Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for svar, var inne på tanken å bytte inn min F11 med en F07 550i. Men fornuften kom tilbake 😂. Får vente med ny bil til begge barna er ferdig med vogn. Tror fortsatt jeg har lyst på F06 igjen selv om den begynner å dra på åra, kanskje litt dumt å gå for en F07 da 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kjennern skrev:

Takk for svar, var inne på tanken å bytte inn min F11 med en F07 550i. Men fornuften kom tilbake 😂. Får vente med ny bil til begge barna er ferdig med vogn. Tror fortsatt jeg har lyst på F06 igjen selv om den begynner å dra på åra, kanskje litt dumt å gå for en F07 da 😆

Behold F11 til barna er større, så finner du en M6 Gran Coupe LCI vet du 👍 Jeg kunne hatt lyst til å erstatte G30en med en M850i Gran Coupe om tre til fire år, men jeg tror ikke disse synker nok i pris til at jeg har råd til en slik innen den tid. G05 X5 med V8 kunne jeg også tenkt meg, men samme greia der ang pris. M340i er ett hot alternativ som vil være vel innafor budsjett, samme for Alpina B3 Biturbo. Man kan klage på at BMW ikke lager noe særlig spennede biler nå til dags, men jeg synes nå de har en del "godsaker" likevel jeg 😅

Neste gang skal jeg ha noe mer entusiast aktig, skal også forsøke å finne meg noe annet enn 5-serie neste gang (Etter fire femmere så må det vel holde?) Meeen...innen G30en skal byttes ut så kommer det kanskje en ny generasjon 5-serie...så er det påan igjen 😂 Det er verdens beste bilmodell...punktum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2020 den 21.32, Fredrik 90 skrev:

Behold F11 til barna er større, så finner du en M6 Gran Coupe LCI vet du 👍 Jeg kunne hatt lyst til å erstatte G30en med en M850i Gran Coupe om tre til fire år, men jeg tror ikke disse synker nok i pris til at jeg har råd til en slik innen den tid. G05 X5 med V8 kunne jeg også tenkt meg, men samme greia der ang pris. M340i er ett hot alternativ som vil være vel innafor budsjett, samme for Alpina B3 Biturbo. Man kan klage på at BMW ikke lager noe særlig spennede biler nå til dags, men jeg synes nå de har en del "godsaker" likevel jeg 😅

Neste gang skal jeg ha noe mer entusiast aktig, skal også forsøke å finne meg noe annet enn 5-serie neste gang (Etter fire femmere så må det vel holde?) Meeen...innen G30en skal byttes ut så kommer det kanskje en ny generasjon 5-serie...så er det påan igjen 😂 Det er verdens beste bilmodell...punktum!

Jeg vet du lander på 5 serie igjen Fredrik .😀

Rart det der ,har man hatt noe som man er fornøyd med så er det vanskelig å forandre .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Marius2002 skrev:

@Fredrik 90 du er litt inne i Ford? Vet du om nye Bronco kommer til Norge? Kommer i en del ymse utgaver i statene.

https://www.ford.com/bronco/

Eller blir den som Toyota FJ-Cruiser->  tøff bil, men ikke til salgs i Norge?

Skal ikke ha, men vil gjerne se 2021 Bronco i trafikkbildet :) 

 

Når vi er inne på Ford - Det er kult å se at den nye Explorer Hybriden har begynt å komme på veiene. Skikkelig råtøff bil både på bilder og i det virkelige. Mulig interiør ikke lever helt opp til tysk premium, men jeg har lyst på en likevel🙂

 

Endret av laffe
Edit: Skrev Explorer først, mente Expedtion, men Explorer var riktig så endra tilbake🙂
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@laffe Den var absolutt innafor :) Jeg er ingen Ford-mann og synes de fleste modellene er kjedelig og jeg liker virkelig ikke den nye Mach E på noen måte. Men, som alle andre merker, så har de enkeltmodeller som er fin :) Nye Bronco er en av de og den Explorer du mente måtte jeg google og som sagt var den helt innafor! Jeg synes til og med dagens (vanlige) Mustang ikke har noe særlig wow-faktor ved seg, jeg må faktisk noen tiår tilbake i tid før jeg kan si at jeg synes de er kul.

