Saltkjelen Skrevet Søndag kl. 20:32 Skrevet Søndag kl. 20:32 23 minutter siden, Skulebollen skrev: Da synes jeg varianten på G serien er Langt bedre 😊 Dette ble en greie etter F01 og har ikke noe med hvilken merinopakke det er snakk om. Merinopakken på G3x er dårligere enn F1x. Skinn på øvre del av dørtrekk hører sammen med 4M5 skinntrukket dashbord, men for å differensiere en 7-serie (F01) og 5-serie (F1x) fikk førstnevnte skinn på øvre del av dørtrekk, mens sistnevnte ikke. Når G3x kom, fikk modellen samme prinsippet som med F01. G3x: 4M5 skinntrukket dashbord gir skinn på øvre del av dashbord og dørtrekk. Extended Merino: Skinn på fremre del av midtkonsoll (resten er fortsatt plastikk). Full merino: Skinn på hele midtkonsollen, skinn på underdel av dashbord og skinn på seterygger (nedre dørtrekk fortsatt plastikk). F1x: 4M5 skinntrukket dashbord gir skinn på øvre del av dashbord. Extended Merino: Skinn på hele midtkonsollen, skinn på seteryggene og skinn på nedre del av dashbord. Full Merino: Skinn på øvre og nedre del av dashbord, skinn på øvre og nedre del av dørtrekk, skinn på hele midtkonsollen og skinn på seteryggene. Skulebollen, papertiger, Ampera og 2 andre reagerte på dette 5
*MrB* Skrevet Mandag kl. 07:49 Skrevet Mandag kl. 07:49 (endret) On 2/28/2026 at 2:22 AM, Werther said: En lite attraktiv bil, utrolig tungsolgt. HVIT er vel den verste fargen E39 ble levert med, Ser ikke ut i måneskinn, selv med S52/5-trinns manuell. Greit at den er sjelden, men det betyr ikke at den er verdifull eller ettertraktet. Du om det. Jeg synes E39 er skikkelig fin i hvit når det kommer sammen med en spesiell pakke, som f.eks. M-sport eller Alpina. (I basisversjon, med 15-tommere osv, så kan jeg være med på at den ikke er den beste fargen). At den er tungsolgt er nok delvis fordi den markedsføres dårlig (useriøs selger og dårlige bilder) samt muligens at det er en sekser, og ikke åtter. (Uten at jeg egentlig skjønner hvorfor. Den er da vel kvikk nok til kos?) Ser du på den opprinnelige annonsen øverst på denne siden, så fremstår bilen helt annerledes, og den ble også solgt tilsynelatende fort den gangen. Endret Mandag kl. 18:27 av *MrB* Ron Jeremy, fupsaker, E.C. og 3 andre reagerte på dette 6
Eystein Ose Skrevet i går, 07:08 Skrevet i går, 07:08 https://www.finn.no/mobility/item/453335292 En kompis selger X5'en sin. Hva tenker dere er reel salgspris på denne? Er han langt unna? Han selv som er litt usikker.
eivi91 Skrevet i går, 07:21 Skrevet i går, 07:21 Prisen er kanskje litt i øvre sjiktet mtp. kilometerstand samt at der foreligger noen mindre feil. Det står også feil i annonsen ang. hengervekt. Den er oppgitt til 3500 kg i annonsen, men har bare 2700 kg. Har inntrykk av at bilene med 3500 kg hengervekt er hakket mer ettertraktet. Eystein Ose og Saltkjelen reagerte på dette 1 1
Saltkjelen Skrevet i går, 07:46 Skrevet i går, 07:46 Jeg tenker også at prisen er for høy. Her er vi langt inne i facelift land. Til sammenligning: https://www.finn.no/mobility/item/453386151 https://www.finn.no/mobility/item/429693469?ci=2 Eystein Ose og Sverre 2468 reagerte på dette 1 1
eivi91 Skrevet i går, 08:01 Skrevet i går, 08:01 Pen e53. https://www.finn.no/mobility/item/453375070 Saltkjelen reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet i går, 09:29 Skrevet i går, 09:29 1 time siden, eivi91 skrev: Pen e53. https://www.finn.no/mobility/item/453375070 Med mye bortkasta meyle deler osv🤮 Ron Jeremy reagerte på dette 1
eivi91 Skrevet i går, 09:49 Skrevet i går, 09:49 20 minutes ago, Ingvaldsen said: Med mye bortkasta meyle deler osv🤮 La merke til det selv. 🫠
teerex Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 8 timer siden, Saltkjelen skrev: Jeg tenker også at prisen er for høy. Her er vi langt inne i facelift land. Til sammenligning: https://www.finn.no/mobility/item/453386151 https://www.finn.no/mobility/item/429693469?ci=2 Men samtidig er det jo mange som mener at en M57 med en kvart million km. er et tryggere valg enn N57 med ditto km. Iallefall hvis sistnevnte ikke har fått noen større reparasjoner vedr. registerkjede, veivlager osv. Men det er jo også mange N57 som går langt uten trøbbel. Kommer nok litt an på hvilken utgave, kjøremønster og ikke minst serviceintervall.
