Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Snagg30 skrev:

Er det jeg som er alt for tidlig på eller er her andre som vurderer å hente sine biler?

Jeg har fundert på om jeg skal hente ut Alpinaen ja, men det har regnet noe voldsomt de siste dagene. Noe annet som holder meg litt tilbake er at det fortsatt er mye strøsand og grus, helt jævlig å kjøre på med sommerdekk.

Men nybilen har jeg bedt om å få levert på sommerdekk, hadde uansett byttet i slutten av Mars så jeg gambler på noen uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, tennbrikket skrev:

Har fått muligheten til å kjøpe en e92. Jeg har ikke like god peiling på hva som er kjekt å ha utstyr, men jeg syns den har veldig fin spec. Den er selvsagt litt over budsjett, men har sagt at hvis det ordner seg når den er i landet, så er jeg første i køen. Den skulle selvsagt hatt en annen farge og bedre lydpakke, men uten om det, så syns jeg den er veldig "fint specca"? 

https://www.mdecoder.com/decode/wbakg71010e247796#google_vignette

676 blir helt rått når du monterer match sin pnp forsterker, har det i x5'n jeg har nå og det er på høyde med eller over 677. forrige e70 hadde ikke og det var triste greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg har fundert på om jeg skal hente ut Alpinaen ja, men det har regnet noe voldsomt de siste dagene. Noe annet som holder meg litt tilbake er at det fortsatt er mye strøsand og grus, helt jævlig å kjøre på med sommerdekk.

Men nybilen har jeg bedt om å få levert på sommerdekk, hadde uansett byttet i slutten av Mars så jeg gambler på noen uker. 

Det er nok ikke helt optimalt nei, men her hjemme synes jeg ikke det er så gale med det du nevner over. Fikk strekt M3’n på bena samt en god kjøretur på en liten time, heeelt magisk å høre det innsuget igjen! Glemt helt hvilken opplevelse det er, humrer av meg selv at jeg dristet meg til å annonsere denne en stund tilbake, hva tenkte jeg på.  :stupid:

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Snagg30 skrev:

Det er nok ikke helt optimalt nei, men her hjemme synes jeg ikke det er så gale med det du nevner over. Fikk strekt M3’n på bena samt en god kjøretur på en liten time, heeelt magisk å høre det innsuget igjen! Glemt helt hvilken opplevelse det er, humrer av meg selv at jeg dristet meg til å annonsere denne en stund tilbake, hva tenkte jeg på.  :stupid:

Ja det er en deilig følelse å ta ut bilen etter våren. Særlig når man har en sånn bil at det bare er så vri om nøkkel og kjøre i vei (bank i bordet, E39 med V8 kan være noen lunefulle jævler 😂) Jeg har også fundert på salg av Alpina, men slår det fra meg hver gang jeg kjører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Otis skrev:

@awt Tja. Hva skal man si? Jeg har bare Milwaukee verktøy og kjøpte skralla, som er 4 år gammel, med 4ah batteri.

Eneste grunnen for at jeg har Milwaukee er fordi jeg har en god del av det. Og da jeg kjøpte mitt første Milwaukee, var at de var desidert sterkest på muttertrekker.

Hva mener du med at Ryobi bruker stort batteri? 18v? 

Min skralle er 12v, pga 1/4 og vekt. Dog så tror jeg ikke 1/4 finnes i 18v. Det tror jeg er overkill. Den har 41nm, som er nok i lange baner for de fleste 13mm hoder.

Lurer på hvor mye den tåler, når man skrur manuelt?

Ryobi har 1/4" med 18V-batteri, dette ser jeg for meg er altfor klumpete.

6 timer siden, E.C. skrev:

Det er egentlig bare Milwaukee å snakke om her i Norge. DeWalt lanserte en god skralle, men sist jeg sjekket så var den kun til salgs i USA. Ryobi var vel ingen höjdare om jeg husker rett basert på tester, dessuten har man det med batteriet som du nevner. Tror også at det ikke tålte så mye trøkk manuelt som de andre.

Jeg har både en del 12V og 18V i blå Bosch, og er sånn sett fornøyd med det, men det er typisk «snekkerverktøy».

Jeg ser for meg 1/4" til småting er passelig nok for meg, sjeldent jeg driver med store mekaniske jobber uansett. Om Milwaukee er det eneste brukbare alternativet er jo saken ganske grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få historikk fra CIC i morgen, så blir spennende å se. Hvis alt står bra til så kommer nok bilen til Norge. Hvorvidt jeg blir eier er ikke bestemt enda, men jeg må si det frister å gripe muligheten når man først får den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GtiGtr skrev:

Genial side dette, brukt noen timer her tror jeg og bare siklet 👍 Mye flotte og svært velholdte biler med lav kjørelengde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien om den norske Lamborghinien som ble tatt for såkalt vannvidskjøring (råkjøring) i Danmark er nå avsluttet etter at den i dag ble solgt på auksjon for 1,9 millioner danske kroner (ca. 2,9 millioner NOK) til fordel for den danske staten. 

Ordforklaringer: Byretten tilsvarer Tingretten i Norge. Landsretten tilsvarer Lagmannsretten i Norge. Procesbevillingsnævnet tilsvarer Høyesteretts ankeutvalg i Norge.

https://www.berlingske.dk/samfund/norsk-lamborghini-saelges-for-knap-to-millioner-paa-auktion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galskap. Hvert fall med tanke på bevisende? Han hadde vel vitner som gikk god for at han ikke hadde kjørt så fort? Politikere og systemene i norden har begynt å slekte på andre land i verden, korrupsjon har begynt å innta dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at saken har blitt behandlet i to ulike rettsinstanser samt forsøkt lagt frem for Høyesterett, men ble avvist er nok bevisene gode nok. Høyesterett behandler aldri skyldspørsmål, men kan vurdere f.eks lovanvendelsen hvis det er gode nok grunner til tvil. Dette ble imidlertid avvist av ankeutvalget i Høyesterett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tennbrikket skrev:

Galskap. Hvert fall med tanke på bevisende? Han hadde vel vitner som gikk god for at han ikke hadde kjørt så fort? Politikere og systemene i norden har begynt å slekte på andre land i verden, korrupsjon har begynt å innta dessverre. 

Fyren er offer for ett "justismord" og måtte betale prisen for at danske myndigheter skulle få sitt PR kupp. Det kunne ikke passet bedre eller gitt bedre publisitet rundt denne nye loven. Dette er ett overtramp langt over hva man kan forvente av ett velutviklet land som Danmark. Dette er på linje med andre land vi aller helst ikke vil sammenlikne oss med. Jeg kjenner jeg har avsmak for hele Danmark og systemet der nede, for meg så blir dette mer og mer ett transitland som jeg kun kjører igjennom. Med det skjeve valutaforholdet også så får man enda mindre lyst til å gjøre annet enn å stoppe for å pisse i en busk på vel til Europa. Nei takke meg til Sverige, Norges beste nabo som de sier i annonsen. Lave priser, ei krone som er på høyde med vår egen og ikke ett totalitært straffesystem for noe så uskyldig som fartsovertredelser. 

1 time siden, Fredrik skrev:

Med tanke på at saken har blitt behandlet i to ulike rettsinstanser samt forsøkt lagt frem for Høyesterett, men ble avvist er nok bevisene gode nok. Høyesterett behandler aldri skyldspørsmål, men kan vurdere f.eks lovanvendelsen hvis det er gode nok grunner til tvil. Dette ble imidlertid avvist av ankeutvalget i Høyesterett.

Det blir den berømte bukken som passer havresekken. Denne saken har det gått prestisje i for Danske myndigheter, de ville aldri la seg tape ansikt ved å grave dypere i denne saken. Han har møtt null vilje til å gå igjennom beviser og vitneutsagn på nytt med nye øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...