Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

@Marius2002 Titter selv på både G01 30e og G21 330e til tider, men prisene er litt stive, spesielt om man kan klare seg med I4 og plassen i den i stedet. Da kan man jo kjøpe en ny og dermed 4 år nyere bil til bare 100 000,- mer. Samtidig sier vi jo ofte at I4 er dyrt brukt, men er ikke så mye bedre for disse. Så jeg ender litt med samme sirkel som deg. 

Synes forøvrig det er litt kjipt med slike biler uten elektrisk seter, men som jeg nevnte i en tråd om utstyrsnivå på I4 Fully Charged så viser dette bare at det er ikke mange år siden folk ikke tok seg råd til slikt utstyr når det ikke var inkludert i en pakke (kanskje noe å takke Tesla for🙂)

For 500k føles kanskje G31 LCI som bilen som forsvarer prisen best mtp at den ser veldig fresh og moderne ut fortsatt, men ser det praktisk med høy bil.

For min egen del har jeg landa på om vi skulle bytte bil i dag hadde det enten blitt 330/x3/5er i prisklassen rundt 400k (kommer noen ok kjøp der i ny og ne) eller å bruke 600k på ny I4...

https://finn.bmw.no/r/G26E-i4?range-slug=G26E-i4&adults=1&children=0&luggage=0&engineAlternatives=71HD

Endret av laffe
Skrivefeil
Skrevet
4 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det er så vanvittig meningsløst at en bil som koster NOK 450 000 eks. mva. skal kosta det dobbelte så fort den får på norske skilt. Totalt meningsløst.

Er trist at det skal være så himla dyrt å importere og registrere biler her til lands..

Finner med jevne mellomrom biler i Tyskland jeg virkelig kunne tenkt meg som nesten er ikke-eksisterende her til lands og de koster gjerne 250-300k der, men med alt av avgifter så passerer summen fint 400k (om en skal tro importkalkulatoren i hvertfall).

Skrevet (endret)

@laffe ja, det frister med i4. Men jeg formet slik at jeg liker pre-LCI best 🤔 Og da kan jeg bare ha den jeg har litt til for å se hva som skjer fremover med Neue Klasse, jeg regner med X3 og iX3 får seg en knekk når denne kommer på markedet. Eller? Og kanskje G01 LCI blir mer overkommelig. Eller at jeg kan forsvare kjøpet på en bedre måte.

Synes denne blå X3en var fin, men enig i det med elektriske seter, likevel stiller jeg jo bare inn og aldri rører igjen. Det samme med alt annet, jeg bruker jo ikke kvart av hva bilen kan/har engang idag. Stiller inn på det jeg bruker og bare kjører. Så er det jo kjekt å koble opp Spotify og slikt såklart, men ja, ikke alt mulig annet. Kanskje dette bare er et svakt forsøk på å overbevise meg selv at den skal fungere. Og så innser jeg nok at jeg burde hatt H/K og el-seter :) 

Edit.

Denne i4en var fin.

Finn.no - i4 M50

IMG_7316.thumb.jpeg.3fb25b0c79c3b8355f94990989ba6527.jpegIMG_7317.thumb.jpeg.c3a7ea439a93f5adf30cfdb492d2801a.jpeg

Endret av Marius2002

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...