Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Lars89 skrev:

Greit nok å prioritere motor over utstyr, men den 335en var rett og slett trist utstyrt.

Man bør ihvertfall ha skikkelig lys og seter med en sånn motor. 

Definisjon av pengesluk...

https://www.finn.no/251724534

egentlig var denne annonsen veldig ærlig, sjeldent når det er snakk om slike biler i dårlig tilstand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@mr.pingu @Saltkjelen jeg betalte 475k for min 730d og med den utstyrs listen den har må jeg si det er latterlig mye bil for pengene. Føler 7-serien går under radaren for mange, gjelder og de som er her inne, jeg mener mange går glipp av å eie en helt latterlig luksuriøs BMW som på mange måter gir like stor kjøreglede som E46 M3’n min med innsuget, men på en annen måte selvsagt. Og med største understell pakke er den mer en god nok til litt triviell kjøring - jeg gleder meg som en unge til mandag for da skal jeg en litt lengre tur, og uka etter der har jeg avtaler i Oslo samt henting av bil flere steder i landet og jeg teller timer til at den uka kommer. 

 

Se hva man får da, hva topper dette for under 500k? IMG_2669.thumb.jpeg.39bef57ad894ec69bfeae93e88bcc6a0.jpegIMG_2720.thumb.jpeg.9edc8a0383beeca59342d306b43246b0.jpegIMG_2751.thumb.jpeg.6303296dbba93174efcb7dbc681afedd.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-serie er og har alltid vært latterlig mye luksus BMW for pengene - spesielt når man ender opp med at de koster "3-serie penger". Det gjelder å få tak i en G1x 7-serie med seks, åtte eller tolv sylindre under panseret, så har man den ultimate BMWen frem til BMW finner veien tilbake på rett kjøl. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som de fleste alltid likt 7-serie, særlig når man koster på seg litt motorisering. Motor er viktig i en bil i denne klassen, det definerer hele bilen spør du meg. 730d har alltid vært en av de mer usexy BMW modellene, innstegs BMW har alltid vært kjipe greier. Enten det er snakk om 316, 518 eller 730. Men særlig i 7-serie som er en kostbar bil så skal man ha litt å stille opp med på motorsiden. Tar man 750i/d og ikke minst V12 versjonene så snakker vi krembiler svært få kan måle seg med. Joda man har S klassen og Audi A8/S8, men S-klasse generasjonene har alltid vært litt sånn halvveis. Noen har vært bedre enn 7-serie mens andre ikke, Audi A8 har alltid…og vil alltid stå i skyggen av 7-serie. A8 er en påkosta A6 i mine øyne og har aldri nådd opp til 7er eller S. 

Men jeg har selv alltid foretrukket 5-serie, jeg føler totalt sett at 5-serie tilbyr en bedre totalpakke. Bedre andrehåndsverdi, enklere å manøvrere på trange steder og den er mer dynamisk å kjøre. Med adaptivt understell så kan en 5-serie være nesten like sportslig som en 3-serie og nesten like komfortabel som en 7-serie. Så for meg som liker både komfort og at bilen sitter litt rundt svingene så har alltid 5-serie vært midt i blinken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 for en som faktisk har eid 7-serie og da både 750i og nå 730d så er du helt ute på vidda her, så langt er det ingenting jeg savner med å kjøre rundt i V8’er kontra sekser diesel. Den føles hverken kjipere på den ene eller andre måten, snarere tvert i mot med mye hyggelig utstyr føles den noen hakk over forrige 7-serie. Men klart en 750d hadde vært foretrukket 

Blir jo litt som å si G05 45e er fattigmanns X5 siden den er billig og elektrifisert ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

@Fredrik 90 for en som faktisk har eid 7-serie og da både 750i og nå 730d så er du helt ute på vidda her, så langt er det ingenting jeg savner med å kjøre rundt i V8’er kontra sekser diesel. Den føles hverken kjipere på den ene eller andre måten, snarere tvert i mot med mye hyggelig utstyr føles den noen hakk over forrige 7-serie. Men klart en 750d hadde vært foretrukket 

Blir jo litt som å si G05 45e er fattigmanns X5 siden den er billig og elektrifisert ;) 

Nei, jeg er ikke på vidda ettersom dette er min personlige mening. Hadde jeg presentert dette som en fasit så skulle du fått lov å mene at jeg er på vidda. Jeg ser hva du mener, og selv om du har eid de nevnte biler i ca ett kvarter så har du ett poeng du kan komme med. Men for meg så handler en 7-serie om motor og klasse, da kommer innstegs varianten til kort…selv om det isolert sett ikke er en dårlig bil. Dog skal det sies at for G11 sin del så er vel 740e den kjipeste ettersom den har en firesylindret motor…noe som absolutt ikke hører hjemme i denne klassen. Det henger for min del altså da ikke sammen men prislappen, men på hva slags motorisering/utstyr som står i stil til resten av ett kjøretøy i luksusklassen.

