Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde opel insignia 2016 mod som leiebil ei uke i høst, det var faktisk så fælt at jeg valgte toyota prius hybrid uka etterpå. Opel tror jeg stort sett flyter på kundegruppa dem lagde seg i "gamle" dager. Dagens opelmodeller synest jeg er noe av det mest kjønnsløse som er å oppdrive på markedet. Mye av denne holdningen om at det skal være så svært, ( har du ikke råd til opel........ ) mens som nevnt jeg gladlig heller setter meg i priusen.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske fornøyd med Astraen vi handlet for et år siden. Nei, den er ikke morsom å kjøre, og nei den er ikke spesielt spennende å se på, men den fungerer utmerket til å kjøre til barnehagen og Rema med.

Hadde den forøvrig på EU-kontroll i desember, null hull og godkjent til mars 2019. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Werther skrev:

Jeg kjører heller en sliten E46 med rustblemmer enn en intetsigende Astra/Insignia. Jeg er sikker på at jeg får flere smil på en dag med E46en enn jeg får på et år med en random Opel...Synd å si det, men Opel vekker fortsatt nada følelser.

Hehe, jeg har så lyst å si jeg er enig. Og det er jeg... :D
Objektivt sett så vil nok en intetsigende Astra/Insignia gi mer bil til en familie uten interesse for bil.
 

@hsd Hvordan var Prius Hybriden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

Jeg kjører heller en sliten E46 med rustblemmer enn en intetsigende Astra/Insignia. Jeg er sikker på at jeg får flere smil på en dag med E46en enn jeg får på et år med en random Opel...Synd å si det, men Opel vekker fortsatt nada følelser.

He-he. Fikk den derre «du må ha godt betalt jobb siden du kjører så fin bil» i fjor sommer. Kjørte e46 416i 2003-modell. Den var riktignok velholdt, og «rustfri», etter alderen 👍 

Selger Nissan annet enn Leaf, for tiden, her til lands? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Marius2002 said:

Hehe, jeg har så lyst å si jeg er enig. Og det er jeg... :D
Objektivt sett så vil nok en intetsigende Astra/Insignia gi mer bil til en familie uten interesse for bil.
 

@hsd Hvordan var Prius Hybriden?

Helt ok, har hatt den noen ganger før. Grei layout på førermiljø, helt grei styring og overaskende bra bremser sikkert som følge av noe regenereringsystem for å spare strøm når man "bremser" som jeg ikke har satt meg inn i. Forbruket kom lett på 0,5l, så det kunne like gjerne vert montert en m57 diesel for min del.

ikke noe jeg hadde handla selv, men toyota synest eg er helt greit, suzuki, opel, peugeot og de greiene er litt mere i "off...." segmentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, And-reas skrev:

He-he. Fikk den derre «du må ha godt betalt jobb siden du kjører så fin bil» i fjor sommer. Kjørte e46 416i 2003-modell. Den var riktignok velholdt, og «rustfri», etter alderen 👍 

Selger Nissan annet enn Leaf, for tiden, her til lands? 

Nissan selger greit med Qashqai. En av de mest solgte små suvene i norge. Tidligere solgte dem masse x-trail, navara, partol osv, men dette har stort sett blitt drept av avgifter og kjøpes nå av enkelte firmaer som regel.

Glansdagene var på 80 og 90 tallet. Solgte bra med alt fra micra, almera, primera og Laurel, til king cab og patrol. Nissan satte vel preg på loff-potte bilene til gangs, med 200SX, 300zx (digger den bilen) og høyteknologiske Skyline. Teknologien puttet i sistnevnte i 1989 tilsvarer det samme som porsche gjorde med 959 på 80 tallet og som dagens Mclaren P1 og Porsche 918 vil jeg påstå. Så hva skjedde med det merket som lagde morsomme biler?

Som de fleste merker så var storhetstiden på 80-90 tallet. Nissan kjenner presset de også, og det samme gjør Renault. Så de slo seg sammen i 2002 (?) Og lagde siste Primeraen som var basert på Laguna. Møkkabil med spaca design. I ettertid er det renault motorer i de fleste Nissan. Man kjøper ikke nissan for japansk kvalitet stempelet lenger. Men de har vist seg å fungere greit likevel. 

