laffe Skrevet Mandag kl. 18:13 Skrevet Mandag kl. 18:13 (endret) @Marius2002 Titter selv på både G01 30e og G21 330e til tider, men prisene er litt stive, spesielt om man kan klare seg med I4 og plassen i den i stedet. Da kan man jo kjøpe en ny og dermed 4 år nyere bil til bare 100 000,- mer. Samtidig sier vi jo ofte at I4 er dyrt brukt, men er ikke så mye bedre for disse. Så jeg ender litt med samme sirkel som deg. Synes forøvrig det er litt kjipt med slike biler uten elektrisk seter, men som jeg nevnte i en tråd om utstyrsnivå på I4 Fully Charged så viser dette bare at det er ikke mange år siden folk ikke tok seg råd til slikt utstyr når det ikke var inkludert i en pakke (kanskje noe å takke Tesla for🙂) For 500k føles kanskje G31 LCI som bilen som forsvarer prisen best mtp at den ser veldig fresh og moderne ut fortsatt, men ser det praktisk med høy bil. For min egen del har jeg landa på om vi skulle bytte bil i dag hadde det enten blitt 330/x3/5er i prisklassen rundt 400k (kommer noen ok kjøp der i ny og ne) eller å bruke 600k på ny I4... https://finn.bmw.no/r/G26E-i4?range-slug=G26E-i4&adults=1&children=0&luggage=0&engineAlternatives=71HD Endret Mandag kl. 18:14 av laffe Skrivefeil Marius2002 reagerte på dette 1
Daniel. Skrevet Mandag kl. 18:32 Skrevet Mandag kl. 18:32 4 timer siden, Saltkjelen skrev: Det er så vanvittig meningsløst at en bil som koster NOK 450 000 eks. mva. skal kosta det dobbelte så fort den får på norske skilt. Totalt meningsløst. Er trist at det skal være så himla dyrt å importere og registrere biler her til lands.. Finner med jevne mellomrom biler i Tyskland jeg virkelig kunne tenkt meg som nesten er ikke-eksisterende her til lands og de koster gjerne 250-300k der, men med alt av avgifter så passerer summen fint 400k (om en skal tro importkalkulatoren i hvertfall). fupsaker og Saltkjelen reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet Mandag kl. 18:55 Skrevet Mandag kl. 18:55 (endret) @laffe ja, det frister med i4. Men jeg formet slik at jeg liker pre-LCI best 🤔 Og da kan jeg bare ha den jeg har litt til for å se hva som skjer fremover med Neue Klasse, jeg regner med X3 og iX3 får seg en knekk når denne kommer på markedet. Eller? Og kanskje G01 LCI blir mer overkommelig. Eller at jeg kan forsvare kjøpet på en bedre måte. Synes denne blå X3en var fin, men enig i det med elektriske seter, likevel stiller jeg jo bare inn og aldri rører igjen. Det samme med alt annet, jeg bruker jo ikke kvart av hva bilen kan/har engang idag. Stiller inn på det jeg bruker og bare kjører. Så er det jo kjekt å koble opp Spotify og slikt såklart, men ja, ikke alt mulig annet. Kanskje dette bare er et svakt forsøk på å overbevise meg selv at den skal fungere. Og så innser jeg nok at jeg burde hatt H/K og el-seter Edit. Denne i4en var fin. Finn.no - i4 M50 Endret Mandag kl. 19:03 av Marius2002 fupsaker, KireS, Saltkjelen og 3 andre reagerte på dette 6
papertiger Skrevet Tirsdag kl. 06:53 Skrevet Tirsdag kl. 06:53 @Marius2002 jeg følger også med på markedet for G01 og G21 - virker til å være mye tidligere leasingbiler ute på markedet. G01 uansett LCI eller Pre-LCI synes jeg disse er utrolig fine, og veldig gode å kjøre. For en G01 30e hadde jeg nok slitt med å betale en halv mill for en bil som nå straks er 2 generasjoner gammel (gitt NK iX3). Kommer de ned mot 400 derimot, er det jo mer aktuelt. Da har de gått en del lengre, men i det store bildet betyr det kanskje ikke så mye? Den har vel samme drivlinjen som G21? Denne har vel det du ser etter, men høy km stand og ikke adaptiv demping. https://www.finn.no/mobility/item/435974395?ci=1 Marius2002, laffe og fupsaker reagerte på dette 3