Forøvrig en bil som er litt på linje med Bronco og FJ Cruiser er den nye Land Rover Defender(er vel et år eller no nå?). Den vekker virkelig et vil-ha hos meg, men dessverre havner den langt bak i rekken til den prisen 😎

B2E68AF1-5A70-4A87-AD65-F88A96E1107C.thumb.jpeg.53c64cfc267b01d6679b72ffa52f2af1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Marius2002 skrev:

@Fredrik 90 du er litt inne i Ford? Vet du om nye Bronco kommer til Norge? Kommer i en del ymse utgaver i statene.

https://www.ford.com/bronco/

Eller blir den som Toyota FJ-Cruiser->  tøff bil, men ikke til salgs i Norge?

Skal ikke ha, men vil gjerne se 2021 Bronco i trafikkbildet :) 
 

Jeg tviler sterkt på at Bronco kommer til Norge eller Europa for den saks skyld, iallfall ikke før den kommer med en rimelig dieselmotor. For norske og europeiske bilimportører så handler alt om å redusere CO2 utslipp på flåten, da vil ikke en 315 hesters Bronco med 2,3 liters bensinmotor gi noen mening. For Norges del så kan heller ikke denne registreres som varebil, muligens firedørs utgaven kan det slik som på Jeep Wrangler. Nye Bronco blir laget på chassiet til Ford Ranger, og har samme drivlinje som Ranger har i USA. I Europa så kommer Ranger med en toliters dieselmotor med 213 hk, så det er jo selvsagt håp om at det kan la seg gjøre å motorisere Bronco slik for Europa. Men igjen..hvor stort er egentlig markedet for slike biler her?

Dog synes jeg den er veldig kul og jeg skulle likt å se den her, jeg tror dette blir en utrolig kapabel offroader som absolutt kan gi Jeep en skikkelig konkurrent. Men jeg skulle vel helst sett at Bronco kom som en fullsize bil, basert på F150 slik de aller fleste forbinder med de klassiske Ford Bronco utgavene fra 80-90 tallet. Da hadde den også hatt større sjanse for å komme til Norge, da muligheten for varebilregistrering hadde vært større.

9 timer siden, laffe skrev:

Når vi er inne på Ford - Det er kult å se at den nye Explorer Hybriden har begynt å komme på veiene. Skikkelig råtøff bil både på bilder og i det virkelige. Mulig interiør ikke lever helt opp til tysk premium, men jeg har lyst på en likevel🙂

 

Explorer er en utrolig awesome bil, jeg liker at det kommer slike amerikanske biler til Norge. Dog så legger den seg i ett nådeløst segment her i Norge, så jeg tviler på at den blir noe vanlig syn. Den er jo 200 000-300 000 kr billigere enn X5 45e når man har lagt til det utstyret man vil ha. Til 900 000 kr så er dette utrolig mye bil for pengene, for den har jo alt som standard. Det er vel ikke noen bil på det norske markedet i dag som tilbyr over 450 hk, 7 seter, 2,5 tonn hengervekt og lademulighet for under millionen. Selv en Model X bikker jo millionen nå.. Men ingen har lyst til å være han kollegaen på jobb som ga 900 000 kr for en Ford, men å være han som ga 1,2 mill for en X5 er helt greit.. Der har du problemet for Explorer i Norge, den er billig...men ikke billig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm......må si at jeg akkurat nå lurer litt på om nye naboens valg (nærmeste i rekkehus) om å starte total renovering av bad midt i fellesferien er det beste for godt naboforhold fremover. Spesielt nå i disse korona tider hvor ferieplaner  osv. i stor grad er endret og folk er mer hjemme. Heldigvis er det ikke super a-mennesker de har hyret inn så piggingen starter rundt halv ni. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lars89 skrev:

Du kan være glad du ikke bor i blokk med utrolig lytt atrium. Er det noen som gjør noe er det minst 50 leiligheter som hører det... 

Hvis jeg skal være litt egoistisk så merker jeg vel ikke noe forskjell på det, men klart her er det jo bare tre naboer som kan påstarte prosjekt som plager meg og ikke femti.

men kanskje like greit å ta det nå og ikke når man skal jobbe hjemmefra resten av året, da hadde man blitt mentalt gæren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

 

Explorer er en utrolig awesome bil, jeg liker at det kommer slike amerikanske biler til Norge. Dog så legger den seg i ett nådeløst segment her i Norge, så jeg tviler på at den blir noe vanlig syn. Den er jo 200 000-300 000 kr billigere enn X5 45e når man har lagt til det utstyret man vil ha. Til 900 000 kr så er dette utrolig mye bil for pengene, for den har jo alt som standard. Det er vel ikke noen bil på det norske markedet i dag som tilbyr over 450 hk, 7 seter, 2,5 tonn hengervekt og lademulighet for under millionen. Selv en Model X bikker jo millionen nå.. Men ingen har lyst til å være han kollegaen på jobb som ga 900 000 kr for en Ford, men å være han som ga 1,2 mill for en X5 er helt greit.. Der har du problemet for Explorer i Norge, den er billig...men ikke billig nok.

