Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser den er førstegangs registrert i Desember 1995, nekter å tro at dette er en så gammel overligger. Bilen er importert til Norge i fjor, denne bilen må det være jukset med identiteten på en eller annen gang i løpet av de 35 årene.

Skrevet

@Fredrik 90 - den ble importert til Sverige og førstegangsreg i Sverige i 1995, så den har nok vært i trafikk i annet land før den tid. Vil tro at det opprinnelige vognkortet ikke var med slik at biltilsynet kunne bruke den opprinnelige datoen. Men litt rart likevel.

Skrevet
50 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ser den er førstegangs registrert i Desember 1995, nekter å tro at dette er en så gammel overligger. Bilen er importert til Norge i fjor, denne bilen må det være jukset med identiteten på en eller annen gang i løpet av de 35 årene.

Hvorfor kan det ikke være en overligger. I følge papirene så er sjuern min en 1986 modell, registrert første gang i januar 86 men ifølge win er den produsert i November 1983. Jeg tok kontakt med biltilsynet for mange år siden om dette og svaret da var at den var importert i 1986 men siden den aldri hadde vært registrert i landet den ble importert fra så ble den regnet som en 86 modell. 

Skrevet
15 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Hvis man legger det en storservice koster på ei slik Folkevogn i eksos så kan en hver produsent låte ganske bra 👍

Ingen annen produsent som leverer en bil som kan brukes fullt ut som Trackdaybil, og likevel ha "nybil"garanti for 18k i året. Er heller "ingen" annen produsent som klarer levere den kjørefølelsen som man får i en GT bil.. 

Om drømmen derimot er og kjøre rett frem på autobahn og e6/e18 så forstår jeg at det finnes bedre alternativer 😊

Skrevet
3 timer siden, Rune-K skrev:

Hvorfor kan det ikke være en overligger. I følge papirene så er sjuern min en 1986 modell, registrert første gang i januar 86 men ifølge win er den produsert i November 1983. Jeg tok kontakt med biltilsynet for mange år siden om dette og svaret da var at den var importert i 1986 men siden den aldri hadde vært registrert i landet den ble importert fra så ble den regnet som en 86 modell. 

Jeg tenkte at det ville være veldig uvanlig at en bil står på lager i 5 år. Men med nærmere ettertanke så vet jeg at før i tiden så var det ikke så vanlig at svenske vognkort hadde førstegangs regdato i vognkortet. Mest sannsynlig er det dette som har skjedd her. Men feil på Finn.no blir det jo uansett. 

3 timer siden, Skulebollen skrev:

Ingen annen produsent som leverer en bil som kan brukes fullt ut som Trackdaybil, og likevel ha "nybil"garanti for 18k i året. Er heller "ingen" annen produsent som klarer levere den kjørefølelsen som man får i en GT bil.. 

Om drømmen derimot er og kjøre rett frem på autobahn og e6/e18 så forstår jeg at det finnes bedre alternativer 😊

Har ikke sagt at noe er bedre eller dårligere, har bare sagt at jeg ville valgt annerledes i dette tilfellet. Det må være lov 😀

Og du må jo være enig i at BMW M tilbyr ganske mye for pengene som ett rimeligere alternativ til Porsche. Alpina blir noe litt annet med ett litt annet fokus, jeg er mer der føler jeg.

Skrevet

Det må vere lov. Jeg svarte mer på at alle produsenter kan lage godlyd for kosten av en p service.. Det er ikke kun godlyd 911 får til 😊 

Når man ser prisen på en m3/4 typ f80 comp med lav km. Så er det ikke mange 100k opp til 991.2 gts feks. Som er en langt mer kapabel bil til det aller meste. Driftskostnader er uten tvil høyere. Men m3 og spesielt ikke m2 er ikke fryktelig mye bil for pengene lengre imo. 

Kostet trossalt det samme for 4-5 år siden, men da var jo bilene nye

Kanskje g8x.. Disse har jeg mindre kjennskap til. 

Skrevet

Interessant @Rune-K og @Orjan Fordi min e39 står i vegvesenet som en 2000-modell, men på mdecoder er det 23.9.98. Vet dere hvilken dato som vil gjelde som veteran? Har alltid fundert over dette siden jeg kjøpte bilen, mener min bror fant ut at bilen min hadde blitt levert tilbake i Tyskland i 1998 på grunn av girkassen.

@ehaugsnesBilen til @karolinef :) 

Skrevet (endret)

@Ingen

Gjelder fra og med 1. januar det året kjøretøyet først ble registrert i Norge, eller produksjonsdato hvis den er importert.

Endret av LP760
Skrevet
3 timer siden, Ingen skrev:

Interessant @Rune-K og @Orjan Fordi min e39 står i vegvesenet som en 2000-modell, men på mdecoder er det 23.9.98. Vet dere hvilken dato som vil gjelde som veteran? Har alltid fundert over dette siden jeg kjøpte bilen, mener min bror fant ut at bilen min hadde blitt levert tilbake i Tyskland i 1998 på grunn av girkassen.

@ehaugsnesBilen til @karolinef :) 

Min ble regnet som veteran fra 2016. Det hjalp ikke at jeg kunne bevise at den var produsert i 1983 så lenge det sto 1986 som første gangs registrering. På PKK så er det også utslippskravene fra 1986 som gjelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...