Og siden du legger opp til det….X5 45e er ikke en innstegsmodell. Faktisk så plasserte den seg prismessig mellom 40i og M50d da den kom i 2020 (globalt). Om en bil skal omtales som fattigmanns bil fordi den er gunstig på bruktmarkedet hva er 7-serie da? Nei min venn, en slik tankegang er på viddene 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Om en bil skal omtales som fattigmanns bil fordi den er gunstig på bruktmarkedet hva er 7-serie da? Nei min venn, en slik tankegang er på viddene 😀

Er jo derfor jeg er så fornøyd, jeg har jo kjøpt meg en skikkelig fattigmanns bil som er mye bedre utstyrt samt fremstår som mye mer luksuriøs en feks din G05 til dobbel pris skikkelig rekkevidde har jeg og ;) Det må jo være et røverkjøp av en innstegsmodell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser jeg riktig?Altså  «7-serie» og innstegsmodell i sammen setning? 🤔

Jeg synes på ingen måte man kan si at 730d en innstegsmodell. Ja det er den minste motor på 7-seriem men den motoren er mer een kraftig nok for å oppfylle enn behagelig kjørefølelse samtidig får en smil når du trykket ned gassen. Altså 265hester er langt mer enn gjennomsnitt. La vi være helt ærlig, alt som har 6-silindre kan ikke være innstegsmodell.

I mine øyne du kan snakke om innstegsmodell når man ser en kjipet ut 1-serie eller 3-serie. Kanskje enn 5-serie som er kjip utført. 

Finnes mange av akkurat disse hvor alt tilleggsutstyr ikke finnes, det er innstegsmodeller. Samt min X1 hvor ikke alt tilleggsutstyr kan bli valgt (ACC med Radar f.e.) 

 

 


 

13 hours ago, Snagg30 said:

@mr.pingu @Saltkjelen jeg betalte 475k for min 730d og med den utstyrs listen den har må jeg si det er latterlig mye bil for pengene. Føler 7-serien går under radaren for mange, gjelder og de som er her inne, jeg mener mange går glipp av å eie en helt latterlig luksuriøs BMW som på mange måter gir like stor kjøreglede som E46 M3’n min med innsuget, men på en annen måte selvsagt. Og med største understell pakke er den mer en god nok til litt triviell kjøring - jeg gleder meg som en unge til mandag for da skal jeg en litt lengre tur, og uka etter der har jeg avtaler i Oslo samt henting av bil flere steder i landet og jeg teller timer til at den uka kommer. 

 

Se hva man får da, hva topper dette for under 500k? IMG_2669.thumb.jpeg.39bef57ad894ec69bfeae93e88bcc6a0.jpegIMG_2720.thumb.jpeg.9edc8a0383beeca59342d306b43246b0.jpegIMG_2751.thumb.jpeg.6303296dbba93174efcb7dbc681afedd.jpeg

Ja jeg synes det overraskende mye bil for pengene en sammenlignbart mtp alder og  godt utstyrt 3 eller 5 ligger ikke så mye lavere. Virkelig mye bil for pengene. Sammenlignbart X5 som ligger ofte over 500k grense, nå er X5 selvfølgelig mer populært og det presser priser opp men jeg har hvertfall fått øynene åpne  for en 7-serie på grunn av pris. Som du sier, de går litt under radaren :) 
Din 7-serie er også veldig godt utstyrt så jeg synes faktiske at du har fått røverkjøp med 475k. Gratulerer igjen med din kjipe «innstegsmodellen».😎

 

13 hours ago, Saltkjelen said:

7-serie er og har alltid vært latterlig mye luksus BMW for pengene - spesielt når man ender opp med at de koster "3-serie penger". Det gjelder å få tak i en G1x 7-serie med seks, åtte eller tolv sylindre under panseret, så har man den ultimate BMWen frem til BMW finner veien tilbake på rett kjøl. :) 

Ja og for ikke så verst pris. Jeg kunne tenkt meg å kjøpe en sånn etterhvert om prisene holder seg på dette nivået.  Men først bolig med garasje om 2-3 år før jeg binder / låner opptil halv million. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Snagg30 skrev:

@mr.pingu @Saltkjelen jeg betalte 475k for min 730d og med den utstyrs listen den har må jeg si det er latterlig mye bil for pengene. Føler 7-serien går under radaren for mange, gjelder og de som er her inne, jeg mener mange går glipp av å eie en helt latterlig luksuriøs BMW som på mange måter gir like stor kjøreglede som E46 M3’n min med innsuget, men på en annen måte selvsagt. Og med største understell pakke er den mer en god nok til litt triviell kjøring - jeg gleder meg som en unge til mandag for da skal jeg en litt lengre tur, og uka etter der har jeg avtaler i Oslo samt henting av bil flere steder i landet og jeg teller timer til at den uka kommer. 

 

Se hva man får da, hva topper dette for under 500k? IMG_2669.thumb.jpeg.39bef57ad894ec69bfeae93e88bcc6a0.jpegIMG_2720.thumb.jpeg.9edc8a0383beeca59342d306b43246b0.jpegIMG_2751.thumb.jpeg.6303296dbba93174efcb7dbc681afedd.jpeg

Får lyst på en 5000km biltur rundt i Europa når man ser de bildene der 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde f01 730d (innstegsmodell 🙄🤪) i 2,5 år. Kompis kjøpte like etter en f10 530xd LCI og denne føltes MYE mer gubbete ut å kjøre enn min 730d.. Vel, jeg hadde 20mm Eibach fjærer, men ellers var bilen original med Adaptive drive, men uten IAS.

Alle som fikk prøve begge bilene var enige, 7-ern føltes lettere og var morsommere å kjøre på svingete vei. Minuset var trange parkeringshus fra 60-70-80-tallet. Der var 7-ern uten IAS håpløs!

5-ern med X-drive var faktisk litt tyngre enn 7-ern da vi sammenlignet på vekta. Snakker nå selvsagt om F-serien, det kan være at forskjellene har blitt større mellom 5 og 7-serie på G-serien.

Har nå 640d GC og føler dette ble helt perfekt for meg (den perfekte kombinasjon mellom 5 og 7-serie), selv om jeg ofte kjenner meg lysten på 7-er igjen, gjerne en G11 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...