Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det der er ett stort problem i Tyskland, at folk er så jævlig nyskjerrige og stopper opp for å glane ved en ulykke. Jeg sto en gang nesten to timer i kø pga en ulykke i motsatt kjørebane nord for München. Fordi folk stopper opp og glaner når de passerer ulykkes stedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det der er ett stort problem i Tyskland, at folk er så jævlig nyskjerrige og stopper opp for å glane ved en ulykke. Jeg sto en gang nesten to timer i kø pga en ulykke i motsatt kjørebane nord for München. Fordi folk stopper opp og glaner når de passerer ulykkes stedet..

Dette er et stort problem her i Danmark også. Folk stopper og filmer ulykker med mobiltelefonen. Dette er såpass ille at politiet nå bøtelegger folk som gjør dette. At folk gjør slikt er rimelig respektløst synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fredrik skrev:

Dette er et stort problem her i Danmark også. Folk stopper og filmer ulykker med mobiltelefonen. Dette er såpass ille at politiet nå bøtelegger folk som gjør dette. At folk gjør slikt er rimelig respektløst synes jeg.

Helt på sin plass å bøtelegge slik oppførsel! Det er både respektløst og skaper unødvendig fare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bar det avsted til Opplag. Ga oss tidlig i år men regner ikke med sååå mye bedre vær fremover :) tidlig ut tidlig inn. Var vell ute før Påske i år så har fått noen fine dager 🐳🚤 

Neste nå er vell og klargjøre M5’n å Cabben for lagring også. Uff, denne tiden på året er ikke så trivelig når man må pakke bort lekene! 

7CF10CBE-6C74-4155-98BD-D6BCBF974236.thumb.jpeg.8e8356e386d6daedbd9dcd74ad36e892.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være fint nå utover høsten også synes jeg, er da mange av de fine plassene i skjærgården er ledige. Men vi forsøker å ikke strekke det for langt inn i oktober med å ta opp båten. Greit å kunne vaske litt å styre med opplags stativ mens det ennå er greie dagtemperaturer. 

Vi var ute og koste oss i helgen som var 👍

BDB3D6E8-E32C-418A-B0E4-AB4326300AF6.thumb.jpeg.6b9a21f74141bb510e60e20642c4b902.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant så sant. Har full webasto i båten så kalde kvelder går bra og var ute forrige helg selv. Var jo knall da:) men nå tok jeg den opp litt før så som du sier kan man styre litt før det blir for ille. 

Sist jeg tok opp båt måtte jeg måke den for snø 🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Daniel. skrev:

Denne bilen er som nevnt utstyrt med det meste man kunne krysse av for, bla. FSD. Det står for Full Scared Driving. Det innebærer i praksis at om du er så tankeløs at du aktiverer cruisecontrol, så vil bilen helt umotivert skremme deg med kraftige nedbremsinger når du minst aner det, og er du tøff nok til å be bilen prøve å holde seg på veien selv, utvider den dette til å aktivt prøve å ta livet av deg ved å svinge ut mot veiskuldere, tunnellåpninger eller annet den kommer over. Fordelen med dette systemet er at du verdsetter livet mer, og er glad hver gang du kommer helskinnet hjem fra en kjøretur.

😂😂

:😂

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis hadde en Model S i ca. 10 måneder. God bil å kjøre, men den ble byttet ut i en Model 3. Jeg fikk se og kjøre bilen én gang. Resten av tiden sto den på verksted hvor lånebil var utstedt. Heldigvis har de en nr.2 bil av tysk fabrikat som stepper inn.

Model Sen ble solgt med et kjempetap. Model 3en har vært inne på et par reparasjoner allerede har jeg skjønt. Jeg har ikke fått sjansen til å kjøre den enda. Ser ut til å være en fin bil og se på.

Min E39 har kostet meg særdeles lite ila. De årene jeg har hatt den. Under 20 000kr alt inkludert. Og har kjørt det dobbelte av hva min kompis har gjort. Det er liten tvil om hva som er økonomisk mest lønnsomt om det å eie en bil er et tema.

Min motorsykkel-hverdag er dog et annet kapittel. Mye går heldigvis på hobby- og livsstils kontoen. Syklene tar meg imidlertid til og fra jobb året rundt med 3500kr spart hver måned i det minste sett mot tilsvarende bilbruk. I tillegg til at jeg bruker 20min til og fra kontoret uavhengig av trafikken.

Snart skal vintersykkelen ut fra sommerlagring for en rask sjekk. Innkjøp av totaktsolje og på med vinterutstyret:mrgreen:

660BC11B-FA6E-48E7-9CAB-206A83B1529A.thumb.jpeg.eac0613df9886a0e18b85cfdb8b38a81.jpeg9F6CF4EE-AD76-498A-85D6-A1F189859DC8.thumb.jpeg.aa114ada677d748e5d6f4a736d3a5b03.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2019 den 20.42, liffi skrev:

Snart tid for at M5’n og cabben til fruen skal på vinterlagring så da ble ny konebil ordna, men gikk i mot strømmen og det ble taxi!! 

Meget overasket over comfor å drag selv "gammel" bil. Førstegang jeg har no annet en bmw som bruksbil selvom ikke dette er helt optimal bruksbil men har E34’n som blir hovedbruks tenker jeg 😎 DAC4CBE4-4761-422B-ADEB-D9615065403D.thumb.jpeg.f1c1c62105db0072f35d02ac977fbd93.jpeg

Gratulerer! En svart 211 med litt chrome og stor bensinmotor er en greie for meg. SBC-bremser på den der?

Man kan si at BMW kjører veldig veldig bra. Det gjør de. Mercedes også, bare på en annen måte. Jeg synes E60 på mange måter har blitt mer lik Mercedes 210 og 211 å kjøre. Mer behagelig.

 

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...