Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Tony Soprano skrev:

Har alltid vært svak for Bentley og Aston Martin. OK pris på denne 

https://www.finn.no/382348270

Lekker sak, men er det bare jeg som synes de ser helt hinsides gamle ut innvendig sammenlignet med en BMW fra samme tid? Knapper og infotainment minner og ser ut som noe gammelt drit fra en VW..

Hva i alle dager er dette for noe ræl? :blink:
270_c44de087-3e59-497c-be24-a67f1b95e8a3

REC04715_1000x.jpg?v=1678280083

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Lekker sak, men er det bare jeg som synes de ser helt hinsides gamle ut innvendig sammenlignet med en BMW fra samme tid? Knapper og infotainment minner og ser ut som noe gammelt drit fra en VW..

Det er noe gammelt drit fra VAG…litt som hos Aston Martin hvor de til langt inn på 2010 tallet hadde navigasjonsløsningen til en Volvo S80 fra 1999 😂

Her er BMW klart bedre, er vel også enklere å oppgradere BMW sitt infotainment til nyere versjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ja en G31 530d pre LCI "tåler" ikke noen høyere pris enn 600 000,-. Men det ser ut som de er omsettelige mellom 500 000-600 000,-..som du sier så blir bilene som ligger ute i dette prissjiktet solgt relativt greit. Synd det ikke er mer å hente på import egentlig, kunne syslet litt med dette på si. Hjalp en bekjent med å hente inn en 18 mod (regga i 17) G31 530d med riktig spekk og 70 000 km i sommer fra Sverige, kom på 540 000,- på skilt. Ikke noe å spare men når ønsket bil ikke var å oppdrive i Norge så var det likevel greit å gjøre det sånn. 

Har du reknestykket? Sjekket dere alternativ beregning? Var det en bil med momsfradrag?

Har solgt både x5 og Taycan nå, så sitter igjen med en i3, noe som funker dårlig for 3 barnsfamilie når vi går julen inn😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Skulebollen said:

Jo, jeg følger markedet som en hauk😅 Jeg hadde nok kjøpt den første du linket til usett hadde den hatt utvidet skinn, og aller helst en annen interiørfarge.

"alle" blir jo solgt. Etterspørselen er nok såpass høy iforhold til markedet at selv dyre biler forsvinner relativt raskt. Men tror at rundt 600 er "maks" for hva g31 prelci går for. ( Foruten 550d )

Det har trossalt ligget ute flere biler til rundt 430-450 med km. På 100-110.. siste halvåret. 

Ja det dukker opp noen billige eksemplarer i ny og ne. Men er det bare jeg, eller er det mye å betale 500-600 lapper for en 7-8 år gammel 5-serie 110-130k på telleren og med ikke skarpeste drivlinje? Kan være jeg er alt for opphengt i at jeg betalte rett over 400 for F11’en med samme drivlinje når den var 6 år gammel og under 100k km, som var i tråd med markedet da.

Hadde den siste der, med et halvår igjen på garantien, vært 100k billigere, hadde det vært mer i tråd med hva jeg synes var fornuftig. Men hva vet vel jeg.

11 hours ago, Fredrik 90 said:

Ja en G31 530d pre LCI "tåler" ikke noen høyere pris enn 600 000,-. Men det ser ut som de er omsettelige mellom 500 000-600 000,-..som du sier så blir bilene som ligger ute i dette prissjiktet solgt relativt greit. Synd det ikke er mer å hente på import egentlig, kunne syslet litt med dette på si. Hjalp en bekjent med å hente inn en 18 mod (regga i 17) G31 530d med riktig spekk og 70 000 km i sommer fra Sverige, kom på 540 000,- på skilt. Ikke noe å spare men når ønsket bil ikke var å oppdrive i Norge så var det likevel greit å gjøre det sånn. 

var det på alternativ beregning eller rett fram? Er nok ikke dumt å se den veien på biler det ikke er flust av her til lands. 

8 hours ago, E.C. said:

Flere som opplever at folk på finn ikke vil selge ting de har til salgs? Både med og uten fiks ferdig? Opplevd nå to ganger nylig at man blir ghosta også slettes annonsen etterpå og legges ut på nytt. Enten med helt lik eller litt annerledes pris. Ikke er det nyopprettede brukere heller, men verifiserte og med tilsynelatende bra rating. Har for øvrig gitt bud på prisantydning og har selv 10 i rating.

jepp! Akkurat samme opplevelse de siste dagene. Snodige greier.