Marius2002 Skrevet Tirsdag kl. 08:03 Skrevet Tirsdag kl. 08:03 1 time siden, papertiger skrev: @Marius2002 Denne har vel det du ser etter, men høy km stand og ikke adaptiv demping. https://www.finn.no/mobility/item/435974395?ci=1 Adaptiv demping var det en som sa i en video at var must. Men det er kanskje ikke det? Vet ikke forskjellen selv. Men, den du linket til var igrunn bra/bedre enn den blå
papertiger Skrevet Tirsdag kl. 08:05 Skrevet Tirsdag kl. 08:05 Just now, Marius2002 said: Adaptiv demping var det en som sa i en video at var must. Men det er kanskje ikke det? Vet ikke forskjellen selv. Men, den du linket til var igrunn bra/bedre enn den blå Det er alt etter øyet som ser. Er det noe du ikke har hatt før, er det kanskje ikke noe du savner? For nærmere 100k lavere pris kan en kanskje revurdere noe utstyr. Marius2002 og Saltkjelen reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet Tirsdag kl. 08:11 Skrevet Tirsdag kl. 08:11 5 minutter siden, papertiger skrev: Det er alt etter øyet som ser. Er det noe du ikke har hatt før, er det kanskje ikke noe du savner? For nærmere 100k lavere pris kan en kanskje revurdere noe utstyr. Idag har jeg ikke demping, så alt er bedre papertiger reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Tirsdag kl. 09:32 Skrevet Tirsdag kl. 09:32 Jeg tror nok vi må omstille oss litt på hva vi anser som dyrt i tiden fremover. Er det en ting som er sikkert så er det at biler skal ikke bli billigere, iallfall hvis de planene styresmaktene har går som tiltenkt. En kurant brukt familiebil til en halv mill vil bli normen, særlig hvis det er en hybrid eller fossilbil. Men også elbiler med gode egenskaper og lang rekkevidde vil stå seg langt bedre i pris de kommende årene. Hvis det fra 2027 skal være full moms på elbiler, noe som i utgangspunktet gjør de fleste bilene 150-200 000 kr dyrere så vil dette helt klart påvirke bruktprisene i stor grad. Det er jo bare å se på G30/31 med dieselsekser så skjønner man at dette henger sammen. En halv mill for en kurant X3 ladbar hybrid kan man mene er for mye osv, men etterhvert så er det nok her det skal ligge prismessig uansett. Med svak krone så vil heller ikke bruktimporten ta seg opp, så bruktmarkedet vil ikke få påfyll konkurransedyktige alternativer den veien heller så her ligger det an til selges marked noen år til. papertiger og fupsaker reagerte på dette 2
teerex Skrevet Tirsdag kl. 19:06 Skrevet Tirsdag kl. 19:06 (endret) Artig auksjon å følge. E70 med 272 hk sugemotor og lav km-stand er jo ikke hverdagskost her til lands. Endte altså på 163 løk + sikkert masse auksjonssalær. Auksjonsgebyret er vel 10-15k, helt vanvittig. Glemte å sjekke før auksjonen var over, men de setter gebyret etter en estimert salgspris.... https://www.auksjonen.no/auksjon/bruktbil/2008_BMW_X5_30si_xDrive_272hk_-_Automat_-_Eu-godkjent_til_0826_-_Km_128659/544810 Endret Onsdag kl. 00:11 av teerex fupsaker og papertiger reagerte på dette 2
