningen var dårlig så her bytter jeg hele Toppdekselet siden det ikke er ukjent at det oppstår sprekk i det. Her bistår fruen med litt rengjøring siden det var litt olje nedi pluggene. det også byttet pakninger mellom oljekjøleren samt oljefilterhuset. Lakk litt der og. Tok meg tid til å bytte venstre lykt da jeg har slitt med fukt og endel vannperler inni lykta samt en smeltet punkt på glasset. Og helga etter så var det påen igjen, nå var det tid for ny vannpumpe og termostat siden temperaturen ikke oppnås som den skal. Bokstavelig talt en dritt jobb, alt var jo trangt og komme til. Hjalp ikke så mye at jeg har elektronisk servo på denne da den tar plass. Siden bilen ble stående oppe så ble det olje og filter service, er ikke så glad i den lange intervallen på denne. Byttet også støvmansjetter samt pump stop på bakdemperne da de hadde sett sine bedre dager. Så satser vi på at turen oppover om 2 uker blir fint. Har også fått montert opp Android stick til skjermene bak så da har ungene bak litt mer å velge mellom på turen. Vi avsluttet løpet med en tur innom Airbus museet i Toulouse siden vi allerede var der. Endret Mars 11 av RemyNG E.C., paukri, Ampera og 6 andre reagerte på dette 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 11 Share Skrevet Mars 11 Garbage run-opplegget ser veldig morsomt ut, så all ære til dere som faktisk hang dere på. Kan tenke meg det var en opplevelse utenom det vanlige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Mars 17 Forfatter Share Skrevet Mars 17 (endret) Litt søndags putling må til. Kjørte gjennom diagnose forrige helg og fikk opp en feil som alltid kom igjen selv ved sletting. Ikke ukjent at de sensorene der tar kvelden. Har også lagt merke til at forbruket viser feil på kjørecomputer iforhold til faktisk forbruk, muligens det hadde sammenheng. Men ordna meg like så greit ny sensor siden man skal kjøre såpass langt er det greit at ting er iorden eller at følelsen at ting er i orden. Så da var vi her igjen ut med litt overflødige deler sånn at man kommer til sensoren som ligger nokså langt under innsuget. Og da var gammel sensor ute etter litt krongling med å komme til med disse svære henda. Ny på plass, slettet feilkode og tok bilen på en liten tur. Da virka det som forbruket vist på display er litt bedre enn tidligere. Mens vi var så godt i gang så hadde jeg ordna nye RCA kabler med bøy siden de jeg kjøpte først stakk så mye ut enn hva jeg likte. Så ser der litt bedre ut når man også legger det i kabelkanal som man klær i stofftape. Da blir det nokså klart bak for de unge passasjerer med underholdning på veien. Endret Mars 17 av RemyNG Ampera, sveigis og E.C. reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Mars 22 Forfatter Share Skrevet Mars 22 På langtur igjen nordover, blir vel også siste gang for denne bilen i mitt eie. Da planen blir nyere bil etterhvert. Etter å ha kjørt Europa tur med Volvoen var det fryd å kjøre 523en oppover til Kirkenes. Istedenfor å være helt utslitt i rygg og sjel så merka man egentlig ikke så mye til at denne turen blir lang. Noen stopp blir det for mat og strekke beina men både fruen og ungene er reisevant. En rask stopp for litt snacks til turen. Med litt utsikt. Hadde vel gått fortere med det flyet der oppover. Så blir man også nedgradert til baksete men det går jo fint er jo underholdning samt egen klima bak. Bilen går jo smertefritt oppover det blir jo endel timer på veien når man kjører hele turen uten opphold på hotell. Innom for å fylle på tanken regna vel ut 2 tanker med kjøringen vi har. Fikk brått litt påmontert snø da vi møtte ikke så liten snøstorm i Finland. Ble totalt 25 timer på turen med matpause og handle turen. Men litt over 23 timer på veien. Ble ikke mindre snøsamling bakpå heller. Så da blir det 1 uke her oppe før man setter turen tilbake igjen. paukri, E.C., Ingvaldsen og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Mars 22 Share Skrevet Mars 22 På 17.3.2024 den 19.17, RemyNG skrev: Mens vi var så godt i gang så hadde jeg ordna nye RCA kabler med bøy siden de jeg kjøpte først stakk så mye ut enn hva jeg likte. Så ser der litt bedre ut når man også legger det i kabelkanal som man klær i stofftape. Da blir det nokså klart bak for de unge passasjerer med underholdning på veien. hva har du tilkoblet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Mars 22 Forfatter Share Skrevet Mars 22 1 time siden, Ingvaldsen skrev: hva har du tilkoblet? Android stick fra Xiaomi så det blir halveis "smart" TV. Dette koblet gjennom HDMI converter boks. fupsaker og Ingvaldsen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Juli 10 Forfatter Share Skrevet Juli 10 (endret) Kan ikke bare drive