Toyota er tilbake i motorsport ånden nå, og honda holder koken med de få modellene de har. Ny nsx er på plass, dog savner jeg en ny Legend og en ny rwd modell med 250 hesters suge vtec. Men de dagene er nok forbi pga politisk press.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, hsd skrev:

Helt ok, har hatt den noen ganger før. Grei layout på førermiljø, helt grei styring og overaskende bra bremser sikkert som følge av noe regenereringsystem for å spare strøm når man "bremser" som jeg ikke har satt meg inn i. Forbruket kom lett på 0,5l, så det kunne like gjerne vert montert en m57 diesel for min del.

ikke noe jeg hadde handla selv, men toyota synest eg er helt greit, suzuki, opel, peugeot og de greiene er litt mere i "off...." segmentet.

Skjønner :) Peugeot synes jeg er greit, ilag med Renault og Citroen... Suzuki og Opel er mer "off" hos meg også. Jeg tror ikke Toyota er dumme biler idag, selv om de ikke er så veldig givende, tror jeg de er fornuftige og gode. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkerjeg blir jeg fryktelig skuffet over det dere skriver her ..

Neida :) :).

Jeg har hatt 17 forskjellige Opler fra perioden 1992 til pr dags dato .

Det alt fra Calibra turbo ,Manta Gsi Omega mv6 osv osv..

Men jeg liker ikke så godt nyere Opler lenger.

De gamle var i det minste gøye å kjøre og så bra ut .

Når jeg kjøpte min e61 2006 modell,testet jeg og en 13 modell Insignia spekket med alt pluss at det var en OPC linr.

Jeg likte bilen egentlig godt men valgte heller en 7år eldre e61.

Mye bedre å kjøre,se på og tapet er ikke så stort når man skal selge.

For det er der hvertfall med nyere biler som Opel og det vet jeg alt om :).

Allikevel synes jeg Opel av nyere utgave er like fine /kjedelige som hvilken som helst annen bil i det segmentet.

Og er det noe som virkelig er kjedelig å se på i mine øyne så er det Toyota .

Jada ,sikkert driftsikkert,flott og fint for en som er null int i bil men allikevel alt i alt en æsj bil for min del.

Storhetstiden på 70 til 90 tallet for Opel vil aldri komme tilbake noe som er synd.

I den tiden hadde de litt å velge i å kunne konkurere mer med Merce og Bmw ifh til idag .

Ja jeg innrømmer det,den ene blå Asconaen jeg hadde med senk 60 mm senk,Gsi interiør og 7x15 mim var rått i 95 og jeg savner den syyyykt..

Jeg brukte den like mye som e28 528i jeg og hadde i den tiden til konas store irritasjon,eller sjæste som hun var da.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på mange måter dumt for bilinteresserte at middelklasseprodusentene som nissan, opel, ford osv ikke lager like morsomme biler som de gjorde på 70, 80 og 90tallet, men til gjengjeld har premiumprodusentene klart å ta dette markedet. Dessverre gjør avgiftsnivået at det ofte blir dyrt med litt motor i de minste bilene fra audi og bmw, men jeg ville mye heller at bmw skal lage 1serie, enn at opel og ford skal ha dette markedet, for det var realiteten før.

Bare se hvor mange r32 golf og tilsvarende som selges kontra m3.

Ellers mener jeg at dere som er negative til franske biler, ikke har eid en. Det tar definitivt tid å bli kjent med dem etter en tid i bmw, men når man har lært kvalitetene å kjenne, setter jeg hvertfall pris på 407en. For mange er det en drittbil, men den er 13år gammel, nærmer seg 250000km, ser tilnærmet ut som ny inni og setene er fremdeles fin i fisken. Det samme kan ikke sies om bmw'er med tilsvarende alder, kilometer og stoffseter. Ikke minst er den mer stille i fart en e53, en bil til 3ganger prisen. Alt, for nesten halvparten av prisen til en 5serie med tilsvarende utstyr. I tillegg ruster den ikke heller.

Så for min del, er jeg ikke helt sikker på om min neste bruksbil blir bmw.

 

 

 

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er negativ til franske biler fordi 9 av 10 biler jeg ser med motorhavari langs veien er franske. Den siste prosenten fylles opp av halvgamle Opel. Det er ikke til å stikke under en sofa at franske biler er overrepresentert i kategorien mindre driftssikker, både statistisk og opplevd.

Selv er jeg ikke opptatt av komfort, så når det kommer til biler i denne prisklassen tar jeg heller Ford fremfor Opel, fransk og japansk/koreansk. Veldig mange har fordommer mot Ford, men personlig har jeg opplevd lite tull på tross av mange kilometer med diverse modeller  - og som en bonus leverer de friskere kjøreegenskaper enn tilsvarende konkurrenter. Må faktisk skryte av min nåværende firmabil - en 2014 Mondeo 1.6tdci som har blitt brukt relativt friskt med veldig mye bykjøring uten et feilslag. Ekstremt forutsigbar og driftssikker bil som alltid funker fjell. Rust har også holdt seg unna.

