Gå til innhold

Min biltråd - E46 M3 SMG og I3


 Share

Anbefalte innlegg

Takk skal dere ha 🤩

Nei alt er bare riktig med denne bilen. 
 

Men mulig den skulle hatt AC Schnitzer senk. Har jo vært diskutert flere ganger her inne, I4 er litt høy, det er litt mye luft i hjulbuene. Får ta bilen skikkelig i bruk og ta det derifra. Bilen skal jo kunne brukes på dårlige veier også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever du noen problematikk knyttet til dagens høyde da? Et alternativ er å gå opp et hakk i profil og/eller gå opp til 21" på sommer med 20"-profil, så gir det i hvert fall visuelt samme uttrykk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med meget sprek i4! Jeg var spent på farge kombinasjonen du valgte, jeg var nok skeptisk men er ikke lenger skeptisk. Dette var både unikt og pent :D Like dristig som en Ferrari med brunt interiør, ikke alle biler som klarer å dra i land noe slikt men her funket det. Du møter garantert ikke en lik i4 på lang tid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Opplever du noen problematikk knyttet til dagens høyde da? Et alternativ er å gå opp et hakk i profil og/eller gå opp til 21" på sommer med 20"-profil, så gir det i hvert fall visuelt samme uttrykk. :) 

Nei egentlig ikke. Men det vil vise seg når vi skal på hytta for eksempel, samt generelt om vinteren. Da med 858M 18" 245/45 foran og 255/45 bak.

Det med økt profil på dekkene var et godt forslag, det har jeg ikke tenkt på. Vurderes.

45 minutter siden, Snagg30 skrev:

Gratulerer med meget sprek i4! Jeg var spent på farge kombinasjonen du valgte, jeg var nok skeptisk men er ikke lenger skeptisk. Dette var både unikt og pent :D Like dristig som en Ferrari med brunt interiør, ikke alle biler som klarer å dra i land noe slikt men her funket det. Du møter garantert ikke en lik i4 på lang tid :) 

Takk for det! Ja du var vel blant dem som mente det måtte bli sort eller ivory white til denne fargen, hvis jeg husker riktig? :) Er ikke uenig for så vidt, men sort eller hvitt interiør var aldri et alternativ for oss. Valget av tartufo interiøret var bestemt allerede før fargen ble bestemt. Opprinnelig var jeg låst på Tanzanite Blue, som jo også hadde stått perfekt til Tartufo. Men endte altså opp med Aventurin, noe jeg ikke angrer på i det hele tatt :)

Blir veldig overrasket om jeg møter en tilsvarende I4 ja :D Går faktisk ikke så mange I4 generelt her oppe, ikke en vanlig bil i trafikken enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Andreas_R Nå har jeg riktignok bare beregnet på 20" og 868M, men med økning av profil på disse vil jeg kunne hente inn 11-14mm i økt bakkeklaring. Med H&R senk som da gir 20-25mm senk, blir bakkeklaringen marginalt redusert. Tenker det blir å prøve noe slikt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Ja jeg må jo si det @mslello 😊 Du også? Er nå innom å kjikker litt i tråden din, du steller godt med bilene ser jeg 😎

Jeg har hatt en veldig intensiv periode med jobb det siste halve året, så det er jo stort sett fruen som har rattet rundt i nybilen. Ca 6500km har den gått nå.

Både hun og jeg har faktisk fått oppmerksomhet omkring bilen, folk applauderer fargen og felgene, «for en flott bil, herlig farge» osv 😅 Uvant!

Har ikke hatt så mye å interessant å poste her, det går nå i bruk og litt vasking 😊

Vi har hatt et par langturer med I4, har kun ladet på tesla sine ladere. De er i en egen klasse både når det gjelder pris, hastighet og tilgjengelighet. Lader er også kommet opp på hytta, så nå kjører vi dit også uten hurtiglading på hjemturen.

M3 fikk jeg kjørt veldig lite med i år også. Jeg skjemmes, men sånn er det når man er mye borte. Kan liksom ikke bare stikke av med bilen så snart man kommer hjem heller, er jo en million andre ting som må gjøres 😅

Slenger med noen bilder da! (Dette er faktisk det eneste jeg hadde 😂)

 

71759592661__749A977C-95FE-46D1-A244-097C04CD37CD.jpeg

IMG_1191.jpeg

IMG_1015.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder da :)
Ja, det er veldig mange komplimenter på fargen :) Jeg ruller fremdeles rundt på std. oppsettet jeg med 19 og 18". Har ikke klart å bestemme meg helt. Men det meste har blitt dyrt, så jeg heller mer og mer mot ditt oppsett kjenner jeg. Aventurin rød og Nightgold ser veldig bra ut og prismessig så er det ikke ille heller, sammenlignet med alternativer..

Min blir 2 år nå i desember og første service er booket. Kjørte veldig mye i fjor, men litt mindre i år. Så bli vel nesten 39000 km på service tenker jeg. Ikke vært noe tull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er meget fornøyd med at det ble NightGold. Egentlig litt hell i uhellet, bilen ble bestilt med 868M men vi så jo fort at det ble vanskelig. NightGold felgene er sweetspoten for I4 synes jeg, da de sørger for bra stuk uten at rekkevidden lider nevneverdig.

Jeg kjører 18 på vinter jeg også, bestilte bilen med 858M som jeg la vinterdekk på. 858M settet er mixed, altså litt bredere bak. Ble fornøyd med det! Ganske beefy oppsett med mye gummi, som er perfekt for nordnorske forhold. Men det er de tyngste 18 toms felgene jeg har vært borti! NightGold felgene er mye lettere selv om de er 2 tommer større. 
 

40000km allerede ja, ikke dårlig! God bil 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Mørkt, kaldt og lite som skjer med bilene på denne tiden av året. I4 nærmer seg 10000km. Den har fått Drop-off lakkforsegling, slo til da jeg fikk en bra pris og de kunne ta den rett etter nyttår. Drop-off er vel ikke noe show behandling kanskje, men den gjør nå det den skal tror jeg, beskytter lakken. Samt det er jo greit å få oppfriskning 1 gang i året for en rimelig sum. Ble blank og fin bil hvertfall, jeg må si meg fornøyd.

IMG_1757.thumb.jpeg.2575b116a5ac72d06eb7d97acc359886.jpeg

Vi har også montert takboks på bilen, det ble vel så bra det kunne bli. Men jeg er ikke så entusiastisk ift takbokser, så har faktisk ingen bilder av bilen med takboksen montert 😂 Thule takstativ med en Packline glassfiberboks. Fornøyd med oppsettet, det støyer minimalt i forhold til oppsettet med Yakima stativet og thule skiholdere jeg prøvde først. Dette ble solgt kjapt.

Night gold felgene fikk seg også en runde med coating. Ikke de enkleste felgene å legge coating på 😅 Men resultatet ble bra! Digger disse felgene!

IMG_1727.thumb.jpeg.4c4bdd6d777573e7d38b0dd0e09b594f.jpeg

IMG_1726.thumb.jpeg.c756f06fdb3920853005cc5f587993b9.jpeg

M3 står nå i garasjen å koser seg. Har kjøpt inn deler til rådelager skifte nå, satser på å få det gjort ila april. Gikk for oppgraderte lager fra BE bearings med tilhørende Arp bolter. 

IMG_1725.thumb.jpeg.a5ce188d1322dfbd157b564a66b3e0ef.jpeg

IMG_1870.thumb.jpeg.22d013e2dfcd2af038bda42d71f21117.jpeg

Bytter motorfester samtidig.
Vurderer også å prøve å få tak i en gul 712 tannstang, vi får se om det dukker opp noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...