magneten Skrevet Mai 29, 2016 Share Skrevet Mai 29, 2016 (endret) Innhold:Import-reisebrev, dag 1 Import-reisebrev, dag 2 Fjernet solfilm Litt bilder Girkule, pedaler, senterkopper, baklukesylindre og panserbuffere Godkjenning og skilt Reisebrev fra flytur til Portugal? Fjernet CD-veksler, koblet Aux.-inngang Litt bilder LED-skilt- og interiørlys Mobilholder, Intravee II, Alpine KCA-420i, hemmelig knapp, flapp Ferjetur Alternativ tentakkel til mobilholder Fascia/Off Dekkstativ Høyttrykkspyler Original fanger RPI Scoop M-front-innmat, sideskjørt-innmat Lysbryteralternativer M-front, aero-sideskjørt og karbonfiberleppe Detailing hos Pettersen Autospa Vindusviskere GruppeM luftinntak Oljeskift hos Modifigarasjen BMW-parkering Bremseducts Festet skilt med magneter Lydklipp Caropractor 1 Nye sko Jekk Vask Nye sko 2 Tynge sko Praktisk Garasjemiljø LED-lys i mørket Skosammenligning Vaskemidler Wings & Wheels-biltreff Sola MonacoBlau vs Hellrot Fin blankett Plastidip (og Lexus LFA) Plastidip-maskering Plastidip-resultat Bremseducts del 2 Plastidip-klarlakkPlastidip-fjerningBremse-oppgraderingPlastidip-sammenligningBremser i sola Biltur!Pakking og LarvikHirtshals og BerlinBerling og PrahaPrahaPraha og MunchenMunchen (BMW Welt, BMW-Museum), Østerrike, CortinaCortina, Dolomittene, Passo Felzarego, Passo Giau, VeneziaVeneziaVenezia, Maranello (Ferrari-Museum), Pisa, RiomaggioreRiomaggiore (Cinque Terre)Riomaggiore (Cinque Terre) forts., GenovaGenova, Monaco, CannesCannesCannes, Route NapoleonNürburgringNürburgring, HamburgHamburg, Hirtshals, Karmøy Biltur over!Bilder fra Nürburgring-kjøringBilder på kaien Tur på treningFluid Film (Sauefett), nye kalipperfjærer og bremseklosse-sensorerMontering av spoilerAMMOSpoiler utendørsBilder med tele-linseAMMO-vask Pakke Nytt ratt Ratt-tykkelse Leppe-montering Bilder med leppe Karbonfiber sideskjørt Diffuser i karbonfiber Glamourbilder med karbonbitene Før og etter karbonfiber Offentlig dusj Tilbake til originale sideskjørt Plastidip av nyrer Klarlakking av plastidip-nyrer Nyre-sammenligning Lakk-reperasjon hos MPS Micropaint Karbonnyrer Demontering av leppe Bilder i snøstorm Bilder i solen Levering hos Pettersen Autospa Henting hos Pettersen Autospa Oppsummering av året som har gått Bilder av eksosen Flere bilder av bilen Klar for treff Bilder fra Cars and Coffee Stavanger Superservice hos Bavaria Garasjebilder Nürburgring-klistremerke Nürburgring-klistremerke-nærbilde Nytt bilde fra Nürburgring, pluss motorvask Bilder fra kaien Bakskilt festet med magneter Lavtrykkspyler Hjulhusvask Påsketreff i Haugesund Gamle minner fra Nürburgring Sketch av bilen Utsikt til bilen Modellbilmodifisering Bilder fra Nürburgring-kjøring Flere bilder fra Nürburgring-kjøring Biltur 2! Haugesund, Stavanger Hirtshals, Flensburg, Nürburgring Nürburgring! Nürburgring, Bremen Bremen, Hirtshals, Stavanger Biltur 2 over! Garasjevegg Pynt på garasjevegg Bilder fra GS-treff Sirevåg Bilde av bilde Sidespeil i karbonfiber Karbonfiber-interiør Kunst i garasjen Ny skinnpung på gir og håndbrekk Skinnpung-sammenligning Opprinnelig innlegg: Jeg har alltid siklet etter en Z4 Coupé. Til og med når jeg hadde Z4 Roadsteren i et par år. Det var alltid Coupé som var drømmen. Etter jeg solgte Z4 Roadsteren var jeg ikke helt sikker på hva jeg skulle ha fordetom. Vinteren gikk forbi med mye nøling og lite bilkjøp. Men et par dager etter at jeg bestemte meg for at min neste bil skulle være mørkeblå, med lysebrunt/karamell interiør, så dukket denne opp i Tyskland. Det ble mildt sagt love at first sight. 