Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

On 19.5.2018 at 22.06, Werther skrev:

Jeg ser faktisk spesifikt etter E39 sedan med M52. Kanskje jeg er sær, men mitt inntrykk er at touring generelt lider av flere problemer, er mindre elegante og ofte er misligholdt av eierne sine. Stoler heller ikke helt på M54 når det kommer til oljeforbruk etc.

En E39 begynner jo å dra litt på årene nå. Hvis du er ung og har livet foran deg. Skaff deg noe nyere. En E39 har kommet opp i en alder hvor det fort kan bli veldig dyrt å ha den som bruksbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har det som bil #1 så kan det være helt kurant. Masse biler som høgges og godt brukbare deler blir faktisk kastet av folk. Selvfølgelig en forutsetning at man gidder å skru ting selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, t06afre skrev:

En E39 begynner jo å dra litt på årene nå. Hvis du er ung og har livet foran deg. Skaff deg noe nyere. En E39 har kommet opp i en alder hvor det fort kan bli veldig dyrt å ha den som bruksbil.

Er dessverre ikke ung og lovende lenger. Dog har jeg aldri hatt særlig sansen for E90 og E60, og faller derfor ofte tilbake på E39 og E46 på tross av at de ikke er de billigste bruktbilene å drifte. Har som regel to bruksbiler, så skulle noe gå helt skeis har jeg backup. Et alternativ til E39/E46 er Mini Cooper R50 som jeg har veldig sansen for.

@asv Følger også med på MX5-prisene, og det er nok litt for mange optimister som tror de kan presse prisen for mye opp på våren. Smertegrensen for meget bra eksemplarer av NA ligger nok på 45-50000kr for folk flest. Har også observert at S13 og S14-prisene har skutt i været i forhold til de noe mer humane prisene i vinter. Personlig kan jeg ikke fatte at (eller om) folk gir 250 000kr for en S14a. Greit at det er attraktive biler, men de har nå en del svakheter også i tillegg til at tiden ubarmhjertig tikker av sted...  

Nok en Olsen Bil-E60 som har havnet i hengemyra:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=120905531

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StigJ skrev:

Ja men hallo! Det er jo en E30. Det er jo laget av gull :razz:

Er det mulig å faktisk få 50k for et sånt prosjekt? Har selv en veldig pen E30 Can, men at den er verdt 100k tror jeg da absolutt ikke. Men hva vet jeg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TRF skrev:

@Werther : Dette er nok litt som banning i kirka for din del, men dette var jo en tilsynelatende hel og pen e39: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=120563265&fks=120563265 

705 understell og greier ;) 

Vær obs på kmstand, ifølge en kompis av meg, som hadde denne bilen i 2011, så er nok den realistiske kmstanden på 280-290 en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kjetil^^ skrev:

Vær obs på kmstand, ifølge en kompis av meg, som hadde denne bilen i 2011, så er nok den realistiske kmstanden på 280-290 en plass.

Det kan stemme. Ser på vegvesen at i 2009 var den gått 153779 km og i 2010 bare 12827 km.
Sikkert vært et bytte av instrumentpanel og ikke stilt tilbake slik det var eller noe... 

Edit:
2006 - 150130km
2007 - 145487km
2009 - 153779km

Så det har vært tilbakestilt/byttet en gang tidligere også...
Men for all del, bilen var fin :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den KM standen som er reell så har det nok vært på tide med utskiftning av dempere. Og biler med 705 understellet har helt latterlig dyre dempere, og dermed bytter folk ofte til noe uoriginalt og langt dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...