Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Jarod skrev:

Heftig med lån på den også. Sykt mye renter og avdrag i mnd når man låner 3.1 mill til bil...

Et kjapt Google søk viser at han ikke har store problemer med å betjene dette. Men om det er samme personen jeg fann så sliter jeg med å forstår hvorfor han tar så mye lån på en sann bil? Han har jo sinnsykt med penger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Snagg30 skrev:

Et kjapt Google søk viser at han ikke har store problemer med å betjene dette. Men om det er samme personen jeg fann så sliter jeg med å forstår hvorfor han tar så mye lån på en sann bil? Han har jo sinnsykt med penger 

Med en (teoretisk) formue på 1,5 mrd så har han ikke store problemet med å betjene dette nei. Jeg tror noe av grunnen er at investorer gjerne låner maks på bil, bolig etc. er for å ha så mye likvide midler mulig dersom det trengs i andre sammenhenger, f.eks. dersom en god forretningsmulighet dukker opp. Om de betaler 5 % i rente på et bil- eller huslån bryr de seg fint lite om, når de kan bruke frie midler til å gjøre 20 % i året (eller gjerne mer) på andre prosjekter. Det er tross alt en grunn til at de er blitt så rike som de er, og da har de hatt en historisk avkastning på langt mer enn rentenivået på et lån, som også gir indikasjoner og tro på at de vil ha tilsvarende avkastning inn i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Snagg30 skrev:

Er det han ja, han har jo bildilla og har hatt mye kule biler :) En relativt pengesterk investor her i byen kjører også rundt med fullfinansierte biler i mangemillioners klassen. Tror nok det handler om å ha mest mulig likvide midler tilgjengelig, og ett låne låneavdrag på slikt ikke er store kostnaden å snakke om for folk som dette. Men for oss vanlige så virker det jo litt merkelig når man har så mye penger og likevel fullfinansierer dyre biler. 

Men en ordentlig fotograf koster noen lapper, det kunne han ha kosta på seg når han skal selge bil i denne prisklassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Walkabout skrev:

Minerva-dekk på en AMG...

Ja noen gir faen f.eks skal de bytte inn bilen og det er ikke mange forhandler som sjekker hvilken kvalitet det er på dekk og felg,andre ganger er det firma som kjøper billig felgpakker for å pimpe opp bilen for å gjøre ett bedre første inntrykk /Finn.no og prøver å lokke kunden.

Noen biter på ,andre som deg legger merke til det med en gang og tenker for noe kjipe greier.hehe

Endret av skoglund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2023 den 10.52, Walkabout skrev:

Den hvite var penest, men ville aldri kjøpt en F1X jeg ikke kunne tegnet motorforsikring på. På den hvite er du over kilometergrensen, mens på den sorte har du vel 23.000 km igjen hvor du kan ha dekning. 

På 4.1.2023 den 7.49, papertiger skrev:

Sånn utseendemessig og utstyrsmessig ville jeg sagt den hvite - den hadde en haug med utstyr og fin fargekombo. I tillegg har den fått byttet registerkjede som jo er positivt. Om tuningen til 300hk er så positivt er en annen sak, kommer vel an på hvem som har gjort det.

På 4.1.2023 den 11.32, Marius2002 skrev:

2010 525d 250000,- og ca. 200000km.

OK. Hva med en 12’ 530d GT med 179’ på telleren? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=268604384

Riktignok ikke M-sport, men masse luksus. Her er en M-Sport:  https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=278307853 Gått litt lengre, men tror det på alle måter er et tryggere kjøp enn de to F10. 5GT er litt spesiell og derfor har de ikke holdt seg i pris på samme måte. 
At den hvite har byttet reg.kjede er derimot bra, men chip taler imot. :) 
GT holder du litt coupe-formen, men samtidig skiller deg ut. 
Eventuelt kan en titte på 7-serie fra rundt om samme årstall, kan gjøre gode kjøp der også. Sjansen for at de er tuklet med er også mindre :) 

Ok, da er sikkert denne her bedre? Kjørt mindre og 530d med bedre girkasse enn 525d. Er xdrive også. Ikke vært chippet og fra forhandler

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=284521914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, kalb said:

Ok, da er sikkert denne her bedre? Kjørt mindre og 530d med bedre girkasse enn 525d. Er xdrive også. Ikke vært chippet og fra forhandler

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=284521914

Dersom denne også står på lista hadde jeg kastet de andre to av lista med en gang - denne framstod jo som mange ganger bedre enn de to andre. Såg veldig ryddig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, BrokeBoi skrev:

Ingen forventer den lyden fra en Touareg.

Jeg synes det er tøft jeg 👍 Jeg er på ingen måte noen VW fan, men jeg har sansen for mye av den "galskapen" de drev med på 2000 tallet. Phaeton W12, Touareg med W12 og V10 TDI og for ikke å glemme Passat W8. Golf R32 synes jeg også er kul, alltid likt de.

Hvis du ser på VW i dag så er de en skygge av selg selv…intetsigende..før hadde de baller men nå er det bare sorgen. En voldsom satsing på i beste fall middelmådige elbil modeller og ett ellers tarvelig utvalg av smør og brød biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...