teerex Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 7 timer siden, Ingvaldsen skrev: Med mye bortkasta meyle deler osv🤮 Interessant at han jobber mye med N57-motorer iallefall. Han kunne sikkert ha bidratt med mye her inne.
Peak Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 9 timer siden, Eystein Ose skrev: https://www.finn.no/mobility/item/453335292 En kompis selger X5'en sin. Hva tenker dere er reel salgspris på denne? Er han langt unna? Han selv som er litt usikker. Mye å påpeke her. Før en trekker konklusjonen om at bilen er altfor dyr vil jeg påstå at bildene er for få og holder for dårlig kvalitet, de er tatt på ulike tidspunkt i tillegg bør Wunder Baum og barnesete tas ut da det trolig heller ikke følger med. Bildene er selve førsteinntrykket en gir en potensiell kjøper, dermed bør disse være svært gode for å skape et ønske og en lyst på bilen. Lys, værforhold og lokasjon gjør utrolig mye, selv med en nyere iPhone som fotoapparat. Fullt mulig å selge en bil med mindre feil og mangler, men da bør det også gjenspeile seg i prisen, kjedelig å måtte sette bort bilen på verksted rett etter handel. Det kan en dermed gå god for dersom en føler en har gjort et kupp. Jobb litt med annonsen, det er tross alt relativt mye penger det er snakk om. Eystein Ose reagerte på dette 1
teerex Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden (endret) 33 minutter siden, Peak skrev: Jobb litt med annonsen, det er tross alt relativt mye penger det er snakk om. Jeg syns det var nok bilder til å danne et informativt førsteinntrykk av bilen som sådan. 10-20 bilder er gjerne optimalt. Disse annonsene med 80-100 bilder blir for mye for meg iallefall. Hvis det da ikke er en helt spesiell bil hvor det er nødvendig (men sjelden nødvendig med mere enn 30-40 bilder uansett). Og dette er tross alt bare en svart bil med svart interiør og svart taktrekk, så det er litt begrenset hvor kunstnerisk og variert bildene kan bli 😊 Det jeg la mest merke til var nå en fin Amazon og gammal Chevrolet i garasjene, samt enda et par amerikanere på bildene. Tydeligvis en som ikke er helt grønn på bil, wunderbaum eller ikke. Endret 21 timer siden av teerex Eystein Ose reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden 8 timer siden, Ingvaldsen skrev: Med mye bortkasta meyle deler osv🤮 Er det dette vi kaller "dele snobberi"? 😂 Jeg er med på at deler av dårlig kvalitet ikke er så smart, men det finnes vel en mellomting som kalles godt nok. Uten at jeg skal mene noe om Meyle, har ikke vært så mye borti dette merket.
Ingvaldsen Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden 9 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Er det dette vi kaller "dele snobberi"? 😂 Jeg er med på at deler av dårlig kvalitet ikke er så smart, men det finnes vel en mellomting som kalles godt nok. Uten at jeg skal mene noe om Meyle, har ikke vært så mye borti dette merket. Finnes dessverre ikke noen mellomting, det heter helst at man ikke vil gjøre jobben 2 ganger så det blir dobbelt så dyrt. uglefossen reagerte på dette 1
E.C. Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden For oss som skal kjøpe noe sånt "gammalt ræl" i denne prisklassen og som ønsker å beholde bilen en stund, samtidig som at bilen over tid skal kjøre og føles som en bmw og ikke som "a bag of dicks" så er det som regel utelukkende negativt at selger før salg har byttet masse deler med sub-optimale aftermarket alternativer. Selg heller bilen ufiksa til lavere pris. For de fleste som skal kjøpe en sånn bil, cruise i 5000 km og selge videre så har det selvsagt langt mindre å si. sondre, Saltkjelen og uglefossen reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå