Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, w3st skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=348258630

Selger min nå. Blir flere bilder etterhvert, når været tillater det, bare regn og klin nå. 

Lekker bil med lav kilometerstand, men har du ikke priset den litt vel stivt? Særlig siden det er litt småplukk også, tror nesten du kunne forsvart prisen om du hadde rettet disse småfeilene. Denne bilen kjøper man åpenbart for den lave kjørelengden og den perfekte tilstanden, da blir dette småplukket litt forstyrrende. Skal man kjøpe E39 i dette prisleiet så gidder man ikke å måtte kuke med sånne småting, husk på at her konkurrerer den med M5 😅

Bare så det er sagt, jeg har ingen intensjon om å "snakke ned" prisnivået på E39 B10 4,6…jeg eier jo en slik selv og har alt å tjene på at disse selges dyrt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Fredrik 90 said:

Lekker bil med lav kilometerstand, men har du ikke priset den litt vel stivt? Særlig siden det er litt småplukk også, tror nesten du kunne forsvart prisen om du hadde rettet disse småfeilene. Denne bilen kjøper man åpenbart for den lave kjørelengden og den perfekte tilstanden, da blir dette småplukket litt forstyrrende. Skal man kjøpe E39 i dette prisleiet så gidder man ikke å måtte kuke med sånne småting, husk på at her konkurrerer den med M5 😅

Bare så det er sagt, jeg har ingen intensjon om å "snakke ned" prisnivået på E39 B10 4,6…jeg eier jo en slik selv og har alt å tjene på at disse selges dyrt 😂

Står i annonsen og det. Prisen er diskuterbar. Har ikke sett noen M5 i det prisnivået med samme km.  

Og din er vel ikke V8/1? 

 

Edit: Ser jeg også har glemt å sjekke hvorfor denne gruppen eksisterer, skulle ikke lagt ut her 😅

Endret av w3st
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble solgt en ganske bra E39 M5 i Bergen for 320k for noen mnd siden. 

Enig med Fredrik 90 her - E39 Alpina er gromt, men ikke E39 M5-gromt. Og med slike mangler (bytte starter, se over forstilling, gå over motor og finne oljelekkasje), så må du nok prise den mer realistisk hvis du er oppriktig interessert i å SELGE bilen istedenfor at den blir Finn.no-pynt. 

Husk at vi er inne i en resesjon nå og veldig mange er på defensiven. Det er kun øvre middelklasse og rike som kan spontankjøpe slitne gamle tyskere og tenke på det som fuckit-penger.  Mange av oss sitter på gjerdet. 

Tipper realistisk salgspris på denne i nåværende stand er 280-300k.  Men jeg kan ta feil, vil ikke være første gang. 

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutes ago, w3st said:

Edit: Ser jeg også har glemt å sjekke hvorfor denne gruppen eksisterer, skulle ikke lagt ut her 😅

Hvis du søker et ekkokammer som slikker deg i ræva burde du kanskje heller høre med familien din om prisen er OK?

Fredrik 90 gir deg et godt råd/tips, og du avfeier han med slik svada? Tåler du ikke realistiske og gode tilbakemeldinger får du heller sløse vekk tusenvis av kroner på annonsering på finn med en bil som ikke blir solgt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Werther skrev:

Hvis du søker et ekkokammer som slikker deg i ræva burde du kanskje heller høre med familien din om prisen er OK?

Fredrik 90 gir deg et godt råd/tips, og du avfeier han med slik svada? Tåler du ikke realistiske og gode tilbakemeldinger får du heller sløse vekk tusenvis av kroner på annonsering på finn med en bil som ikke blir solgt.  

Han refererer nok ikke til Fredriks svar, men intensjonen med tråden.

Her fra trådens første innlegg:

Sitat

Eneste som ikke er lov i denne annonsen er fremming av egne annonser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Saltkjelen said:

Han refererer nok ikke til Fredriks svar, men intensjonen med tråden.

Her fra trådens første innlegg:

 

Haha, ser det nå. Beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Werther said:

Hvis du søker et ekkokammer som slikker deg i ræva burde du kanskje heller høre med familien din om prisen er OK?

Fredrik 90 gir deg et godt råd/tips, og du avfeier han med slik svada? Tåler du ikke realistiske og gode tilbakemeldinger får du heller sløse vekk tusenvis av kroner på annonsering på finn med en bil som ikke blir solgt.  

Noen som har stått opp med feil fot her. Men greit, da vet jeg nivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Werther skrev:

Haha, ser det nå. Beklager!

Noen ganger lønner det seg og lese to ganger før man får et utbrudd.

 

@w3st

Jeg ville tatt kostnaden det er med og fikse feilene, og latt prisen vere som den er. Det burde ikke vere umulig og nå en slik pris, men som f90 er inne på er det viktig at bilen da fremstår tilnærmet perfekt.

På Bimmers har jeg inntrykk av at folk sjelden tar høyde for viktigheten av km.stand på en samlerbil. 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, w3st skrev:

Står i annonsen og det. Prisen er diskuterbar. Har ikke sett noen M5 i det prisnivået med samme km.  

Og din er vel ikke V8/1? 

 

Edit: Ser jeg også har glemt å sjekke hvorfor denne gruppen eksisterer, skulle ikke lagt ut her 😅

Nei en M5 med denne kilometerstanden vil nok stå vesentlig høyere i pris. Selv om jeg er en som tar en Alpina over en M any day så er det M bil majoriteten søker etter. Min erfaring er iallfall at når man kommer opp i denne prisklassen, for noe som ikke er M så begynner folk å bli kresne. Men min intensjon var kun vennlig ment, jeg håper så absolutt at du får solgt til en så god pris som mulig 😀

Og du har helt rett, min bil er en 1999 modell og da følgelig ikke en V8/1 (facelift). Motor og drivlinje forøvrig er helt identisk. Jeg mener ikke at min bil er verd oppe i samme området som din, langt derifra. Selv om min bil også er veldig fin samt pluss for Euro modell så har den gått dobbelt så langt. Jeg mener at hvis du får 360 000,- for din så kan jeg sikkert få 260 000 for min…og ikke 200 000,- som er det jeg tror den er verd 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette den B10’n fra auksjonen ?! Som ikke kunne regges pga chassinr var tukla med som dem beskrev😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, liffi skrev:

Er dette den B10’n fra auksjonen ?! Som ikke kunne regges pga chassinr var tukla med som dem beskrev😂 

Nå skal jeg være forsiktig med å svare for andre, men denne bilen i annonsen her er jo registrert og vært eiet av samme eier siden 2018. Jeg antar at den B10en fra Auksjonen er en annen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, liffi skrev:

Er dette den B10’n fra auksjonen ?! Som ikke kunne regges pga chassinr var tukla med som dem beskrev😂 

Auksjons B10n er en annen bil - og alle Alpina’er har chassisnummer som er «tukla» med; BMW-chassisnummeret er overstrøket og bilene har et nummer fra Alpina. Går nok bare fint å få regga den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er klar over det med chassinr fra Alpina men det viste ikke dem på auksjonen tydeligvis.
 

Jeg glemte av den auksjonen men den gikk billig husker jeg.
Hadde også litt plukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...