Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Hpi skrev:

Jeg ser for meg slike som har "livets harde skole" som utdanning og som sitter klar med tastaturet hver gang Sofie Elise mener et eller annet om Palmeolje eller dyrevern.  Med tanke på at disse ofte er både 40, 50 og 60 år og sikkert spyr ut av seg rundt middagsbordet så er det ikke så rart at neste generasjon ender opp som skolens mobber, de har jo lært det av foreldrene

"Livets harde skole" ... Det er faktisk helt krise å ha det som utdanning i 2019. Da er det faktisk bedre å ha det blankt. Ser ut som vi deler syn. :) Og ja, barn slekter på foreldrene. En kollega er fortvilet fordi datteren ble mobbet av en jentegjeng, det er spesielt ei som er "lederen" og resten hiver seg på. De konfronterte foreldrene, men fikk først svar at "min datter gjør ikke slik" og derfra "de er bare barn". Nå har skolen til slutt grepet inn og rokkert om på klassene så de er adskilt og "gjengen" splittet. Da ble det bra. Ungene har jo idag mobiltelefoner i alt for tidlig alder og det er nok mye som foregår der også i forskjellige former. Ikke bra. 

 

Screenshot_20190418_181354.thumb.jpg.e28c15649727d906a06ec235f7894001.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har et søskenbarn som jobbet som lærer en kort periode men hoppet av pga det ble altfor krevende å forholde seg til enkelte foreldre. De var helt blottet for å se muligheten for at deres håpefulle hadde gjort noe galt. Da satt han alene på ene siden av bordet og eleven sammen med foreldrene på andre siden.  Dette er nok curlinggenerasjonen på sitt verste og det blir gradvis verre og verre. Alt skal jo pakkes inn i bomull idag og folk blir like robuste som et korthus i stiv kuling. Det ser jeg også der jeg jobber,  flere og flere av de yngste er helt ute av stand til å tenke og handle på egenhånd.

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skandale. Jeg har ingen fasit på oppdragelse, tenker alle er forskjellig, men har en feeling på at å sy puter på ungene er å gjøre dem en bjørnetjeneste. 🤷‍♂️ Sunn fornuft er nøkkelen og stien jeg har valgt til min datter, og ingen dulling. Mulig det er galt, men det virker iallefall rett for mi hittil iallefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hpi skrev:

Jeg ser for meg slike som har "livets harde skole" som utdanning og som sitter klar med tastaturet hver gang Sofie Elise mener et eller annet om Palmeolje eller dyrevern.  Med tanke på at disse ofte er både 40, 50 og 60 år og sikkert spyr ut av seg rundt middagsbordet så er det ikke så rart at neste generasjon ender opp som skolens mobber, de har jo lært det av foreldrene

Det hjelper ikke hvor fin dama på Tinder er om det står "Livets skole" i profilen, da sveiper vi forbi 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Tesla sjåfører fortsetter å sjarmere... Denne gangen var det en VW fører som fikk seg en på trynet 😂

https://touch.agderposten.no/nyheter/norge-skjertorsdag-tesla-forer-slo-vw-forer-i-ansiktet-etter-kollisjon-1.2626398

Bare la dem fortsette å drite seg ut, så kan kanskje endelig BMW bli kvitt litt av trafikkbølle stemplet.

Du har virkelig en misnøye rettet mot Tesla og de som eier Tesla du 😂😂 finnes det ikke bedre ting å bruke tiden på? Som gærne politikere eller å male huset eller hytta? Stoffe båten? Beise terrassen?

Endret av Lifeasiknowit_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Daniel. skrev:

Vittig at du er helt stille på dette forumet helt til Tesla eller elbil blir nevnt. 🤣

Jeg bruker mye tid på de nevnte forslag jeg la frem for Fredrik 90 ;)

Er en og annen Mail som jeg leser gjennom. Merkelig nok har det vært Tesla det har dreid seg om de 4-5 gangene jeg har lest Mail/notifications fra Bimmers.no

Sitter for det meste og følger med på nyheter om ny M3’en og venter på ny versjon av i8 som også bør ses på Nurburgring snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 19.58, liffi skrev:

Ikke bare bil innpå her men nå har båtsessongen begynt her nede! Første gang jeg er så tidlig ute! Forsovet nybåt kjøp også da jeg solgte Wellcraften i fjor! 3fot syken eller hva dem kaller det. 

Bare gode tider i vente nå Med M5’n på veien å båten på sjøen

9490A365-7A3A-4C48-8F2D-C9AA0CE70859.thumb.jpeg.043b6f9230ed592903647c7174f76be9.jpeg

Draco?

(kan ikke så fryktelig mye om båt... men synes det lignet litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

Du har virkelig en misnøye rettet mot Tesla og de som eier Tesla du 😂😂 finnes det ikke bedre ting å bruke tiden på? Som gærne politikere eller å male huset eller hytta? Stoffe båten? Beise terrassen?

Ja stakkars dere Tesla fanboys, alle de slemme fossilfolka som er misfornøyde og misunnelige på dere 😀😂

Nei såpass for dere tåle, dere får subsidiert 400 hk pluss premiumbiler fra staten så dere har lite å klage på. At folk er skeptiske eller ikke alltid deler deres syn på bil er det minste problem dere bør bry dere med.

Her tror jeg du møter lite misnøye 😀

https://elbilforum.no/index.php?PHPSESSID=ckd2as7h3ss6kgmk4h9bpsl6v5&board=59.0

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...