Jeg er litt enig i den betraktningen, når man først bruker 900 000 på en bil er det nok lett å legge på 200-300k for en x5 istedet. Jeg hadde også trodd den ville gi norgesfavoritten XC90T8 litt konkurranse da Ford'en kommer med en skikkelig motor og skikkelig AWD-system, men det kan nok være at en så dyr Ford ikke gir den statusen folk forventer. Samtidig er det vel en del i Norge som liker amerikanske biler også som nå får muligheten til å kjøpe en bra familiebil uten å betale halve bilprisen i avgifter. Mulig de vil gi en del kjøpere. 

Vi skulle fått "søsteren" Lincoln Aviator hit til Norge- det er en skikkelig rålekker bil jeg har YouTube-sikla en del på😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Marius2002 skrev:

@laffeForøvrig en bil som er litt på linje med Bronco og FJ Cruiser er den nye Land Rover Defender(er vel et år eller no nå?). Den vekker virkelig et vil-ha hos meg, men dessverre havner den langt bak i rekken til den prisen 

😎

 

Synes og nye Defender ble kjempekul. Liker den best i 4-dørs utgave dog. Generelt virker bilen gjennomtenkt og kul og passe tro mot originalen. Men til prisen er det vel lite sannsynlig at man noen gang ender opp med en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, laffe skrev:

Synes og nye Defender ble kjempekul. Liker den best i 4-dørs utgave dog. Generelt virker bilen gjennomtenkt og kul og passe tro mot originalen. Men til prisen er det vel lite sannsynlig at man noen gang ender opp med en. 

Ligger en 4d på finn :) Men som du sier så er det lite trolig her også, og en haug med biler som kommer foran i rekken om lottokupongen skulle gå inn :) 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=183643459

 

@Fredrik 90 Det var det jeg fryktet. Det ligger en FJ Cruiser på finn.no nå. Den er 9 år gammel og ligger til 500k. Som du sier er markedet lite i Norge og med en 4L bensinmotor så er det mye annet mer fornuftig og helt sikkert bedre til samme pris. Nå er jo ikke disse bilene tiltenkt og være fornuftig heller da, men likevel 🤷🏼‍♂️ Tøff bil uansett :) 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=184616655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at man kan finne ting å irritere seg over uansett hvordan man bor. Med mindre man bor for seg selv langt inni skauen. Vi hadde en leilighet i underetasjen der vi bodde før, det likte jeg egentelig dårlig. Det er veldig lytt, man hører jo det meste. En gang hadde de nachspiel kl 4 på en onsdags morgen, da ga jeg beskjed på SMS. Men man vil jo gjerne ha ett godt forhold til dem også. Men når de klarte å fortsette festen etter jeg hadde gitt beskjed, da gikk jeg ned og trua med å hive hele anlegget ned i skråningen på nedsiden av huset. Da ga de seg, men da surna forholdet til dem også. I husrekka bak oss bodde en singel ung alenemor, ho likte å ha takvinduet på soverommet åpent. Så da hørte vi og hele nabolaget når ho hadde mannfolk på besøk...hu var ikke akkurat stille og beskjeden (men en veldig allrigth og hyggelig jente ellers, ikke noe vondt å si). Glad vi kom oss bort derfra egentlig, nå har vi naboer på grei avstand og jeg kan gå rundt huset mitt uten å føle at jeg går på "området" til noen andre. Eneste jeg savner fra der vi bodde før er at der var mer yngre folk som bodde der, mye nybygg med nyetablerte naboer som man etterhvert fikk godt vennskap til. Her vi bor nå er det mer folk som er på våre foreldres alder. Går fint å snakke om vær å vind over hekken, men det vennskapet og felleskapet med at man sitter på hverandres terrasser om sommeren og har nabofester med langbord i gata har vi ikke. Og det savner jeg litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva dette kan være for noe?

akkurat vasket bilen og en time etterpå er det fult av drit på lakken

 

det er klissete og seig, sitter godt fast så måtte høytrykkspyle og svampe på nytt 

 

C4941134-D202-4BC2-95E1-E1E6566773F1.thumb.jpeg.c57a88b7af7e775ef92cad8db44510a2.jpegC4941134-D202-4BC2-95E1-E1E6566773F1.thumb.jpeg.c57a88b7af7e775ef92cad8db44510a2.jpeg

3D8182D2-8EB2-41A3-9524-5E1A7458E94B.jpeg

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...