papertiger Skrevet Tirsdag kl. 20:31 Skrevet Tirsdag kl. 20:31 10 hours ago, Fredrik 90 said: Jeg tror nok vi må omstille oss litt på hva vi anser som dyrt i tiden fremover. Er det en ting som er sikkert så er det at biler skal ikke bli billigere, iallfall hvis de planene styresmaktene har går som tiltenkt. En kurant brukt familiebil til en halv mill vil bli normen, særlig hvis det er en hybrid eller fossilbil. Men også elbiler med gode egenskaper og lang rekkevidde vil stå seg langt bedre i pris de kommende årene. Hvis det fra 2027 skal være full moms på elbiler, noe som i utgangspunktet gjør de fleste bilene 150-200 000 kr dyrere så vil dette helt klart påvirke bruktprisene i stor grad. Det er jo bare å se på G30/31 med dieselsekser så skjønner man at dette henger sammen. En halv mill for en kurant X3 ladbar hybrid kan man mene er for mye osv, men etterhvert så er det nok her det skal ligge prismessig uansett. Med svak krone så vil heller ikke bruktimporten ta seg opp, så bruktmarkedet vil ikke få påfyll konkurransedyktige alternativer den veien heller så her ligger det an til selges marked noen år til. Du har mye mulig rett i det. Jeg ser at til og med iX3 har holdt prisene godt det siste året. Og det faktum at 5er med sekser har holdt seg uforskammet bra i pris har nok mye å gjøre med tilgangen på nyere alternativer som du sier. Det er ikke mange til salgs, og grunnet svak krone blir det heller ikke flere, så prisene holdes kunstig høyt oppe. X3 hybrid ligger vel sånn sett i samme prisleie som 3er hybrid fra samme år, så er litt smag og behag der. Litt mer familievennlig med plassen i X3. fupsaker og Marius2002 reagerte på dette 2
Ron Jeremy Skrevet Tirsdag kl. 21:15 Skrevet Tirsdag kl. 21:15 11 timer siden, Fredrik 90 skrev: Jeg tror nok vi må omstille oss litt på hva vi anser som dyrt i tiden fremover. Er det en ting som er sikkert så er det at biler skal ikke bli billigere, iallfall hvis de planene styresmaktene har går som tiltenkt. En kurant brukt familiebil til en halv mill vil bli normen, særlig hvis det er en hybrid eller fossilbil. Men også elbiler med gode egenskaper og lang rekkevidde vil stå seg langt bedre i pris de kommende årene. Hvis det fra 2027 skal være full moms på elbiler, noe som i utgangspunktet gjør de fleste bilene 150-200 000 kr dyrere så vil dette helt klart påvirke bruktprisene i stor grad. Det er jo bare å se på G30/31 med dieselsekser så skjønner man at dette henger sammen. En halv mill for en kurant X3 ladbar hybrid kan man mene er for mye osv, men etterhvert så er det nok her det skal ligge prismessig uansett. Med svak krone så vil heller ikke bruktimporten ta seg opp, så bruktmarkedet vil ikke få påfyll konkurransedyktige alternativer den veien heller så her ligger det an til selges marked noen år til. Ja, dyretiden er definitivt ikke over. Det «grønne skiftet» betyr jo tydeligvis at vi skal rulles i olje og deretter i fjær alle som en, det skal svi, stadig mer! Favoritt offeret er stadig privatbilen men det går stadig til nye ytterligheter - nå er også kufis (metan) den nye store «fienden». Heldigvis ser løsningen (Bovaer) ut til å feile, godt er det! Det hele er trist, latterlig og fordummende, men dessverre sant og det ska tydeligvis bli verre, som Fredrik 90 nevner, skal elbil nå opp sekssifret i pris. Bensin og diesel skal bli langt dyrere, 1 kr dyrere pr år fremover. Så hva som svir minst fremover - er sannelig ikke lett å si. Selv har jeg avventet iX3 noe, skal innom å lodde stemningen (Bilia) før jul, men forsøker å se det store bildet, i fugleperspektiv. Sliter med å rettferdiggjøre «iX» pris på en mindre model som iX3 er. Det er jo en ny X5 på gang også. Den vil jo selvsagt koste ennå mer. Jeg aner virkelig ikke hva som venter rundt neste sving, men det virker som om bil bare blir mer komplekst og det blir litt som å velge mellom pest og kolera i disse dager. Det kan for meg bety en bil nr 2 (i3 Lci) isteden, for deretter senere kjøpe en brukt iX 50? Evt avvente nye iX1 som skal komme i 27’? 🤷 mslello og fupsaker reagerte på dette 2
