Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=319777568

Gått opp 60k på ett år denne gitt. Har jo tross alt kjørt på 15k og kjøpt noen felger fra GS til 2999 på salg. Mulig det er quad eksosen som ikke hører hjemme som trekker opp. Mulig det ikke har syntes like mye før som nå, men jeg syns det er ekstremt mye av sånt om dagen.   https://www.bilhjelpen.if.no/bilanalyse/bilhistorikk-og-heftelser/822d9246-389d-4946-b87f-eab6e902a21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, tennbrikket skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=319777568

Gått opp 60k på ett år denne gitt. Har jo tross alt kjørt på 15k og kjøpt noen felger fra GS til 2999 på salg. Mulig det er quad eksosen som ikke hører hjemme som trekker opp. Mulig det ikke har syntes like mye før som nå, men jeg syns det er ekstremt mye av sånt om dagen.   https://www.bilhjelpen.if.no/bilanalyse/bilhistorikk-og-heftelser/822d9246-389d-4946-b87f-eab6e902a21e

Kunne aldri falt meg inn og kjøpt en bil, for deretter og legge den ut på Finn til lavere pris 1 år etter🤔

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo ingen ting å si hva noen har gitt /kjøpt en bil for tidligere. Marked svinger voldsomt og biler som gikk rimeligere tilbake tid er kansje blitt mere etterspurt og steget i pris  igjen, sier ikke at akkurat den bilen er rett priset.
Men var og så på bil for 5år siden, den bilen kunne jeg og solgt for samme pris i dag :( men tilsvarende høyere km som hadde kommet med bruk over disse årene. Så ikke alt som er/føles logisk ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fasinerer meg at det til stadighet kommer poster om biler som har gått opp i pris på finn kontra når eier kjøpte den.  Er det kriminelt at sist eier fikk en god deal?  Må selger derfor selge bilen tilsvarende billig i neste runde ellers er det uredelig? Sitter ikkje vi alle som skal kjøpe entusisastbil og håper på å "slå markedet" og så selge til minst markedspris når vi er leie?  Om markedsprisen har gått opp så er det jo en fin bonus? 

Porsche-gruppene på face har eksperter på å komme med gamle finn-linker når biler legges ut til salgs. Enkelte der har som deltidsjobb å lagre finn-annonser for så å publisere dem under salgsannonsene 😛

Stakkars dei som kjøpte seg halvgamle M-biler for 2-10 år siden, er jo forbudt å tene penger på bil virker det som😛 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spesielle biler eller knall gode deals har jeg ingenting i mot, men en 518,520,525 uten særlig utstyr eller noe annet spennende gående for seg forblir meg ett mysterium når prisen settes opp. Jeg har ett søk hvor jeg har lagret bortimot 10+ e92 335i, ingen har blitt solgt meg bekjent. Enten har annonsen stått til den har blitt deaktivert eller så er den fortsatt aktivert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tennbrikket skrev:

spesielle biler eller knall gode deals har jeg ingenting i mot, men en 518,520,525 uten særlig utstyr eller noe annet spennende gående for seg forblir meg ett mysterium når prisen settes opp. Jeg har ett søk hvor jeg har lagret bortimot 10+ e92 335i, ingen har blitt solgt meg bekjent. Enten har annonsen stått til den har blitt deaktivert eller så er den fortsatt aktivert. 

Jobber mest med Volvo til dagen, men siste årsmodell av gamletypen XC60 har vært gratis å eie i 2-3 år snart med tanke på salgsverdi, så det er mange vanlige biler som har holdt seg i pris, og også gått opp i pris pga mindre utvalg,  dei er fortsatt populære bruktbiler samt delvis eksport. 

Det er no billigare for en 2018 XC60 407hk hybrid med det nye karosseriet enn f.eks en 2017 diesel 190hk av gamlekarosseriet. Det er jo "galskap" med tanke på at nyetypen er jo en endå bedre bil i mine auge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, GtiGtr skrev:

Jobber mest med Volvo til dagen, men siste årsmodell av gamletypen XC60 har vært gratis å eie i 2-3 år snart med tanke på salgsverdi, så det er mange vanlige biler som har holdt seg i pris, og også gått opp i pris pga mindre utvalg,  dei er fortsatt populære bruktbiler samt delvis eksport. 

Det er no billigare for en 2018 XC60 407hk hybrid med det nye karosseriet enn f.eks en 2017 diesel 190hk av gamlekarosseriet. Det er jo "galskap" med tanke på at nyetypen er jo en endå bedre bil i mine auge.

kamerat jobber som bruktbilselger for en stor merkeforhandler. Det "raser" inn folk med v90 t8 de kjøpte under 2020,2021 da renta var lav. Nå ønsker de å kvitte seg med den og restgjelden, dog så florerer markedet av dem om dagen, så når han sier at han kan gi 60-80k under restgjeld verdi så blir det sure miner :P Han sier han ikke ønsker å sitte inne å brenne med en haug i v90 biler heller, så han feller ingen tåre av manglende (salg/kjøp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere bremse noen hakk her! Vi snakker om en gammel opphora 525d som er overprisa til det useriøse. Dette har ingenting med Porsche og eldre M biler som har oppnådd en naturlig verdiøkning de senere årene. De har tatt en lekker, en eiers bil med ett ryddig utseende og gjort den om til en ekstremt harry rånebil (min objektive mening). På toppen av det hele er de frekke nok til å kreve 60 000,- ekstra…

