Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Chrono skrev:

Meget gunstig priset G31 M550d, dog høy kmstand. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=179315910

Relativt greit utstyrt også. Litt synd at den (etter min mening) har et kjedelig, svart dakota-interiør.

Veldig godt kjøp om man kjører en 10-12k km i året, da kan man ha den 6-7 år før den bikker 200k km og forsikringsdekninger og slikt utgår. F11 M550d med over 200k går jo for over 400k kr fortsatt, så ikke altfor gale verditap da om man vil ha en slik bil. Problemet er imidlertid om en kjører mye og bikker 200k km innen et par-tre år, tipper denne type modeller får en ganske kraftig knekk i prisen når 200k km passeres. I tillegg er det jo tradisjonelt sett mellom 120k km og 150k km ting og tang oppstår. Nå er det enda garanti på denne (som er stort pluss) men også slitedeler begynner å ryke i det intervallet. 

Utrolig hvor mye tøffere G31 er med M550d-detaljene egentlig, gjør det lille ekstra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Walkabout skrev:

Veldig godt kjøp om man kjører en 10-12k km i året, da kan man ha den 6-7 år før den bikker 200k km og forsikringsdekninger og slikt utgår. F11 M550d med over 200k går jo for over 400k kr fortsatt, så ikke altfor gale verditap da om man vil ha en slik bil. Problemet er imidlertid om en kjører mye og bikker 200k km innen et par-tre år, tipper denne type modeller får en ganske kraftig knekk i prisen når 200k km passeres. I tillegg er det jo tradisjonelt sett mellom 120k km og 150k km ting og tang oppstår. Nå er det enda garanti på denne (som er stort pluss) men også slitedeler begynner å ryke i det intervallet. 

Utrolig hvor mye tøffere G31 er med M550d-detaljene egentlig, gjør det lille ekstra :) 

Ser ut til å være en importbil dette, så da må man nok lene seg på en god forsikring :)

Kmstand kan nok skremme litt, men en slik bil som mest sannsynlig har gått mye langkjøring på Autobahn vil jeg tro er et sikrere kort enn tilsvarende bil i Norge som kjøres tur / retur butikken :) (hvis man ikke tar med manglende norsk garanti i "regnestykket", selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/12/2020 at 7:35 PM, E.C. said:

Lol, 200k for en 2013 316d med over 200k km på telleren som det i tillegg må byttes turbo på. Den er vel så dyr fordi den "selges med ett tungt hjerte ... drar som en flue ... er software oppdatert ... inneholder 184 hk og føles ut som å kjøre en 325."

Lurt sted å ha skiltet med turbo motor som er trimmet med sikkert original intercooler 👍

2032443512_Screenshot(7).png.f4eada49153a4b17006627ebfb534de1.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FakeMechanic skrev:

2032443512_Screenshot(7).png.f4eada49153a4b17006627ebfb534de1.png

Hvis jeg kan få si det uten å virke altfor opphengt i detaljer så syns jeg at den trenden om å plassere skiltet alle andre steder enn hvor det skal plasseres er den dummeste biltrenden som har vært den siste tiden. Til og med på finn så ser jeg ofte biler på røde skilter hvor eieren har det vanskelig for å klistre det i de allerede eksisterende skiltrammene som er montert.

 

Helt greit når det kommer fra fabrikk så klart, Alfa Romeo :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/14/2020 at 8:31 PM, Patta said:

Hvis jeg kan få si det uten å virke altfor opphengt i detaljer så syns jeg at den trenden om å plassere skiltet alle andre steder enn hvor det skal plasseres er den dummeste biltrenden som har vært den siste tiden. Til og med på finn så ser jeg ofte biler på røde skilter hvor eieren har det vanskelig for å klistre det i de allerede eksisterende skiltrammene som er montert.

 

I perioden 1998-2002 var Mazda MX-5 NA hot shit her til lands og ble bruktimportert i stor grad pga avgifter, men en del av de som importerte disse syntes ikke det tok seg ut med skiltet rett på fronfangeren slik som på vedlagt bilde. Så en del luringer begynte å lage egne braketter og plasserte skiltet 20cm lengre ned, rett i luftinntaket i frontfangeren....Problemet var bare at motoren fikk merkbart dårligere kjøling når skiltet blokkerte såpass mye foran radiatoren, så det var en del som opplevde unormal varmgang på disse bilene utelukkende pga ettermonteringen av skiltet.  

 

mazda_mx5_1-5580438d37c2d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...