2006 BMW Z4 Coupe 3.0si Farge: MoncaoBlau Metallic Interiør: Saddlebrown skinnseter/dørtrekk og deksler i børstet aluminium Originalutstyr verdt å nevne: Ingen modellkjennetegn fra fabrikk PDC Regnsensor Xenonlys Varme i setene Automatisk klima Cruise control Navigation professional Bluetooth for mobiltelefon CD-veksler HiFi-system M-sportsunderstell M-sportsseter M-sportsratt i skinn m/ multifunksjon Driving dynamics control Chrome line interiør Forrige eiers modifiseringer: Skal visstnok hatt en ECU-tuning/Chip? Stabstag under panseret fra E46 M3/CSL Stüber eksospotte (Perfekt lyd og utseende) H&R 35 mm senkfjærer (Godkjent i vognkort) BMW Style 230-felger (Laget av BBS) (19x8 ET37 225/35 foran, 19x9 ET39 255/35 bak) Verdens mørkeste solfilm på bakrutene Her er godbilen som møtte meg i Tyskland 24. mars 2016. Etter Pettersen Autospa, sommeren 2016: Sommer 2016. Med diffuser og spoiler 2017. Sorte nyrer og leppe 2017: Karbonnyrer uten leppe 2017: Karbonspeil 2017: Karboninteriør 2017: Endret September 7, 2017 av magneten speedtouch_, Marius2002, bimmerR og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magneten Skrevet Mai 30, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2016 (endret) Det var ikke bare-bare å kjøpe denne bilen. Jeg sendte mail til selgeren, men hørte ingenting. Jeg ringte selgeren, etter en hyggelig prat om bilen avtalte vi tid og sted ved evt. kjøp. Vi ble enige om å snakkes på mail. Jeg sendte ny mail, hørte ingenting. Jeg sendte da en SMS, han svarte at han skulle sjekke mailen. Jeg prøvde å ringe neste dag, og fant ut han hadde blokkert nummeret mitt. Vi vil jo ha det vi ikke kan få? Så jeg endte opp med å kjøpe bilen gjennom et importfirma i Tyskland. De fikk temmet selgeren, og jeg fikk til og med prutet på prisen. 24. mars fløy jeg og @awt til Frankfurt for å hente min nye Coupé Grytidlig fly til Oslo. Reisen dokumenteres av @awt Grundig dokumentering Vinter og salt på veiene. Sushifabrikk på Gardermoen. Tidlig fly til Frankfurt. Store fly overalt i Frankfurt. Uzbekistan. Ingen hvile å finne på en så stor Flyplass. Etter en ufrivillig omvisning på flyplassen, og to passkontroller ble vi plukket opp av en svær Mercedes maxi-taxi. Her kunne vi sprelle med bena. Vi ankommer Heidelberg. Minnet veldig mye om Drammen, @awt? Flott slott i Heidelberg! Men en enda flottere bil! Ren og pen i solskinnet. Snapchatter. Gromt! Jeg fikk som nevnt god hjelp av importfirmaet. De ordnet transport fra flyplassen. Og når vi kom til bilen fikk jeg en perm med eksportpapirer til tollen både for Norge og Danmark (ferjen), tysk vognkort og TÜV-papir på senkesettet. Bilen stod også klar med eksportskilter. Alt jeg trengte for å rulle hjem til Norge. Det eneste som gjenstod var en siste inspeksjon. Bestått! Mer enn fornøyd! Bilen ble levert tørst. Mustang Sally. Hvor skal vi? Dårlig skiltet i Tyskland. Ganske vanskelig å finne frem. Noen som vet hvor denne her banen er hen? Kan det være her? Her kanskje Deilig! På plass vettu! Uheldigvis utenfor gjerdet, da. Touristfahren åpnet neste dag, på selveste Carfreitag (Langfredag?) Verdens største bildag i Tyskland i følge radiokanalene. Aldri hørt så mye mas om biltreff. Det var meldt enormt regnvær på fredagen, så vi bestemte oss å kjøre raskest(!) mulig hjem til madammene våres. Bare spøkelser på banen. Campingbilene er på plass. Bare spøkelser på banen i denne retningen også. Å, fytti rakkern! Det freste omsider en liten Jaguar på banen. Og vi fikk besøk av en Opel. Skulle ikke vurdert en slik @awt? Obligatorisk å kjøre innom her. Cayman prøver å komme forbi. Som dere ser er det jeg som leder! Porsche 911 prøver seg. Jeg leder suverent. Finn én feil? Ganske gøy å bare være i Nürburg. Mye tøft som kjører rundtom og freser. Viktig å oppdatere Facebook. Hvit? Eller sort? Nok et obligatorisk bilde. Herlig! Så pen Test av blinklys. Leker gul Porsche jeg også. Går så