Marius2002 Skrevet Tirsdag kl. 22:07 Skrevet Tirsdag kl. 22:07 Så kan en også ha det fint med det en har. Dere har jo alle flotte BMWer. Det er jo kjekt med garanti og for oss har elbil vært helt konge i hverdagen og på tur. Jeg er litt nå på å avvente, men i morgen er ny dag med nye vurderinger og synspunkt. Elektrisk blir det, men om det blir helelektrisk eller hybrid aner jeg ikke. Hybrid er jo litt beste og verste fra begge leirer, ikke en komplett pakke. Men tålelig? Med mindre man går for rekkesekseren. Nei, vurderinger. "Circle of Life" som sagt. Første X5 45e til nesten 500k? Finn.no G05 X5 45e fupsaker og Ron Jeremy reagerte på dette 2
Fredrik 90 Skrevet Tirsdag kl. 22:31 Skrevet Tirsdag kl. 22:31 Ja det er neimen ikke lett å se for seg hvordan det blir fremover. Jeg ser ikke for meg at jeg skal bli gammel sammen med X5en, men på en annen side er jeg usikker om om jeg faktisk vil ta meg råd til å kjøpe en bil som om ett par år skal føles som en oppgradering. Her i gården vandrer tankene fælt, fossilt eller ladbar hybrid blir det uansett. Fra BMW er det lite som frister, G61 540d eller 550e er liksom det nærmeste jeg komme. Men jeg sliter med å forsvare å bruke så mye penger på en bil som har dårligere materialkvalitet enn en Ford Focus. Nye E-klassen er lekker, erketysk og kvalitetstung. E450d eller E53 AMG frister, men blir avsindig dyr med Støre og røre ved makta…også gir det å skulle si jeg kjører Mercedes fortsatt en litt dårlig smak i munnen. G21 M340i pre LCI blir for gammelt i 2028, mens jeg klarer ikke interiøret på LCI versjonen. G31 Alpina D5S LCI frister, men igjen så føler jeg at jeg går ett steg tilbake…jeg vil fornye meg. Tenker litt på å bare oppgradere til en LCI G05 50e, det er vel den som er mest overkommelig om ett par år. Men den har de jo igjen ødelagt interiøret på…også er jeg ikke noen SUV mann. Egentlig så har jeg lyst til å bare gi opp og kjøre E39…peak BMW…peak bil egentlig! fupsaker, Sverre 2468 og Ron Jeremy reagerte på dette 3
Marius2002 Skrevet Onsdag kl. 07:13 Skrevet Onsdag kl. 07:13 Ser at iX også kryper ned mot 400’. Her har en mye bil og luksus for pengene. Finn.no | iX40 Finn.no | iX 40 Det er jo iX 50 en vil ha, men de ligger enda på 600’. Så om en skal ha en romslig familiebil og lider av elbilblære så er nok iX40 et fint valg. Spørs om den får seg en knekk når iX3 NK kommer. Eller om statens stunt gjør at prisene holder seg/bremser prisnedgangen 🤔 fupsaker, Tony Soprano og Ron Jeremy reagerte på dette 3
316 Skrevet Onsdag kl. 07:30 Skrevet Onsdag kl. 07:30 Fine biler! 😎 Men er det noe man vil ha når garantien går ut? Hovedsaklig derfor jeg ville bytte ut bilen min nå, som hadde et år igjen. Jeg trodde også at bruktbilprisene kunne få seg et byks av det, men i følge andre så blir det heller for mange biler i markedet som presses prisene nedover fordi det er mange som ønsker ny bil før momsøkning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå