Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

@Tony Soprano - den blir 545' med ordinær beregning i alle fall. Mulig det kan være litt å hente med alternativ, men da må vi ha en norsk "listepris" på tilsvarende bil.

image.png.13441928bf533b757dfb160842f37874.png

Så var det noe kjent med denne M2n - Bruktbil til salgs: BMW M2 - 2019 - Svart - 370 hk - Coupe | FINN.no

Dagens selger kjøpte bilen sent i mars i år, og selger nå for 729000,-

Den var også til salgs i august i fjor for 699000,-  https://www.finn.no/mobility/item/356219828

Og første gang på finn i januar 2024 for 629000,- https://www.finn.no/mobility/item/335516783

Grei prisutvikling.

8 eiere på 6 år er vel også normalt for en M2.

Skrevet

Moderne M2-M3-M4 er som en stekepanne av støpejern. Hver eier tilfører sin unike flavor - noe som automatisk fører til at bilen går opp i pris desto flere eiere og kilometer den får.

Skrevet
11 minutter siden, Orjan skrev:

@Tony Soprano - den blir 545' med ordinær beregning i alle fall. Mulig det kan være litt å hente med alternativ, men da må vi ha en norsk "listepris" på tilsvarende bi

Tusen takk Orjan 😊 Ikke alle som driver med bruktimport særlig lengre men sendte link til en forhandler nå som kan regne ut hva den kommer på med alternativ beregning og fraktet til Oslo/Ålesund.

Skrevet
34 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Tusen takk Orjan 😊 Ikke alle som driver med bruktimport særlig lengre men sendte link til en forhandler nå som kan regne ut hva den kommer på med alternativ beregning og fraktet til Oslo/Ålesund.

Når man ser på Finn, 2015-2016-modeller av 750i (riktignok ikke Li), er det noe poeng å hente? Annet at den kanskje var hakket bedre utstyrt enn nevnte utgaver på Finn... 

Skrevet
26 minutter siden, fupsaker skrev:

Når man ser på Finn, 2015-2016-modeller av 750i (riktignok ikke Li), er det noe poeng å hente? Annet at den kanskje var hakket bedre utstyrt enn nevnte utgaver på Finn... 

Ofte så handler det vel ikke om å spare så mye penger men å ha bedre utvalg å velge i. På nyere biler er det aldri noe særlig å hente på import lengre, til det har vi kronekurser og økte bruktbilpriser i utlandet å takke. Tidene hvor mann kunne spare 100 000,- på å hente inn en 520i fra Tyskland er forbi, men om prisnivået og utvalget i brukte fossile biler i Norge ikke endrer seg i årene fremover så kan vi havne der igjen.

Men om prisen kommer ut nogen lunde likt med norske biler så ser jeg ikke noe problem i å fortsatt importere en bil hvis den bilen man ser etter ikke finnes i Norge.  

Skrevet
12 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ofte så handler det vel ikke om å spare så mye penger men å ha bedre utvalg å velge i. På nyere biler er det aldri noe særlig å hente på import lengre, til det har vi kronekurser og økte bruktbilpriser i utlandet å takke. Tidene hvor mann kunne spare 100 000,- på å hente inn en 520i fra Tyskland er forbi, men om prisnivået og utvalget i brukte fossile biler i Norge ikke endrer seg i årene fremover så kan vi havne der igjen.

Men om prisen kommer ut nogen lunde likt med norske biler så ser jeg ikke noe problem i å fortsatt importere en bil hvis den bilen man ser etter ikke finnes i Norge.  

Ikke uenig altså, det er mye kortere mellom ekstremt godt utstyrte utgaver i Europa mot hva vi ser i Norge. 

Skrevet

Vurderte denne https://www.finn.no/mobility/item/407149917?ci=14 i Desember. Ble solgt av Bavaria i Stavanger. Lå ute til 1.395.000,- Kunne få den for 1.350.000,- BMW Norge hadde den som pressebil i 6-7 mnd. Etter å ha lest og sett en del av de artiklene og sett hvordan den ble kjørt, ble jeg litt skeptisk. Bilen tåler det helt sikkert. Men siden garantien gikk ut et par uker senere, fikk jeg bare litt kalde pedaler.

Skrevet
På 4.11.2024 den 9.54, Fredrik 90 skrev:

Ja jeg er ikke uenig med deg der. For nå er det sånn at en del elbiler kan man like godt kjøpe ny da tilbudet på både bil og finansiering er så bra at det nesten lønner seg kontra å kjøpe en brukt. Men dette ser ikke ut til å ha rokket ved i4 prisene på Finn foreløpig, men det tror jeg kommer til å endre seg ganske snart. Jeg ville ikke kjøpt brukt i4 akkurat nå, tror vi ser biler på 470 tallet når vi kommer inn på nyåret.

Dette skrev jeg i November hvor prisene fortsatt lå langt nord for 500 000,- for så si alt av i4 M50 som lå på Finn.

"Jeg ville ikke kjøpt brukt i4 akkurat nå, tror vi ser biler på 470 tallet når vi kommer inn på nyåret"

49 minutter siden, KireS skrev:

Ser ut som min spådom har slått til fordi nå ligger det ett greit lite utvalg av i4 M50 til salgs fra 460 000 kr opp til 480 000 kr. Disse bilene gikk fra å koste 540 000 kr til nå i ligge greit under 500 000 tallet. Nå synes jeg det går an å vurdere brukt i4 M50, nå distanserer de seg litt mer fra ny i4 også. Men fortsatt så må det nevnes at i4 er en av få elbiler som har relativt bra andrehåndverdi og som er lett å selge videre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...