fort vettu! Måtte nesten bremse Her ser vi litt av banen på venstre side. Snakkes til sommeren, mr. Nürburgring! Det blir gøy På plass utenfor Aston Martin-butikken. Legg merke til den mye penere bilen i gjenskinnet. Kjempegøy å knipse bilder gjennom vinduet. Men plutselig stod det en hyggelig dame utenfor som inviterte oss inn! Her ser vi en DB11 fra James Bond-filmen. Pene linjer utenfor. Oppe i andre etasje fant vi produksjonsmodellen av DB11. Litt tøff da Fikk hilse på storebror! Monsteret. @awt sin gamlebil i et parallelt univers? Helt umulig å se hvilken bil dette er. Ganske tørst denne og Da ble det omsider kveld i Tyskland. Vi søkte ly i en by som begynte på S. Bilen var en drøm å kjøre på autobahn. Særdeles komfortabel og kontrollert. Bilen koste seg der. Og skikkelig gøy å kjenne at det skjer noe i hvert eneste gir Vi prøvde å finne litt næring på en bensinstasjondings, men det var umulig. De hadde bare kjeks og brus. Endret Mai 30, 2016 av magneten awt, Alfaduden, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mai 30, 2016 Share Skrevet Mai 30, 2016 Gratulerer med nydelig drømmebil! magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 30, 2016 Share Skrevet Mai 30, 2016 Nok en gang, gratulerer med grombørse Du får pøse på med bilder, spesielt fra dagens tilstand magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Mai 30, 2016 Share Skrevet Mai 30, 2016 Gratulerer med en flott Z4! Så ut som et meget pent eksemplar magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Mai 30, 2016 Share Skrevet Mai 30, 2016 Gratulerer med nydelig bil! Btw - det er Style 230 felger (originale felger produsert av BBS) du har. passet perfekt til bilen i mine øyne! Gleder meg til å følge med her, Z4 coupe begynner å dra seg oppover på "vil-ha-en-gang"-lista mi. magneten, Peak og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magneten Skrevet Mai 30, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2016 4 timer siden, Gabz skrev: Gratulerer med nydelig drømmebil! Takk Det føles fantastic å være så fornøyd! 4 timer siden, StigJ skrev: Nok en gang, gratulerer med grombørse Du får pøse på med bilder, spesielt fra dagens tilstand Thank you! Har store planer om det 3 timer siden, Gorg skrev: Gratulerer med en flott Z4! Så ut som et meget pent eksemplar Takk! Den er det 3 timer siden, papertiger skrev: Gratulerer med nydelig bil! Btw - det er Style 230 felger (originale felger produsert av BBS) du har. passet perfekt til bilen i mine øyne! Gleder meg til å følge med her, Z4 coupe begynner å dra seg oppover på "vil-ha-en-gang"-lista mi. Dobbeltakk! De lignet litt mer, ja Nå er det fikset. Z4 Coupé nådde helt til topps på lista mi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alfaduden Skrevet Mai 30, 2016 Share Skrevet Mai 30, 2016 Gratulerer med kul bil!! Så noen bilder av denne inne på dcn forumet For å spore litt av; I Heidlberg og området rundt, da særlig Pfalz Nordover langs Rhinen kommer du til et lite sted som heter Nierstein. Der er noe av det bedre du kan finne av vinmakere i Tyskland samlet.. Kjører du enda litt nordover til et sted som heter Oestrich-Winkel finner du en av vinmakerene som er kåret til Tysklands beste; Peter Jakob Kühn. Jeg var der og et par andre av de stedene dere var innom (Ringen blandt annet) i April. hehe -Ja jeg er litt over snittet glad i vin og kjører derfor lett ned for å kjøpe noe jeg ikke har mulighet til å få kjøpt på polet magneten og andreaskarm reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mai 30, 2016 Share Skrevet Mai 30, 2016 Kult med Z4 coupe. Kan det stemme at jeg så denne i Kopervik for en uke eller to siden? magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magneten Skrevet Mai 30, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2016 2 timer siden, Alfaduden skrev: Gratulerer med kul bil!! Så noen bilder av denne inne på dcn forumet For å spore litt av; I Heidlberg og området rundt, da særlig Pfalz Nordover langs Rhinen kommer du til et lite sted som heter Nierstein. Der er noe av det bedre du kan finne av vinmakere i Tyskland samlet.. Kjører du enda litt nordover til et sted som heter Oestrich-Winkel finner du en av vinmakerene som er kåret til Tysklands beste; Peter Jakob Kühn. Jeg var der og et par andre av de stedene dere var innom (Ringen blandt annet) i April. hehe -Ja jeg er litt over snittet glad i vin og kjører derfor lett ned for å kjøpe noe jeg ikke har mulighet til å få kjøpt på polet Thanks! Tysk vingård skal tas opp til vurdering under sommer-roadtripen Skal hvertfall spise opp Nürburgring, St. Tropez, Monaco (bilen er jo MonacoBlau) og Route Napoleon. 14 minutter siden, E.H.D skrev: Kult med Z4 coupe. Kan det stemme at jeg så denne i Kopervik for en uke eller to siden? Ja, I know! Hahah, takk! Det stemmer nok ganske helt sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alfaduden Skrevet Mai 31, 2016 Share Skrevet Mai 31, 2016 12 hours ago, magneten said: Thanks! Tysk vingård skal tas opp til vurdering under sommer-roadtripen Skal hvertfall spise opp Nürburgring, St. Tropez, Monaco (bilen er jo MonacoBlau) og Route Napoleon. Skal du innom Nürburgring igjen så kan du ta av avkjøringen til Ahr/Adenau. Der nede i den lille dalen ligger også noen fantastiske vinmakere. Blandt annet en skikkelig sær rødvin som koster skjorta, men smaker helt rått! De har også en Grau Burgunder litt lengre ned i dalen (rett under motorveien). Kjører du her, følger du dalen oppover mot Adenau. Her er det et koselig lite bysamfunn med noen koselige hotell og litt mer liv enn oppe i Nürburg. Jeg er stort sett gjest der! Det er vel omtrent 10 minutter fra Adenau til depoet på langsiden av Nordschleife. Man må hvertfall ikke kjøre tomhendt hjem fra disse traktene når man først er der God tur og nyt bilen! magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreaskarm Skrevet Mai 31, 2016 Share Skrevet Mai 31, 2016 4 timer siden, Alfaduden skrev: Skal du innom Nürburgring igjen så kan du ta av avkjøringen til Ahr/Adenau. Der nede i den lille dalen ligger også noen fantastiske vinmakere. Blandt annet en skikkelig sær rødvin som koster skjorta, men smaker helt rått! De har også en Grau Burgunder litt lengre ned i dalen (rett under motorveien). Kjører du her, følger du dalen oppover mot Adenau. Her er det et koselig lite bysamfunn med noen koselige hotell og litt mer liv enn oppe i Nürburg. Jeg er stort sett gjest der! Det er vel omtrent 10 minutter fra Adenau til depoet på langsiden av Nordschleife. Man må hvertfall ikke kjøre tomhendt hjem fra disse traktene når man først er der God tur og nyt bilen! Gode tips å ta med seg. Alle disse småplassene i Tyskland er jo knall Ellers en pen bil Magne Du må nyte den magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 31, 2016 Share Skrevet Mai 31, 2016 Gratulerer med kul bil Veldig fint og innholdsrikt reisebrev, synes det er så artig at folk tar seg bryet med å lage slikt. Blir en solid roadtripp på meg også i sommer så da blir det ett reisebrev, det har nesten blitt en tradisjon magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Mai 31, 2016 Share Skrevet Mai 31, 2016 Gratulerer med grom bil! Artig reisebrev også magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Mai 31, 2016 Share Skrevet Mai 31, 2016 Dette var moro lesing! Meget pen bil du har fått deg, og med tanke på fargekomboen, brunt interiør er peent! magneten reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå