Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, HenrikSolberg skrev:

Syns den var dyr og ville styrt unna 520d personlig.

Er det pga motor har svakheter eller er dårlig? Eller personlig preferanse med tanke på effekt?

Edit: var ikke klar over 520D i E6* serien var N47, men da ble det brått noe annet. Det var veldig synd, virket til å vær en flott bil.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Snagg30 skrev:

Er det pga motor har svakheter eller er dårlig? Eller personlig preferanse med tanke på effekt?

Syns toliter blir for lite i en slik bil ja.

Også litt avsmak da to venner av meg har hatt 520d lci med store feil i eierskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2021 den 22.52, Snagg30 skrev:

Hva er det som er "gale" med E60/61 M5, er det en bil folk unngår til enhver pris ? Man får jo nå motor å drivverk forsikring så man skal vell vær trygg?
 

Lyden av den motoren gjør den til en topp 5 ///M favoritt for meg, kulere familie bil skal man lete lenge etter.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=210726135

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=62691286

17 timer siden, Snagg30 skrev:

Jeg driver å kiker så smått på E61, grunnen til det er at F31 har nå rullet kanskje 10-20mil siden vi fikk den for et par månader og da kan vi like gjerne ha en billigere om det dukker opp, ingen hastverk. 
 

E6* 520D er det en ok motor eller burde man styre unna?

Edit: jeg ser hovedsakelig etter 3L diesel men denne dukket opp så tenkte og høre med folket. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=222437824

17 timer siden, Snagg30 skrev:

Er det pga motor har svakheter eller er dårlig? Eller personlig preferanse med tanke på effekt?

Edit: var ikke klar over 520D i E6* serien var N47, men da ble det brått noe annet. Det var veldig synd, virket til å vær en flott bil.

S85 har noen dyre "plager". Først og fremst rådelagre. Har gasspjeld og noe Vanos relaterte deler som bør byttes også.

Er nok en del som unngår de på grunn av at det "varsles" over hele nettet at S65 (E9x M3) og S85 (E6x M5/M6) liksom spiser rådelagre og alt det der, men om du vet hva du begir deg ut på og har økonomien til det, så er det nok absolutt en rå bil å ha. Sedan/stasjonsvogn med V10 er det ikke mange som kan si de har.

Er drøssevis med info om disse bilene og motorene. Kan jo f.eks se på M539 Restorations sine videoer. Han byttet nylig rådelagre samt et par andre viktige ting preventivt, så den er nok god i lang tid fremover.

Motorskadeforsikring kan sikkert redde deg her ja 🤔

E6x 520d fra og med September (?) 2007 har N47 ja. Den du linket til er jo en 2010 modell og skal da ha N47D20C som er noe bedre mtp kjede, men fortsatt ikke bra.

Syns 525d 197hk er såpass billige nå at det hadde vært lurere å kjøpe en slik fremfor en 520d til 129k. Men det er bare meg.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Daniel. Takker for utfyllende svar! 

E92 står nest høyest på listen til neste år som kose bil. men at jeg ofte kiker på E60 M5 er ingen hemmelighet. Men jeg ser ofte på finn.no at mange som selger E92 har allerede rådelagerene blitt byttet på, samme gjelder E60 egentlig. 
 

Men det er bare å finne en bil med komplett service hefte hvor alt er fulgt opp (lekse lært) og gjerne med rådelagerene byttet så har man bil å kose seg med :) 

 

Jeg er enig med deg angående 520D og 525D. Men "problemet" er at jeg da må ut med en del mer for 525D, men en 520D kan jeg kanskje potensielt prute litt og da begynner vi å nærme oss familie bil til 100.000 kr.
 

For øvrig ganske sykt hvordan bil behovet og tankene har forandret seg på  et lite år. 

 

@Marius2002 Ja den bilen likte jeg godt, har sendt melding på den men ca et svar i døgnet å få så ting tar tid. Jeg husket det var snakk om det brune interiøret en tid tilbake så jeg spurte om han hadde det men det var dessverre solgt. Ellers er denne et godt alternativ, manuell og bensin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...