Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Mercedes S-klasse W220 er den verste S-klassen noensinne og et av de dårligere produktene Mercedes har spyttet ut. Enormt verditap, gåen luftfjæring og rust er det man forbinder med disse sledene. Allerede etter 12-13 år begynte disse bilene å bli ordentlig slitne. Den annonserte bilen passer best på høggern med mindre den har noe veldig fancy utstyr/interiør, men det er tvilsomt siden det er første årgang 320.   Felgene er kanskje verdt 2000kr dog. 

 

Ingen som har nappet enda på kanskje Norges eneste F10 530d manuell:

BMW 5-serie | FINN.no

 

Også hadde det vært artig hvis noen her kjøpte denne billige E53 4.8iSen og lagde en tråd på den:

BMW X5 | FINN.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/318294877

E91 318da

vurderer å kjøpe denne som min første bil. Virker ok i pris med lav km… er det en grunn for at den ligger lavere enn tilsvarende biler? Har hørt noe om motorene på enkelte e9* kan være problemer med? 
 

er heller ikke kjente feil med panoramatak? At de lekker eller noe sånt? 
 

takk for svar :) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Snadderen said:

vurderer å kjøpe denne som min første bil. Virker ok i pris med lav km… er det en grunn for at den ligger lavere enn tilsvarende biler? Har hørt noe om motorene på enkelte e9* kan være problemer med? 

 

Disse bilene er gjengangere som ofte blir diskutert på forumet her.  En populær ungdomsbil som i verste fall kan bli dyr å drifte pga blant annet registerkjede.  Generelt sett er det nok tryggere å kjøpe en kjipere prefacelift 318d/320d med M47 eller M57. 

Hva er budsjettet ditt? Du burde ha en buffer på 40-50k til uforutsette utgifter på en BMW utenfor garanti.  Hvis du må ta opp lån for å kjøpe denne ville jeg heller kjøpt en billigere bil til 50-60k og hatt litt stående til rep og drivstoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Werther skrev:

 

Disse bilene er gjengangere som ofte blir diskutert på forumet her.  En populær ungdomsbil som i verste fall kan bli dyr å drifte pga blant annet registerkjede.  Generelt sett er det nok tryggere å kjøpe en kjipere prefacelift 318d/320d med M47 eller M57. 

Hva er budsjettet ditt? Du burde ha en buffer på 40-50k til uforutsette utgifter på en BMW utenfor garanti.  Hvis du må ta opp lån for å kjøpe denne ville jeg heller kjøpt en billigere bil til 50-60k og hatt litt stående til rep og drivstoff.

Aha. Takk for tilbakemelding. Budsjettet er rundt 100’ 

men som du nevner så kan det kanskje være greit å se etter noe billigere for å ha litt ekstra til rep. Eneste minuset med det er at bilene ofte er kjørt 200’ km og oppover.. men jeg har forsåvidt ikke noe hast så det kan fort være det dukker opp noe etterhvert som har lav km med ok utstyrsnivå 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Marius2002 skrev:

^ alt det han over sier.

Kan det være aktuelt å vurdere E46? 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=319506972

Eller i andre enden i3?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=319545182

 

Den e46’en så veldig bra ut. Skal tenke litt på den. Bor i Stavanger så er ikke barebare å hente så langt unna. 
 

Når det gjelder i3 så blir ikke det aktuelt. Mye med den som ikke stemmer helt etter min mening🫣 men takk for tips 👌😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Werther said:

 

Ingen som har nappet enda på kanskje Norges eneste F10 530d manuell:

BMW 5-serie | FINN.no

Tror han hadde vunnet på å sette bildet av bilen med vanlig understell og felger som hovedbilde. Slik den er vist med det luftunderstellet er den kun egnet for et veldig smalt publikum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, tennbrikket skrev:

Anbefaler deg å holde deg unna e46 med 4er bensin. Mye feil sammenlignet med diesel. Dieselmotor med fjernet swirl flaps er skuddsikker

Hør der! Takk! :) 

Til noe helt annet, fin farge på E61

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=317497511

ikke hverdagskost :) 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Hadde vært kjekt om denne ble plukket opp av noen her inne :) 

E91 330xd med drøye 120k km på telleren, 1 eier siden ny i 2009

https://www.finn.no/273234194

Bittelitt off topic, men. Knakende fin bil, men hvordan er disse bilene stort sett i understellet mtp rust? Jeg syns personlig de virker til å bli "brune" ganske fort under, sammenlignet med e46 og e60, dette er kun hva jeg selv har observert etter flere år med "titting" på finn vel å merke. 

Må jo si at det frister jo å heller bruke litt mer penger på ett sånt eksemplar, enn å kjøpe noe med "småfeil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, tennbrikket said:

Bittelitt off topic, men. Knakende fin bil, men hvordan er disse bilene stort sett i understellet mtp rust? Jeg syns personlig de virker til å bli "brune" ganske fort under, sammenlignet med e46 og e60, dette er kun hva jeg selv har observert etter flere år med "titting" på finn vel å merke. 

Må jo si at det frister jo å heller bruke litt mer penger på ett sånt eksemplar, enn å kjøpe noe med "småfeil"

Vet faktisk ikke ang rust. Var ikke borti noe på E91’en jeg hadde, men det begynner å bli noen år siden. Holdes de fint behandler de deg fint tenker jeg. Jeg kjenner det lugget litt i kjøpsbuksa når jeg så denne, kunne solgt 4-serien og kjøpt denne for mindre penger 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...