Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Skulebollen said:

Noen som har tips til grei varebil, aller helst med 4*4 til rundt 100-150 hvor man kan slå av passasjer airbag? Er der andre enn Transporter?

Vito? Frynsete rykte, men nyere årsmodeller er vesentlig bedre enn de gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Noen som har tips til grei varebil, aller helst med 4*4 til rundt 100-150 hvor man kan slå av passasjer airbag? Er der andre enn Transporter?


Kjørt lite varebil de siste årene, men myye tidligere og har i grunn alltid syntes at " de franske" er overlegen når det kommer til selve kjøringa. Transoprter er dvask, og Hiace seriøst kjedelig mens Peugeot og Citroen er trivelige kjøremaskiner i forhold.
Jobber i et firma som tidligere solgte Alfa og Citroen men er kun et random verksted nå, men vi har service og rep på stort sett alt av Fiat og bobiler i fylket, og Fiat er huge på bobiler. Stort sett aldri feil på de, kommer på at i etpar år hadde de en feilkonstruksjon på ei lykt som gjør at autojusteringa slutter å funke, og de med halvautomatisk gear (selespeed) hadde en liten glitch i et år eller to. Begge deler overkommelig å fikse.

Så, uvanlig anbefalig på et bilforum: Kjøp Fransk  :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Skulebollen skrev:

Går det og slå av airbag der da? Føler også dei er ganske like prismessig 🤔 

Må fort ut med 160k for en 7-8 år gammel transporter i grei stand og en ok km.stand.. Synes det er dyrt! :P

Hva med Peugeot? Ikke like like fin som Transporter, men mye bil for penga og nyere. https://www.finn.no/138053068

Regner med du kan slå av airbag, men sjekk isåfall dette nærmere. Jeg vet ikke 

Eller en Fiat https://www.finn.no/136451931. Joda, Fiat er faktisk helt grei i varebilklassen. Fiat står til grunn i mang en bobiler også, til og med de litt opp i pris(før man bikker over til Iveco og MB). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Hva med Peugeot? Ikke like like fin som Transporter, men mye bil for penga og nyere. https://www.finn.no/138053068

Regner med du kan slå av airbag, men sjekk isåfall dette nærmere. Jeg vet ikke 

Eller en Fiat https://www.finn.no/136451931. Joda, Fiat er faktisk helt grei i varebilklassen. Fiat står til grunn i mang en bobiler også, til og med de litt opp i pris(før man bikker over til Iveco og MB). 

Du må ikke anbefale disse bilene med Dangel firehjulstrekk til noen, ikke en gang din værst fiende. Dette er ett uhyre dårlig firehjulstrekk system, du rekker egentelig å kjøre deg fast før de to andre hjula bestemmer seg for å gå. Også må alt av oljer i differ og fordelings kasse byttes for hver 20 000 km, hvis ikke så har du ganske fort en tohjulstrekk. Dangel er ett en egen produsent som PSA kjøper firehjulstrekk systmer til varebilene sine fra, så deler til drivlinjen er dyre og må skaffes fra Dangel og ikke Peugeot. 

Må derimot legge til at franske kassebiler ellers er bra, men unngå de med Dangel 4x4

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig @Fredrik 90, jeg vet ikke annet enn at jeg kjenner håndtverkere som er fornøyd med disse franske. Ingen slår helt nyeste MB Vito med 4x4, men da er vi oppe i en helt annen prisklasse. Pratet med en sammarbeidspartner her på jobb, de hadde Ford ett-eller-annet og byttet til nå nyeste MB Vito med 190hk 4x4, det kunne ikke sammenlignes engang. Dette er jo firma og leasing var der beste for de, da kom Vitoen på 600,- billigere i måneden enn Forden. Forden var, etter vedkommendes egne ord, "drittbil". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert en forsikringssak. Mulig originalbilen er såpass spesiell med individual og et utstyrsnivå som det ikke florerer av og det er vanskelig å finne rett ny bil. Ser for meg det lønner seg å bytte bare chassis da og om vedkommende fikk litt cash i tillegg, men duverden for en jobb😅 Jeg vet ikke, men ser ingen annen grunn til å bare kjøpe chassis av en F15 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...