Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

44 minutes ago, Tony Soprano said:

Her har jo en oppegående forhandler også ett tungt ansvar i å lede kunden i riktig retning 🙂 Tror ikke det er kr det står i når en slik bil blir bestillt ny heller.

Såg bra utstyrt ut ellers.

Helt enig, selger har et betydelig veiledningsansvar her, det er snakk om mye penger og potensielt store summer i annenhåndsverdi som kan påvirkes. Snakket med en selger på bruktbilavdelingen hos den lokale Bavaria, og han var mildt sagt irritert over hvordan noen av disse nybilselgerne spekket opp bilene de solgte - noen av de ble nærmest uselgelige ved innbytte. Så klart er det kunden som bestemmer, men eks. manglende park-sensorer foran til 2 lapper på en bil til 7-800k vitner for meg om en dårlig selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Walkabout skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=201999927

F82 LCI med xenonlys. Enkelte som bestiller nybil burde vært beskyttet mot seg selv...

Vel, han har valgt bilen med manuell kasse så da er han på en måte tilgitt. Tipper dette var en kar som skulle ha en "kjørebil" med moderat utstyr. Bavaria leverte jo en ganske plain M240i husker jeg, nesten kun standard utstyr. Skal man bare ha en ren kjøremaskin så hvorfor ikke. Men det dreper jo gjensalgsverdien 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Vel, han har valgt bilen med manuell kasse så da er han på en måte tilgitt. Tipper dette var en kar som skulle ha en "kjørebil" med moderat utstyr. Bavaria leverte jo en ganske plain M240i husker jeg, nesten kun standard utstyr. Skal man bare ha en ren kjøremaskin så hvorfor ikke. Men det dreper jo gjensalgsverdien 😅

Manuell girkasse blir jo noe annet, det er jo noen som foretrekker det. Trenger ikke ødelegge bilen med de ultrakjipe xenonlysene fordi om, det er jo ingen som er strafferettslig tilregnelige som faktisk foretrekker de fremfor de rålekre LED LCI-lampene :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Walkabout skrev:

Manuell girkasse blir jo noe annet, det er jo noen som foretrekker det. Trenger ikke ødelegge bilen med de ultrakjipe xenonlysene fordi om, det er jo ingen som er strafferettslig tilregnelige som faktisk foretrekker de fremfor de rålekre LED LCI-lampene :P 

Hehe, finner det underlig at flere av dere kan sitte å dømme en mann nord og ned over utstyrsvalgene han tok da han kjøpte bilen ny. Att på til er det enkelte som beskylder forhandleren / selgeren i å ikke ha pushet på mer utstyr. Jeg tør å tippe på at han som kjøpte seg en flunka ny M4 hadde god god kontroll på mulige options og kjøpte en bil til seg selv og ikke til neste eier. -Det finnes da plenty av M4 på Finn.no, dere finner nok en annen om ikke denne var god nok. Det kan uansett finnes mange muligheter til at han valgte Xenon over LED.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sydvest skrev:

Fack as. Har E60 skutt i været nå? Følger med på Finn om det kommer noen vogner inn med lav km og motor større enn to liter

Ligger nå ca 20stk vogner ute med km under 200 og 5-6 stk med km på 150+- 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Peak said:

Hehe, finner det underlig at flere av dere kan sitte å dømme en mann nord og ned over utstyrsvalgene han tok da han kjøpte bilen ny. Att på til er det enkelte som beskylder forhandleren / selgeren i å ikke ha pushet på mer utstyr. Jeg tør å tippe på at han som kjøpte seg en flunka ny M4 hadde god god kontroll på mulige options og kjøpte en bil til seg selv og ikke til neste eier. -Det finnes da plenty av M4 på Finn.no, dere finner nok en annen om ikke denne var god nok. Det kan uansett finnes mange muligheter til at han valgte Xenon over LED.

Kan forsåvidt være enig i det, det kan finnes mange grunner til valg av utstyr - om en ser på interiøret er det jo ikke spart på noe. Pæreskift på en xenonlampe er billigere enn ei ny LED-lykt f.eks.? Men på biler til plutselig millionen finner jeg det rart - jeg har ingen problemer med å respektere andres valg av hverken bil eller utstyr - at slikt utstyr som hovedlykter i LED - når det er en forholdsvis liten del av den store summen, utelates. Akkurat der er nok nordmenn ganske utstyrsfreaker sammenlignet med både svensker og tyskere, mye rare utstyrslister ute og går der. Nordmenn pleier stort sett å lesse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Peak skrev:

Hehe, finner det underlig at flere av dere kan sitte å dømme en mann nord og ned over utstyrsvalgene han tok da han kjøpte bilen ny. Att på til er det enkelte som beskylder forhandleren / selgeren i å ikke ha pushet på mer utstyr. Jeg tør å tippe på at han som kjøpte seg en flunka ny M4 hadde god god kontroll på mulige options og kjøpte en bil til seg selv og ikke til neste eier. -Det finnes da plenty av M4 på Finn.no, dere finner nok en annen om ikke denne var god nok. Det kan uansett finnes mange muligheter til at han valgte Xenon over LED.

Tror du skal se innleggene/formuleringene mine med en dose humor. Om noen kjøper en bil til seg selv og ikke til neste eier er det uansett rart når den selges etter to år. Da vil jeg si det er økonomisk vanvidd å utstyre en ellers bra spekket M4 med xenonlys. Er det opp til den som bestiller bilen å bestemme dette? Ja. Er det lov å harselere med dette på et forum? Også ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det kun er meg, men jeg ser ikke helt humoren i det å haslere en mann som ikke kan forsvare seg om valget han tok. Legger den død fra min side nå, syns bare det var pinlig om om eieren selv hadde sett det. Personlig kunne jeg forresten fint ha kjøpt en M4 med Xenon lamper, dersom bilen ellers var utstyrt etter min smak. -Kjøreopplevelsen blir antageligvis ganske lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et lite sidespor til den angjeldende M4en, men dette er vel faktisk LED-lamper, bare ikke "ICON"-LED. Jeg er helt enig i at det er rart å ikke utstyre den med LED, men det er uansett mye bedre enn de som utstyrte M3/M4 med xenon og halogen blinklys. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Som et lite sidespor til den angjeldende M4en, men dette er vel faktisk LED-lamper, bare ikke "ICON"-LED. Jeg er helt enig i at det er rart å ikke utstyre den med LED, men det er uansett mye bedre enn de som utstyrte M3/M4 med xenon og halogen blinklys. :P 

BMW finner stadig nye måter å dra sine halvkjipe design videre og rebrande de som noe nytt. Lyktene blir ikke spesielt mye kulere av å hive LED i innmaten og beholde xenondesignet. Spesielt kjørelysene vil jo fremstå like som den kjipe pre-LCI utgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...