5 hours ago, Saltkjelen said:

270_c44de087-3e59-497c-be24-a67f1b95e8a3

REC04715_1000x.jpg?v=1678280083

Satt å tenkte akkurat samme tanke selv når jeg så på bildene i annonsa. Her var BMW langt framme i 2008!

Lekker B3 BiTurbo, med fargekombo til å sikle av. Kjipt med den rattvarmen som manglet. 
https://www.finn.no/385498011

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, papertiger skrev:

Lekker B3 BiTurbo, med fargekombo til å sikle av. Kjipt med den rattvarmen som manglet. 
https://www.finn.no/385498011

For en nydelig bil med riktig drivstoff :D syns vår D3 er urolig moro men savner selvsagt fin lyd, men jeg hadde aldri betalt 200.000kr mer for bensin versjonen - ellers var den herlig! Men da trumfer pris og 700nm for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Skulebollen skrev:

Har du reknestykket? Sjekket dere alternativ beregning? Var det en bil med momsfradrag?

Har solgt både x5 og Taycan nå, så sitter igjen med en i3, noe som funker dårlig for 3 barnsfamilie når vi går julen inn😂

Jeg har ikke det eksakte regnestykket foran meg nå, jeg hjalp først og fremst med det praktiske, papirer, hvem, hva, hvor osv. Men det var en bil med momsfradrag og der var han litt heldig ettersom det er sjeldent det er momsfradrag på biler eldre enn fem år. Men denne bilen var eid av ett selskap siden ny og derfor var det momsfradrag på den. Det ble ikke brukt alternativ beregning.

Ser nå at prisnivået på disse bilene har steget litt i Sverige også siden i våres/sommer. Pga svak svensk krone og at Sverige er EU land så tror jeg mange fra nedi Europa kjøper biler i Sverige nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller har sett på BMW Norge som har importert ett titalls 2024 G31 520d fra Sverige og har gjort samme stunt med 2024 mod Audi A6 TDI. En modell som offisielt har vært borte fra det norske markedet i to år nå. Jeg undrer meg fælt på hvem det er som skal kjøpe alle disse nesten nye men brukte 2 liters dieselbilene med delskinn seter og firmabil spekk? 

Bruktbil til salgs: Audi A6 - 2024 - Grå - 204 hk - Stasjonsvogn | FINN.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre utgangspunkt enn mange andre biler av samme årgang/prisklasse, men å fikse og holde en E6x i top notch over tid kan koste litt det også. Kan for øvrig ende opp som kurant bil nr. 2 for godt under 100k ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, E.C. skrev:

Bedre utgangspunkt enn mange andre biler av samme årgang/prisklasse, men å fikse og holde en E6x i top notch over tid kan koste litt det også. Kan for øvrig ende opp som kurant bil nr. 2 for godt under 100k ja.

Er den ikke kurant som den er da 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gåent skiltlys" er fort gåent kabel til bakluka. Etterfylt kjølevæske kan være noe lekk. Gåen stabilisatorstag er nå rett frem, men på 300k km kan det fort være et par andre ting som kanskje bør byttes i understellet. Kan være noe kabelbrudd til girspaken som er på vei også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.thumb.png.ca7acfa9a678e3382e9e0ff6027276de.png

https://www.finn.no/mobility/item/367612212

https://www.finn.no/mobility/item/385394721?ci=17

Lekre begge to. Skal man tro utvalget på Finn så syntes jeg mange iX3 eiere er jævla kjedelige i fargevalgene sine 😅 Men er det bare meg, eller fremstår iX3 som mye bil for pengene? Ser de ligger under 400k også. Jeg er i prosessen med å kvitte meg med restlånet på E-Golfen nå, og vil bytte den inn i en bil med mer rekkevidde og ikke minst nyere. i4 ligger dessverre litt utenfor rekkevidde da jeg ikke gidder så mye lån. Noen tanker?

Ny Model 3 står også dessverre på listen, med tanke på at Tesla lokker med gunstige renter. Men helst ikke Tesla. Er som å være tenåring og kle seg likt som alle andre på trinnet sitt..

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...