Om noen uker går jeg over på en splitter ny 2017 Ford Focus 1.5tdci 120hk, og er spent på hvordan den er ifht Mondeoen som i bunn og grunn er fra 2007. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte en ps4 pro på gamestop istad, kommer hjem og fyrer den opp. Første jeg legger merke til er at jeg fikk med UK strømkabel, denne passer da ikke i stikket hjemme, fant fram en strømkabel til pc. Brukte denne, koblet til wifi og oppdaterte til nyeste software. Etter litt tukling i innstillinger så fryser maskinen, og jeg får error code CE34335-8, altså den får ikke kontakt med disken. Er det noen som helst mulighet for meg å få krevd kjøpet hevet. Alt av emballasjer er inntakt, og produktet hadde jo en mangel og var defekt da jeg fikk det. Dette er altså kjøpt i butikk. Paragrafer som jeg kan henvise til setter jeg pris på. Nekter å la de sende den til ekstern verksted. De hadde også ikke igjen flere konsoller, men elkjøp like ved hadde. Tenker jeg går over dit hvis jeg får hevet kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, tennbrikket skrev:

kjøpte en ps4 pro på gamestop istad, kommer hjem og fyrer den opp. Første jeg legger merke til er at jeg fikk med UK strømkabel, denne passer da ikke i stikket hjemme, fant fram en strømkabel til pc. Brukte denne, koblet til wifi og oppdaterte til nyeste software. Etter litt tukling i innstillinger så fryser maskinen, og jeg får error code CE34335-8, altså den får ikke kontakt med disken. Er det noen som helst mulighet for meg å få krevd kjøpet hevet. Alt av emballasjer er inntakt, og produktet hadde jo en mangel og var defekt da jeg fikk det. Dette er altså kjøpt i butikk. Paragrafer som jeg kan henvise til setter jeg pris på. Nekter å la de sende den til ekstern verksted. De hadde også ikke igjen flere konsoller, men elkjøp like ved hadde. Tenker jeg går over dit hvis jeg får hevet kjøpet.

Selvfølgelig får du hevet kjøpet! Det er bare å be om å få pengene tilbake. Det er jo bare å si det som det er. At du ikke vil ha produktet pga. feil levert vare, ikke fungerende PS4 og at du synes produktet er for dyrt.

også kan du stikke på Elkjøp og betale 3990,- i stedet for over 4 lapper for samme maskinen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Selvfølgelig får du hevet kjøpet! Det er bare å be om å få pengene tilbake. Det er jo bare å si det som det er. At du ikke vil ha produktet pga. feil levert vare, ikke fungerende PS4 og at du synes produktet er for dyrt.

også kan du stikke på Elkjøp og betale 3990,- i stedet for over 4 lapper for samme maskinen ;)

Takk for svar, men skulle helst at noen paragrafer jeg kunne ha henvist til. Gamestop bruker å være litt sleipe. Produktet var jo "egentlig" ubrukelig da jeg fikk det, fikk jo med strømkabel som er ment for England... i tillegg døde disken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite med paragrafer. Du har ingen RETT på retur ved kjøp i butikk, de fleste opererer med 14 dagers retur ved fremvisning av kvittering, noen 30(elkjøp bl.a.). Dette er ren goodwill av butikk. Kjøper du på nett, gjelder angrefristen.

Er varen annerledes enn fortalt og/eller defekt tar du med deg kvitteringen tilbake. De har rett til å fikse vare opp til 3 ganger før de må gi deg pengene tilbake, altså heve kjøpet. De fleste gir seg før dette for å beholde nogen lunde renomme. 

Jeg kjenner ikke til Gamestops praksis, men én ting er sikkert, begynner man å flagrer med paragrafer før butikken har fått gjort noe, da kommer man sjeldent noen vei :) Har du gått inn i en butikk, plukket med deg en vare uten å fått informasjon/veiledning fra de ansatte, betalt og dratt, så stiller du i utgangspunktet ganske svakt. Er varen defekt er det reklamasjon som gjelder, i Norge er det 5 års reklamasjonstid på fabrikkfeil på produkt ment for å vare lengre enn 2 år. Produsenter stiller som regel med garanti i 2 år(med mange unntak).

Endret av Marius2002
Rettelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   3 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...