med skruing hele tiden må jo få litt mer trivsel der man holder på. Så det ble lagt epoxy på gulvet da det har flasset endel, malt vegger og montert dør imellom garasjen og den isolerte delen så man slipper å åpne porten hver gang man skal ha noe. Spesielt om vinteren. Har og hatt en ønske om en PC der inne sånn man får eventuelt sjekket deler og annet ting på nett når man sitter der inne og herjer. Har bestilt meg en mini pc men imens bruker man en laptop jeg hadde liggende. Koblet opp imot en hjemmekino anlegg for eventuelt musikk. Og tilbake til bil, X5n har hatt en stor behov for lakk pleie. Siden man har da brukt store deler av tiden på kun reparasjoner så var tiden inne for noe annet enn kun skruing. Brukte noe tid på polering og små endringer. Vindusvisker motoren bak hadde tatt kvelden mer eller mindre og var temmelig rusten. Så da ble det bare erstattet med "wiper delete kit". Erstattet spyleren med ryggekamera som jeg endelig fant hvor jeg kunne plassere den. Og endel bedre i lakken enn den var. Og da gikk man også til innkjøp av IS styling. Siden de nå kommer delt så måtte det limes sammen sparkles og pusses ned. Før det legges på ny lag grunning og lakk senere. Da får man endelig gjort noe annet enn å holde en fastnøkkel hele tiden. Endret Juli 10 av RemyNG Ampera, ///M-ini95, E.C. og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 10 Share Skrevet Juli 10 Nice med epoxy på gulv og lurt med PC, tar med laptopen til garasjen selv, veldig kjekt til oppslag av moment og diverse. RemyNG reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Juli 12 Forfatter Share Skrevet Juli 12 Da var det tid for lakk. Friske opp gamle egenskaper. Litt fyller og pussing før man legger på farge og klarlakk Og vips så ble det farge og noe klarlakk på. da er det bare å la det tørke før det monteres fast på bilen. Var hvertfall kjekt å drive med noe helt annet enn delebytting. skoglund, Øyvind L., paukri og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Juli 13 Forfatter Share Skrevet Juli 13 Nå tar det litt form, front og bakdel montert. Bare de på hjulbuene igjen som må monteres. Ser også ut som ledbaren jeg monterte i vinter må ofres. Passer ikke så godt lenger så får finne meg noe annet ekstra lys. HakonLimseth, paukri, Larssoyl og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Juli 16 Forfatter Share Skrevet Juli 16 Da var alt av IS stylingen montert, var nokså kronglete å feste på skjermbreddene men det gikk til slutt. Brått ser det også ut som jeg må enten få ordna noe andre felger til bilen eller space de litt ut for det ser brått litt merkelig ut. Men alt i alt fornøyd med hvordan det ble seende ut til slutt. Og en side om side med M5n HakonLimseth, E.C., paukri og 9 andre reagerte på dette 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 17 Share Skrevet Juli 17 Dette ble pent Remy 😊 Godt å se det holdes liv den . RemyNG reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Juli 17 Forfatter Share Skrevet Juli 17 1 time siden, sveigis skrev: Dette ble pent Remy 😊 Godt å se det holdes liv den . Ble faktisk veldig greit det der. Ja fruen er vel motiverende part av å holde bilen levende og så da gjør man hvertfall sitt. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet September 8 Forfatter Share Skrevet September 8 Ikke så mye action her i gården, hadde X5n endelig på EU. Gikk fint igjennom nå kontrollen nå. Så da da fant vi ut at vi kanskje skal strekke bilen litt og siden det er lenge siden den har blitt brukt. Så ble en tur ned mot Gøteborg for en dagstur. en rask stopp på Nordby senteret på returen for mat og litt shopping for frue og barn. Nokså grei forbruk ned og opp selv for en gammel tung bil. Når vi kom hjem fikk jeg selvfølgelig den berømte Trans. Fail safe meldingen ide vi skulle rygge inn. Kjørte en par turer med bilen etterpå for å se om det skjer samme måte som tidligere noe det ikke gjør men kun ved når man drar i girspaken. Så kan virke som kortet jeg satte inn ikke holdt så lenge. Var jo 50/50 sjanse da jeg ser noen har ikke hatt problemer mens andre har hatt. Så for min del var det verdt å prøve nå vet vi hva som trikker det. Men ikke noe problem for "ny" del fra Maktrans dukket opp for noen uker siden. Siden jeg ikke helt falt til ro at dette løste seg. så da kan jeg gjøre jobben engang til men nå bytter jeg hele biten med en litt oppdatert versjon. Men ble noe stemningsbilder. Må si det var temmelig godt å få kjørt bilen igjen etter såpass mange år parkert. Med det meste utbedret så bør det vel bli minimalt med problemer forutenom det som skjedde med girkassen. fupsaker, ///M-ini95, Ingvaldsen og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå