KireS Skrevet Onsdag kl. 09:27 Skrevet Onsdag kl. 09:27 1 time siden, Tony Soprano skrev: Hyggelig kilometerstand ! https://www.finn.no/466460321 Vakkert 😍
KireS Skrevet i går, 05:08 Skrevet i går, 05:08 Billig e39 523: https://www.finn.no/mobility/item/466604439
Dusy Skrevet i går, 15:04 Skrevet i går, 15:04 (endret) Gud denne var nesten helt perfekt, skulle bare hatt merino og B&W ..mens denne fremstår som et mye bedre kjøp selv om jeg er skeptisk til to drivlinjer. Dog fremstår disse ganske solide har jeg skjønt. https://www.finn.no/mobility/item/466059865?ci=1 Endret i går, 16:30 av Dusy
Fredrik 90 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden @Dusy Det er for det meste fordelingskassene som har seilet opp som akilles på G05, men det gjelder uansett drivlinje. Heldigvis lett å diagnostisere og ofte er det ikke mer enn ett oljeskift på fordelingskassa som skal til når man merker det knepper ved full sving. Jeg som har en sånn bil selv graver veldig i mulige feil og svakheter ved hybrid drivlinjen slik at jeg kan være i forkant på egen bil. Men det er forbausende lite tull knyttet til selve hybrid-drivlinjen. De eldste 45e er nå 6 år gamle, så de er egentlig ikke så gamle ennå til at de helt store tingene har dukket opp. Jeg vil tro vi vet mer om ett par års tid 😀 Dusy reagerte på dette 1
Dusy Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden @Fredrik 90 var deg jeg sikta til og @RNJnår jeg hadde et inntrykk av at disse fremstår som gode biler. Det er B58 i disse også, er det ikke? Godt å høre at det bare er et oljeskift som skal til for å fikse opp det i fordelingskassa. Regner med at det er flere som har måttet gjøre det, i og med at de begynner å få noen år og km på baken? G05 er virkelig noen pene biler og ser ut til at de holder prisen ganske godt, i motsetning til andre hybrid modeller.
Haug530D Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden På 9.6.2026 den 20.03, papertiger skrev: For et kompetansehus dette forumet er! Takk @Saltkjelen for at du har mulighet til å sjekke opp biler på denne måten! Det der ser ut for at det er hentet ifra BMW sine systemer.
E39_Cato Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Skal ikke stå på bra bilder ihvertfall! https://www.finn.no/mobility/item/455313174?ci=1 Marius2002 reagerte på dette 1
KireS Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Flott g31 530d https://www.finn.no/463478353 papertiger reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden 1 time siden, Dusy skrev: @Fredrik 90 var deg jeg sikta til og @RNJnår jeg hadde et inntrykk av at disse fremstår som gode biler. Det er B58 i disse også, er det ikke? Godt å høre at det bare er et oljeskift som skal til for å fikse opp det i fordelingskassa. Regner med at det er flere som har måttet gjøre det, i og med at de begynner å få noen år og km på baken? G05 er virkelig noen pene biler og ser ut til at de holder prisen ganske godt, i motsetning til andre hybrid modeller. Ja det er B58 som står i 45e, tydeligvis en motor som tåler å bo i en hybrid drivlinje. B58 er skuddsikker, den ville jeg ikke bekymret meg for 😀 Prisene har holdt seg greit, har fått en liten dupp nå men man får en fin 2020 modell med riktig utstyr og kurrant kilometerstand godt ned på 600 000 tallet. Både jeg og @RNJ gir våre X5 45e tidvis a run for the money og har gjort det i noen år nå. Jeg mener begge biler har gått ca det samme også, opp under 100 000 km. Han har kjørt noen turer til Spania med sin og jeg har vært opp og ned i i Europa noen ganger nå med min. Og jeg gir den skikkelig pisk på Autobahn hvis jeg føler for det, eneste problemet er at den er glad i bensin når man gjør det. Men når jeg ellers ikke er på tur og bruker biler her hjemme så kjører jeg for ca 350 kr i måneden. Ikke dårlig for være hovedbilen til en aktiv småbarns familie på fire 👍 Skulle aldri ha ladbar hybrid, skulle aldri ha SUV…nå digger jeg bilen. Løp og kjøp hvis du er i markedet for slik bil 😀 papertiger, Dusy, teerex og 1 annen reagerte på dette 4
RNJ Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 2 hours ago, Dusy said: @Fredrik 90 var deg jeg sikta til og @RNJnår jeg hadde et inntrykk av at disse fremstår som gode biler. Det er B58 i disse også, er det ikke? Godt å høre at det bare er et oljeskift som skal til for å fikse opp det i fordelingskassa. Regner med at det er flere som har måttet gjøre det, i og med at de begynner å få noen år og km på baken? G05 er virkelig noen pene biler og ser ut til at de holder prisen ganske godt, i motsetning til andre hybrid modeller. Vår X5 45e er fra 2020 og har kjørt ca 90'. Jeg har fått byttet er par småting på garanti og selv har jeg måtte bekoste nye casterstag. Bortsett fra dette har den oppført seg helt eksemplarisk. Til hverdag kjøres den stort sett kun på el og det kan gå uker mellom bensinmotoren startes. Vi har 4 ganger kjørt bilen til hytta i sør-Spania så rundt en tredjedel av kjørelengden har gått med til disse turene. Det er bilen til fru RNJ og jeg var i utgangspunktet skeptisk da vi kjøpte den. Hva skulle vi egentlig med en SUV og hva var poenget med hybrid? Jeg må bare innrømme at min skepsis har blitt gjort til skamme. Den er uforskammet god å kjøre både på kortere og lengre turer. Motorvei nedover i Europa er ikke noe problem og det er utrolig hva man får plass til. Bortsett fra B&W (som jeg veldig gjerne skulle ha hatt) så er den tilnærmet fullutstyrt og det er virkelig vanskelig å finne noe å utsette på bilen. Det som virkelig er et pluss er muligheten for både forvarming og -kjøling på strøm. Største innvending mot bilen er at vi da kjører alt for lite i min G11, 750D. Fru RNJ påstår at hun sitter betydelig bedre i X5 enn i 7-serien og det skal litt overtaling til å få henne inn i 7-serien. For egen del liker jeg 7-serien best. Jeg syns jeg sitter bedre i den og at den tross alt kjører bedre i svinger. 750D er helt rå i akselerasjon og skyvet på Autobahn er helt hinsides. 750D er bare en fantastisk bil men man merker at det er en eldre konstruksjon og også mer upraktisk enn G05. Konklusjonen er at X5 45e er en fantastisk bil som jeg varmt kan anbefale! laffe, BimmerFan!, Dusy og 5 andre reagerte på dette 8
Ove67 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden On 6/9/2026 at 1:57 PM, papertiger said: er ikke @Ove67 sin bil dette da? Stemmer det. Den er nå solgt. Har kjøpt meg i7 xDrive60, 2025-modell. Skal skrive noe her senere om erfaringen med overgangen G11 til G70. laffe, RNJ, Ron Jeremy og 2 andre reagerte på dette 5
KireS Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Akkurat nå, Ove67 skrev: Stemmer det. Den er nå solgt. Har kjøpt meg i7 xDrive60, 2025-modell. Skal skrive noe her senere om erfaringen med overgangen G11 til G70. Gratulerer med salg og kjøp. Spent på å høre hvordan i7 er. Utrolig lekker G11 du hadde Ron Jeremy og Ove67 reagerte på dette 2
Ove67 Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden On 6/9/2026 at 12:51 PM, KireS said: Ikke akkurat drømmedrivlinjen men fantastisk flott bil for 350k https://www.finn.no/mobility/item/462812281?ci=30 Det var min bil (nå solgt). Men hvor fikk du 350k fra? La du inn prutningsmonn? For den ble faktisk solgt for 350k. Ron Jeremy reagerte på dette 1
Dusy Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden @Fredrik 90@RNJherlig med god info og betraktninger, takk for det! Det blir med tanken/ideen enn så lenge. Aller helst skulle jeg fått kloa i @Saltkjelensin F11 men en diesel passer dårlig til vårt bruk da jeg har så kort vei til jobb. Ganske behagelige kostnader med elbil så vi får se hva det blir til. RNJ reagerte på dette 1
Ove67 Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 37 minutes ago, KireS said: Gratulerer med salg og kjøp. Spent på å høre hvordan i7 er. Utrolig lekker G11 du hadde Takk. Da jeg kjøpte denne bilen i 2020, var jeg i utgangspunktet veldig skeptisk til mokkafarge på interiøret. Jeg brukte derfor lang tid til å endelig bestemme meg. Men jeg må si det er meget pent og gir et ekslusivt preg. Men jeg vil ikke ha noe særlig lysere brunfarge enn dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå