Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

Mercedes gjør definitivt noe riktig om dagen. Deres nyeste konsept er Mercedes-Maybach 6 - og den er elektrisk. Det blir spennende å se om BMW i det hele tatt hamler opp med noe tilsvarende..

Vision-Mercedes-Maybach-6-Concept1-750x5

Jeg tror BMW hverken vil eller kan hamle opp med noe slikt. Iallfall så lenge de har Rolls Royce å tenke på. Mercedes prøver så godt de kan å få innpass i den aller øverste klassen, hvor det mer eller mindre kun er Rolls Royce og Bentley som regjerer. De forsøkte seg med Mayback som eget merke, det gikk veldig dårlig og merket ble lagt ned samme år som RR kunne melde om rekordsalg. Nå forsøker de tappert igjen og jeg tror ærlig talt ikke de vil nå helt i mål denne gang heller.

Dessuten så ha jo RR allerede en konkurrent til denne konseptbilen, Rolls Royce Wright. 6,6 liters V12er med 625 hester låter mye mer spennende ut enn enn fire elmotorer....

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maybach 6 kan bli kul den, liker at den er litt slik som MB GT er idag. Hva BMW hoster opp en vanskelig å si, kanskje kommende 8-serien er litt old-fashion gt og kan matche? :) Eller?

Håper flere konseptbiler kommer til produksjon, jeg liker biler som spriter opp trafikkbildet. Noe MB-M 6 hadde definitivt gjort. BMW har både i3 og spesielt i8 som er litt annerledes, jeg er glad i8 ikke ble langt fra konseptbilen og begge er umulig å ikke legge merke til! BMW har også spennende konseptbiler som Next 100 og 2002 Hommage. :)

Old-fashion gt stil er kult!

image.jpegimage.jpegimage.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en runde rundt i byen i dag, og kom over et par cruiseskip. Vanligvis er det bare et skip av gangen i byen (legger til ved Akershus Festning), men denne helgen var det to, så sistemann måtte lukeparkere innerst på Filipstadkaia rett ved siden av Tjuvholmen. Kanskje ikke så lett å se på bilder, men sistnevnte er enorm i forhold til for eksempel Color Line.

IMG_1813.JPG

IMG_1815.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Fort gjort :( Hva var fartsgrensen på stedet?

Den strekningen de hadde målt meg i var 80 sone. Jeg var så sur, har aldri blitt stoppet eller fått bot og han politimannen var ikke særlig hyggelig heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke politiets jobb å være hyggelig eller trivelig under utstedelse av forenklede forelegg. Derimot så skal tjenestemenn opptre profesjonelt.

Men hva er problemet? Du ble tatt for 26km/h over, så da har speedometer vist 110 - 120 på et sted med 80 grense.... hva er det å sutre over?

Misforstå meg riktig. Jeg er enig i at vi har uproposjonale straffer for slike overtrdelser her i Norge, og at politiet har med å opptre profejsonelt. Men kjører jeg for fort så kjører jeg for fort, og blir jeg da tatt så er det noe man bør være klart over at er en mulig konsekvens.

 

"jeg var så sur" "jeg har aldri blitt stoppet eller fått bot" "han var ikke særlig hyggelig heller". Beklager, men jeg skjønner ikke helt greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes godt politiet kan være hyggelig, må jo være slitsomt å være sur på jobben hele tiden. Har en par stykker her i distriktet som stort sett bestandig gjør jobben med ett glimt i øyet, men har stor respekt når det hardner til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saucebaoss skrev:

Den strekningen de hadde målt meg i var 80 sone. Jeg var så sur, har aldri blitt stoppet eller fått bot og han politimannen var ikke særlig hyggelig heller. 

Såpass ja, det var jo en del over... Men jeg skal ikke være englebarn å si at ikke jeg har kjørt så fort før, det har jeg gjort mange ganger. Har heldigvis hatt flaksen på min side så langt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saucebaoss skrev:

Den strekningen de hadde målt meg i var 80 sone. Jeg var så sur, har aldri blitt stoppet eller fått bot og han politimannen var ikke særlig hyggelig heller. 

Hadde du blitt tatt i 10 over det igjen, hadde du vært fotgjenger i dag. Ikke noe å sutre over.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kamerat som kjørte så han mistet lappen, var ikke mange km grensen for å beholde førerkortet. Men han syns de politibetjentene som stoppet han var så hyggelig att den nesten føltes ut som det var "positivt" å kjøre fra seg lappen. Folk er forskjellige i alle yrker, ikke alle som er like blide i kassa på butikken heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke meningen å hakke på politi mannen, men jeg ville respondert på en mer positivt måte om han hadde hatt glimt i øyet og vært hyggelig om du skjønner hva jeg mener. 

 

Er fullstendig klar over at jeg fortjente boten og prikkene, men opplevelsen var ikke noe særlig. Får bare betale boten og prøve å unngå slike situasjoner igjen bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig bra at opplevelsen ikke var noe særlig da, og at du skal unngå slike situasjoner igjen. Da har jo politiet oppnådd eksakt det de  skal?

Hilsen en som har fått flere bøter og stopper flere ganger av politi, både hyggelige, profesjonelle, og direkte ufordragelige folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...