Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

propos finn.no-tråd. Den velkjente Imola røde E60 M5´en er lagt ut for salg med en noe over snittet dyr pris. Personlig synes jeg den er alt for dyr mht. årsmodell og kilometerstand, men det er vel gjerne fargen man prøver å få betalt for her..

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=67084519&searchclickthrough=true

Er det altså en myte at de V10ene ikke går så langt? Har fanget opp et eller annet sted at de ikke går så langt (blir jo nærmest dumpet på markedet når de nærmer seg 100.000, etter min oppfatning?)

Må være solide vedlikeholdskostnader på slik bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Tyskland har jeg sett flere opp mot 300.000km, men vedlikehold- og driftskostnadene på E6x M5 er dessverre alt for høye. En clutch til 50.000kr er ikke rent sjeldent på disse bilene, og det meste blir en del dyrere enn en tilsvarende vanlig E6x. Det som imidlertid dreper gleden med denne bilen er at den bruker 1,2 liter per mil ved ekstrem eggpedal-kjøring på motorvei. Ellers ligger gjennomsnittlig forbruk tett i underkant av 2,0 liter per mil. Å bikke opp mot 3,0 liter per mil er ingen problem om man synes V10-lyden er hysterisk - noe som ikke er usannsynlig med en slik bil til disposisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den mangler en del synes jeg er en sterk overdrivelse. Snarere tvert imot, mangler den faktisk kun få utstyrskoder for å ha full pakke.

iDrive bak er ikke tilgjengelig på F10/F11. Adaptive drive er ikke tilgjengelig på 525d. Bilen har gjennomlastingssystem, men mangler skipose. "Lys i utvendige dørhåndtak er en del av 4UR Ambientlys.

Det er mulig man har forskjellige meninger om hva iDrive er, men i mine øyne er iDrive det fysiske betjeningshjulet. Og det er det som kjent ingen andre modeller enn 7-serien som har. Derimot får man en fjernkontroll som etterligner et iDrive-hjul. Jeg ser nå at Fredrik muligens mente bakseteunderholdning?

Jeg overdrev nok litt men det er mye utstyr på den bilen jeg gjerne ville byttet i xDrive og litt mer motor. Er nok ikke umulig at markedet også tenker slik. Ellers så er jeg fullstendig klar over at Adaptiv drive kun er tilgjengelig ifra 530d og opp, derfor en vesentlig mangel på denne bilen i mine øyne. Ellers så var det selvsagt baksete underholdning jeg tenkte på, Idrive er kanskje ikke riktig å bruke her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X-drive er det siste eg ville bestilt på en slik bil, må da vere helt unødvendig (alt etter hva man bruker den til selvsagt), også føler eg bakhjulstrekk er essensielt når eg kjøper BMW.

Jeg kan være enig med deg der, men kun på litt grovere motoriserte biler. En bil som dette blir aldri noe rent entusiast kjøretøy, da synes jeg xDrive er greit for å bedre bilens egenskaper og gjensalgsmuligheter. BMW er i dag det merket som selger mest biler i Norge med firehjulstrekk. Er ikke til å stikke under en stol at de av oss som sitter med nyere og "vanlige" BMWer i dag uten dette, vil slite litt når bilen skal selges en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trakk på alle 4 har jo blitt en motesak. "Ingen" som hadde det for 10 år siden i en vanlig sedan.

Folk kom jo frem til hytta i gamle dager også uten...

Drit for oss som IKKE vil ha det når det nå flommer over. Ser jo at jeg nesten må bestille meg ny bil om jeg skal få tak i det jeg ønsker. (bensin, manuell, sedan, bakhjulstrekk, ikke 3-syl. og ikke minst lakkfarge)

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva som får folk til å tro at de MÅ ha AWD, når de ikke trengte det før (da hadde alle kjørt Subaru :P)

Var også underholdende når P85D og disse D-versjonene kom. Sjekket litt annonser for 60, 85, P85 og de fleste hadde tekst som: "Selges pga må ha bil med 4x4"....Nei, det må du ikke! Da hadde du ikke kjøpt forrige Teslaen. Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verre med de som har så sterke meninger om at FWD er så mye tryggere på glatta.. Motsatt for min del.

Liker bedre å få ræva ut sidelengs og forsatt svinge enn å berre forsette rett fram. Det er berre 1 ting som er bedre det er vekta kommer på framhjula. Men det løses jo enkelt med noen sandsekker.

Trynetrekkere har eg hatt nok av. Huff skrekk og gru. 4x4 på cx-5 en der i mot er meget oppbegåendes.

Men sant det som er sagt tidligere. Det er faktisk fleire enn du trur så tenker 4x4 stopper fortere. Da spesielt damer, men No har jo dei en tendens til å være litt meir ærlig enn menn [emoji23]

Er så utrulig mykje rart eg hører over disk på bilxtra.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte rett og slett xDrive fordi jeg rett og slett ikke gidder å bruke tid på å sitte fast.

Jeg er purist når det gjelder helgebil (lavest mulig vekt, turtallsmotor og bakhjulstrekk), men med bil man skal bruke hver dag hele året i Norge er det kjekt med praktiske løsninger. Ikke har jeg behov for å ligge sidelengs med en så dyr bil heller.

Også kunne jeg "klart meg" med E36 316i også, liksom, hvis man skal bruke det kortet.

Uansett, alle har forskjellige prioteringer og behov. Ikke minst ulike syn på hva som er riktig og feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda ser den, men hvor ofte satt du fast tidligere før du kjøpte deg xdrive?

Jeg er en person som aldri (helt ærlig altså) ligger sideslengs. Jeg har aldri verken tatt en burnout eller en god sladd med Z4en f.eks. Tenker stakkars bil med sånt :P

Men jeg teller på knappene på å bytte ut MINIen og gå tilbake til BMW deriblant pga. for å få meg en bakhjulstrekker igjen. Kjøremåten er jo helt annerledes. 

xdrive har jeg aldri kjørt så det vet jeg ikke hvordan er. Jeg klarer bare ikke se vitsen. Jeg tenker kun på at det er ekstra drivverk og da høyere driftskostnader og slitasje. Og mer som kan gå galt.

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Opprett ny...