Dette kan heller ikke forsvares på samme måte som enkelte vanlige bilmodeller har stått stille i pris. Skulle man fulgt den logikken så skulle iallfall ikke denne aktuelle 525d ha steget i pris etter at den har blitt "ødelagt" til det punkt at det kun er blakke 19 åringer som er kundegruppen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tennbrikket skrev:

kamerat jobber som bruktbilselger for en stor merkeforhandler. Det "raser" inn folk med v90 t8 de kjøpte under 2020,2021 da renta var lav. Nå ønsker de å kvitte seg med den og restgjelden, dog så florerer markedet av dem om dagen, så når han sier at han kan gi 60-80k under restgjeld verdi så blir det sure miner :P Han sier han ikke ønsker å sitte inne å brenne med en haug i v90 biler heller, så han feller ingen tåre av manglende (salg/kjøp)

Alltid litt tricky med høgt finansierte biler som skal byttes inn i rimeligere biler når det er mange lignende biler på markedet ja. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Nå må dere bremse noen hakk her! Vi snakker om en gammel opphora 525d som er overprisa til det useriøse. Dette har ingenting med Porsche og eldre M biler som har oppnådd en naturlig verdiøkning de senere årene. De har tatt en lekker, en eiers bil med ett ryddig utseende og gjort den om til en ekstremt harry rånebil (min objektive mening). På toppen av det hele er de frekke nok til å kreve 60 000,- ekstra…

Dette kan heller ikke forsvares på samme måte som enkelte vanlige bilmodeller har stått stille i pris. Skulle man fulgt den logikken så skulle iallfall ikke denne aktuelle 525d ha steget i pris etter at den har blitt "ødelagt" til det punkt at det kun er blakke 19 åringer som er kundegruppen.

 

 

39 år gammel 19åring her då altså.🤠  Kunne ikkje falt meg inn å kjøpt den på annonsen frå 2022, men no var den tøff!  (Med litt kjedelige felger riktig nok)  Prisene på halvgammel 5-serie skal eg ikkje uttale meg om, då det ikkje er et marked eg har fulgt med på i det heile :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får vel folk få prise en vare som de vil, uansett er det markedet som bestemmer, når det kommer til den aktuelle bilen hadde ikke jeg betalt 60000 mer for den nå. For mer ettertraktede biler er det greit nok, men det går visse grenser ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Nå må dere bremse noen hakk her! Vi snakker om en gammel opphora 525d som er overprisa til det useriøse. Dette har ingenting med Porsche og eldre M biler som har oppnådd en naturlig verdiøkning de senere årene. De har tatt en lekker, en eiers bil med ett ryddig utseende og gjort den om til en ekstremt harry rånebil (min objektive mening). På toppen av det hele er de frekke nok til å kreve 60 000,- ekstra…

Dette kan heller ikke forsvares på samme måte som enkelte vanlige bilmodeller har stått stille i pris. Skulle man fulgt den logikken så skulle iallfall ikke denne aktuelle 525d ha steget i pris etter at den har blitt "ødelagt" til det punkt at det kun er blakke 19 åringer som er kundegruppen

vist det er noen 19 åringer som ønsker å kjøpe til 60 lapper for de liker den som den er blitt så må jo de få lov til det:)

men hvordan ting skal se ut , være og hva folk er villig til å betale må jo fremdeles bli opp til en vær person:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, GtiGtr said:

Det fasinerer meg at det til stadighet kommer poster om biler som har gått opp i pris på finn kontra når eier kjøpte den.  Er det kriminelt at sist eier fikk en god deal?  Må selger derfor selge bilen tilsvarende billig i neste runde ellers er det uredelig? Sitter ikkje vi alle som skal kjøpe entusisastbil og håper på å "slå markedet" og så selge til minst markedspris når vi er leie?  Om markedsprisen har gått opp så er det jo en fin bonus? 

Porsche-gruppene på face har eksperter på å komme med gamle finn-linker når biler legges ut til salgs. Enkelte der har som deltidsjobb å lagre finn-annonser for så å publisere dem under salgsannonsene 😛

Stakkars dei som kjøpte seg halvgamle M-biler for 2-10 år siden, er jo forbudt å tene penger på bil virker det som😛 

 

Det viktigste spørsmålet folk stiller ved kjøp av bil i Norge er som regel "hvorfor selger du bilen?". Om begrunnelsen er god nok, så får kjøpsobjektet automatisk mer hestekrefter, dekkene får mer mønsterdybde og bilen blir penere i lakken.

Om folk selger bilen til lavere eller høyere pris som de kjøpte bilen for har vel ingenting å si. Det er markedet som bestemmer prisen uansett. Er prisen for høy så gidder ingen å kjøpe bilen. Jeg regner i hvert fall ikke med at noen her inne går på en smell og kjøper en E90 318D med 150 000km på telleren til 750k.

Endret av BrokeBoi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...